‘မိုနာလီဇာကို ဖန္တီးသူ လီယိုနာဒို ဒါဗင္ဆီ’ [ Special Issue ]


‘မိုနာလီဇာကို ဖန္တီးသူ လီယိုနာဒို ဒါဗင္ဆီ’

̵  ေကာင္းသန္႔  ̵

ညက ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား စာအုပ္ဖတ္ၿပီး မ်က္ခြံေလးလာသျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။ ခ်က္ခ်င္းလိုပင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။ ည ၂ နာရီေက်ာ္ေလာက္တြင္ တစ္ေရးႏိုးသြား၏။ ျပန္အိပ္ရန္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ ထိုအခါ ေခါင္းထဲသို႔ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးစံု ေရာက္လာသည္။ 

အလုပ္ကိစၥေတြက ေ႐ွ႕ဆံုးမွ တန္းစီဝင္လာသည္။ ေကာင္းသန္႔ ပံုႏွိပ္တိုက္တြင္ ႐ိုက္ရမည့္စာမ်ား၊ ႐ံုးက်ၿပီး စာမူမ်ား အဖံုးျပဳလုပ္တင္ရန္၊ ျဖန္႔ခ်ိေတာ့မည့္ စာအုပ္မ်ား၊ သတင္းစာတိုက္သို႔ ေၾကာ္ျငာထည့္ရန္၊ ရရန္ေပးရန္႐ွိေသာ အေၾကြးစာရင္းမ်ား၊ ေကာင္းသန္႔စာၾကည့္တုိက္သို႔ ေပးပို႔ရမည့္ စာအုပ္မ်ား၊ ေက်း႐ြာ ( ၃၀ ) သို႔ ေနာက္ထပ္ စာအုပ္အသစ္ ေပးပို႔ရမည့္ ေကာင္းသန္႔ ေက်းလက္ေ႐ြ႕လ်ား စာၾကည့္တိုက္အေၾကာင္း ေခါင္းထဲေရာက္ေနသည္။ 

အားလံုးကို လက္ခံစဥ္းစား ေတြးေတာရင္း ေမာသြားသည့္အခါ အိပ္ေပ်ာ္သလို ျဖစ္သြားသည္။ လူက အခန္းက်ယ္တစ္ခုထဲ ေရာက္ေနသလို ခံစားရသည္။ မ်က္စိကို ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ေက်ာက္စားပြဲ႐ွည္တစ္လံုးေပၚတြင္ လူေသအေလာင္း တစ္ေလာင္းကို ျမင္ရသည္။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ ဘာအဝတ္အစားမွ် မ႐ွိသျဖင့္ အ႐ြယ္ေကာင္း ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ျဖစ္မွန္း သိရသည္။ 

ထိုစဥ္ အသက္ ၆၀ ဝန္းက်င္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ဝင္လာသည္။ ဝတ္႐ံု႐ွည္ႀကီး ဝတ္ထားသည္။ ဆံပင္ႏွင့္ မုတ္ဆိတ္ေမႊးေတြ ေဖြးေဖြးျဖဴေန၏။ ေဘးတိုက္ၾကည့္လွ်င္ ဆံပင္ႏွင့္ မုတ္ဆိတ္ေမြး ေရာယွက္ေပါက္ေနသည္ ထင္ရ၏။

မ်က္ခံုးေမႊးေတြလည္း ျဖဴေန၏။ ႏႈတ္ခမ္းက မၿပံဳးမရယ္ႏွင့္ တင္းတင္းေစ့ထားသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။  မ်က္လံုးက စူး႐ွေတာက္ပၿပီး တစ္စံုတစ္ရာကို စိတ္အားထက္သန္ေနပံု ရသည္။ သူသည္ ေက်ာက္စားပြဲ႐ွိရာသို႔ သြားသည္။ အနား႐ွိ စားပြဲတစ္လံုးေပၚတြင္ ခြဲစိတ္ ကိရိယာမ်ားကို ယူၿပီး လူေသအေလာင္းကို ရင္ဘတ္မွ စတင္ခြဲေတာ့သည္။ 

လူေသကို ခြဲစိတ္ၿပီး အထဲမွ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ထုတ္ယူသည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုင္တြယ္ၾကည့္ေန၏။ အ႐ိုးအေၾကာေတြကို သူ႔ေနရာႏွင့္သူ မွတ္သား ေလ့လာေန၏။ ခြဲစိတ္ပါရဂူ ဆရာဝန္တစ္ဦး ျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္ခဲ့သည္။ အနီးတိုးကပ္ၿပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီပန္းပု ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ေနမွန္း သိလိုက္ရသည္။ သူ႔နာမည္ လီယိုနာဒို ဒါဗင္ဆီ။ 

ညကပဲ သူ႔အေၾကာင္းဖတ္ၿပီး သူ႔႐ုပ္ပံုလႊာကို အေသအခ်ာ ၾကည့္ခဲ့မိေသးသည္။ မွားစရာမ႐ွိ။ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ မွတ္မိေနသည္။ ဖြင့္ထားေသာ ရင္ဘတ္ကို ျပန္ခ်ဳပ္ၿပီး လက္ေဆးေနေတာ့မွ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကို သူ သတိျပဳမိ၏။ သူႏွင့္ ၅ ေပခန္႔အကြာတြင္ ရပ္ၾကည့္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္သြားသည္။ ထိတ္လန္႔ စိုး႐ြံ႕သြားပံုမရဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေအးေဆးစြာ ၾကည့္ေန၏။

“ဆရာႀကီး လီယိုနာဒို ဒါဗင္ဆီ မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ”
“မင္းက ငါ့ကို သိလို႔ေနပါလား”
“ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်၊ ဆရာႀကီးအေၾကာင္းကို မၾကာခင္ကမွ ဖတ္ဖူးတာပါ။ ဆရာႀကီး ပံုတူပန္းခ်ီကားလည္း ေသခ်ာ ျမင္ဖူး ၾကည့္ဖူးထားပါတယ္”
“ေၾသာ္ … မင္းက ငါ့ကို စိတ္ဝင္စားေနတယ္ေပါ့”
“ဟုတ္ကဲ့ပါခင္ဗ်”
“ဒီမွာ  … ဘာလာလုပ္တာလဲ”
“ဆရာႀကီး လူေသအေလာင္းကို ခြဲစိတ္ေနလို႔ စိတ္ဝင္စားၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ေနမိတာပါ။ ဆရာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီပန္းပုဆရာႀကီးလို႔ပဲ သိထားတာပါ။ ဆရာဝန္လို႔ မဖတ္ဖူးဘူး”
ထိုစကားကိုၾကားေတာ့ ဆရာႀကီးမ်က္ႏွာ ၿပံဳးေယာင္သမ္းသြား၏။ 
“ဆရာဝန္ပဲ လူေသအေလာင္း ခြဲစိတ္ရတယ္လို႔ မင္းထင္ေနလို႔လား”
“ဟုတ္ ..”
“ငါတို႔ ပန္းခ်ီပန္းပုဆရာေတြလည္း ခႏၶာေဗဒအေၾကာင္း က်က်နန သိေအာင္လို႔ လူေသအေလာင္းကို ခြဲစိတ္ၾကည့္ေနတာပါ။ ခႏၶာကိုယ္ကို အ႐ိုးနဲ႔ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ထားသလဲ၊ အေၾကာေတြ အေရျပားေတြ ဘယ္လို ဖံုးအုပ္ဆက္သြယ္ထားသလဲ ေသခ်ာသိမွ လူ႐ုပ္တုကို ေရးဆြဲထုလုပ္တာ သဘာဝက်မွာေပါ့ကြ”
“ဆရာႀကီးမွာ လက္ေတြ႔ ေရးဆြဲထုလုပ္ေနတာ ႐ွိလို႔လား”
“ေကာင္ေလး .. မင္း အေတာ္စပ္စုတာပဲကြ၊ ငါကလည္း မင္းလိုပဲ စပ္စပ္စုစု ဝါသနာပါေတာ့ မင္းကို နားလည္ေပးႏိုင္ပါတယ္ကြာ၊ မင္းေမးတာ ငါေျဖမယ္”
“ဒီလိုကြ မီလန္ဘုရင္ လူဒိုဗီကို ဆဖိုဇာ ( Ludovico Sforza ) က သူ႔ခမည္းေတာ္ ခဖရန္ဆက္စကို ( Francesco ) ရဲ႕ ျမင္းစီးေနပံု၊ ႐ုပ္တုကို ထုလုပ္ေပးဖို႔ အပ္ထားတယ္။ ဒီကိစၥက ငါ့အတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ ၾကည့္လို႔မေကာင္းဘူး၊ သူ႔ခမည္းေတာ္နဲ႔ မတူဘူးဆိုရင္ ငါ့နာမည္ ေျမႀကီးေအာက္ ေရာက္ၿပီေပါ့။ ခႏၶာေဗဒကိုမွ နားမလည္ဘဲ ပန္းခ်ီဆြဲ ပန္းပုထုရင္ လူနဲ႔တူေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ လုပ္ႏုိင္တယ္ဆိုဦး … အသက္မဝင္ဘူးကြ။ ဒါေၾကာင့္ ငါ .. ဒုကၡခံၿပီး လူေသအေလာင္း ခြဲေနရတာ။ ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့သူဟာ ဆင္းရဲပင္ပန္းမႈေတြ၊ ဒုကၡေတြကို အရင္းတည္ၿပီး အားထုတ္ရတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ အလြယ္တကူရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးကြ”
“ဆရာႀကီးက အေတာ္ အပင္ပန္းခံတာပဲေနာ္”
“ေဟ့ .. ေကာင္ေလး ဒီကိစၥဟာ ငါ့အတြက္ အခြင့္အေရး အႀကီးႀကီးကြ။ တစ္တိုင္းျပည္လံုး သိသြားမယ့္ ကိစၥ။ ငါလုပ္တာ ဟန္က်ရင္ ဘုရင္က ခ်ီးေျမႇာက္မယ္။ ေနာက္ေတာ္ပါေတြက ဝိုင္းခ်ီးက်ဴးၿပီး င့ါကို ေတာ္ဝင္ ပန္းခ်ီပန္းပုဆရာလို႔ စာရင္းသြင္းၾကမယ္။ ဒါဆို ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ႏိုင္ငံအတြက္ သမိုင္းတြင္မယ့္ အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ခြင့္ရမွာကြ။ မင္း ဘာသိလို႔လဲ”
“ဟန္မက်ခဲ့ရင္ေကာ”
ကၽြန္ေတာ္က ေသြးတိုးစမ္း ေမးၾကည့္လိုက္သည္။ 
“အဲ့ဒီ ဘုရင္မင္းျမတ္နဲ႔မတူဘူး။ အခ်ိဳးမက်၊ မလွပဘူး၊ အသက္မဝင္ဘူးဆိုရင္ ေသၿပီေပါ့ကြာ။ ေ႐ွ႕ဆက္ၿပီး ငါ ဘယ္လို လုပ္ကိုင္စားလို႔ ရေတာ့မွာလဲ”
“ဒါနဲ႔ … တစ္ခုေလာက္ ေမးၾကည့္လို႔ရမလား”
“မင္း … လွ်ာ႐ွည္မွန္း သိပါတယ္၊ ေမးပါ”
“ဆရာႀကီးနာမည္က အစက လီယိုနာဒိုလို႔ ေျပာတယ္၊ ငယ္ငယ္က မိေထြးနဲ႔ ေနရတယ္လို႔ ဖတ္ဖူးတယ္၊ အဲဒါ ဟုတ္လား”
“ေအး .. ဟုတ္တယ္၊ ငါ ငယ္ငယ္က မိေထြးနဲ႔ ေနရတာ၊ မိေထြးက သေဘာထားေကာင္းေတာ့ အေမလိုပဲ။ ငါ့ကို အရမ္းဂ႐ုစိုက္ ျပဳစုခဲ့တယ္။ မိေထြးေတြ ဆိုးတယ္ဆိုတာ ငါ့အတြက္ေတာ့ မမွန္ဘူး။ မင္းေမးတဲ့ ေနာက္တစ္ခု ငါ့နာမည္ကိစၥ။ အစက ငါ့နာမည္က လီယိုနာဒိုပဲ။ အေဖက ဗင္ဆီ ( Vinci ) ၿမိဳ႕ေလးေျပာင္းေတာ့ သူ႔နာမည္ေနာက္မွာ ဗင္ဆီ ( Vinci ) တပ္လိုက္သလို ငါ့နာမည္ေနာက္မွာ ဗင္ဆီ ပါလာေတာ့တာပဲ။ နာမည္ေတြက ပညတ္ပါကြာ။ အေရးမႀကီးလွပါဘူး။ မင္းေမးလို႔သာ ငါ ေျဖလိုက္တာ”
“ႀကံဳတုန္းေလးမွာ ေနာက္ထပ္ ေမးခ်င္ေသးတယ္”
“ေဟ့ေကာင္ေလး ၊ မင္းအေတာ္ လွ်ာ႐ွည္တာပဲ”
ဆရာႀကီးက ၿပံဳးၿပီး ေျပာေနသျဖင့္ သေဘာတူလို႔ပဲ မွတ္ကာ အားမနာပါးမနာ ကၽြန္ေတာ္က ဆက္ေမးျဖစ္လိုက္၏။
“ဆရာႀကီးရဲ႕ အေက်ာ္ၾကားဆံုးလက္ရာ ခရစ္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးညစာစားပြဲ ပန္းခ်ီကားႀကီးအေၾကာင္း ေျပာျပေပးပါလား”
ဆရာႀကီး ေခတၱေတြသြား၏။ ကၽြန္ေတာ့္ကို မၾကည့္ဘဲ အေဝးကို လွမ္းၾကည့္ရင္း ေျဖသည္။ 
“အဲဒီ ပန္းခ်ီကားကေတာ့ ငါ့ဘဝမွာ အခက္အခဲဆံုး၊ အပင္ပန္းဆံုးပါပဲကြာ။ မင္းကို ငါေျပာခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ မီလန္ဘုရင္ရဲ႕ ခမည္းေတာ္ ျမင္းစီး႐ုပ္တုက ငါ့ကို ေတာ္ဝင္ပန္းခ်ီပန္းပုပညာ႐ွင္ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္ေလ။ လက္ရာေျမာက္တယ္ဆိုတဲ့ နာမည္ေကာင္းလက္မွတ္ရေတာ့ သမိုင္းဝင္ အႏုပညာလက္ရာေတြ ငါ ဖန္တီးခြင့္ရတာေပါ့။ အဲဒီ ပန္းခ်ီကားကို မီလန္ၿမိဳ႕ စိန္႔ေမရီ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ငါဆြဲခဲ့တာ။ ခရစ္ေတာ္က သူ႔ရဲ႕ တပည့္သာဝကေတြနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ညစာစားတဲ့ ျမင္ကြင္းကို အာ႐ံုထဲမွာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး နံရံပန္းခ်ီ ေရးရတာကြ”
ေျပာရတာ ေမာလာလို႔လားမသိ။ ဆရာႀကီး ေခတၱ စကားေျပာရပ္သြားသည္။ ဆရာႀကီးအား ေရယူေပးခ်င္ေသာ္လည္း အနားတြင္ ေရကမ႐ွိ။ ထိုသို႔ ေတြးေတာစဥ္းစားေနစဥ္ ဆရာႀကီးက ဆက္ေျပာသည္။ 
“ခရစ္ေတာ္ကို ေမတၱာရဲ႕ သေကၤတအေနနဲ႔ ပံုေဖာ္ၿပီး ေရးရသလို တပည့္သာဝက တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စ႐ိုက္လကၡဏာကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးရတာဆိုေတာ့ အမ်ားႀကီး ေလ့လာရတယ္ကြ။ ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်မ္းစာ၊ စာအုပ္စာတမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ဖတ္ၿပီးမွ ေရးရဲတာ။ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအေျခအေန ေပၚလြင္ေအာင္လည္း ပန္းခ်ီကားေနာက္ခံမွာ အေသးစိတ္ ေရးဆြဲရတာ အရမ္းပင္ပန္းတာပဲ။ ၿပီးေတာ့လည္း နံရံမွာ ေရးရတာ။ အျမင့္တက္ၿပီး ေရးရတာဆိုေတာ့ မလြယ္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေရးရက်ိဳးနပ္ပါတယ္။ ငါ ဘယ္သူလဲဆိုတာ သမုိင္းမွာ ခ်န္ထားခဲ့ႏိုင္တာေပါ့။”
“ဆရာႀကီးရဲ႕ သမိုင္းဝင္ ေနာက္တစ္ကား ႐ွိေသးတယ္ေလ”
“မိုနာလီဇာ ပန္းခ်ီကားကို ေျပာတာလား”
“ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်”
“ဟား .. ဟား .. ဟား .. အဲဒီပံုက ငါ ဘိုင္ျပတ္လို႔ ပိုက္ဆံရေအာင္ ဆြဲလိုက္တာ”
ဆရာႀကီးက ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာလိုက္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္အေတာ္ ေပါ့ပါးသြား၏။
“ပိုက္ဆံရဖို႔မ်ား ၃ ႏွစ္ေတာင္ ဆြဲရသလားဗ်ာ”
“ေအးကြ .. အဲဒါ မထင္ဘဲ ျဖစ္သြားတာ။ ဖေလာရင့္ၿမိဳ႕က အရမ္းခ်မ္းသာတဲ့ ကုန္သည္တစ္ေယာက္ရဲ႕ မိန္းမပံုကို စိတ္ႀကိဳက္ ပိုက္ဆံေတာင္းၿပီး ဆြဲတာ။ ရက္ပိုင္းပဲၾကာမယ္လို႔ ထင္ခဲ့တာ။ ၃ ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ၿပီးသြားတယ္။ အဲဒီပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ငါ့ကိုလည္း ဝုိင္းအပုပ္ခ်ၾကေသးတာေပါ့။ အဲဒီမိန္းမနဲ႔ ငါနဲ႔ ၿငိသြားသလို ေျပာၾကတာ”
“ဆရာႀကီးက ျပန္မေျဖဘူးလား”
“ဒါမ်ိဳးက ႐ွင္းစရာလား။ အခ်ိန္က သူ႔ဘာသူ ေျဖ႐ွင္းေပးသြားတာပဲဟာ”
“အဲဒီမိန္းမရဲ႕ အၿပံဳးေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ပန္းခ်ီကားက ကမၻာေက်ာ္သြားတာလို႔ ေျပာၾကတယ္”
“ငါ့ကို ၾကည္ညိဳေလးစား အထင္ႀကီး အားက်ေနတဲ့ ေကာင္ေတြက ဝိုင္းၿပီး ေဘးတီးေပးၾကလို႔ နာမည္ႀကီးသြားတာကြ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီမိန္းမရဲ႕ အလွ၊ အဲဒီမိန္းမရဲ႕ အၿပံဳးက စာမဖြဲ႔ေလာက္ပါဘူးကြာ။ မင္းေမးခ်င္တာ ကုန္ၿပီလား”
“ေနာက္ဆံုးတစ္ခုပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ ဆရာႀကီး”
“ေျပာ .. ျမန္ျမန္ေျပာ … ငါလည္းေမာၿပီ”
“ဆရာႀကီးက ပန္းခ်ီအႏုပညာ႐ွင္သာမက သိပၸံပညာ႐ွင္တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ အဲဒါ ဟုတ္သလား”
“မင္း ဘယ္သူေျပာလဲ။ ငါက သိပၸံပညာ႐ွင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ဘာမွ အဆန္းတက်ယ္ မတီထြင္ခဲ့ပါဘူး။ သိပၸံပညာကို စိတ္ဝင္စားၿပီး စူးစမ္းေလ့လာခဲ့တာပဲ ႐ွိပါတယ္။ ေလထဲမွာ ငွက္ေတြ ပ်ံသန္းေနတာ။ ေရထဲမွာ ငါးေတြ ကူးခပ္တာေနတာကို ငါအရမ္း စိတ္ဝင္စားခဲ့တယ္။ ေလစီးေၾကာင္းနဲ႔ ေရစီးေၾကာင္းေတြ တူညီမႈ႐ွိလား။ လူေတြ ေလထဲမွာ ေရထဲမွာ ငွက္ေတြ ငါးေတြလို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သြားလာလို႔ မရဘူးလား။ ေခါင္းထဲမွာ အဲဒီလိုမ်ိဳး စဥ္းစားၿပီ ငွက္ေတြ ငါးေတြလို လုပ္ၾကည့္လို႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ေတာ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္က်ေတာ့ ကိုယ့္ပန္းခ်ီပန္းပု အလုပ္နဲ႔ေတာင္ မအားရပါဘူး။ ဒါမ်ိဳးဆိုတာက တစ္ခုခုကို အာ႐ံုစိုက္ လုပ္ရတာမ်ိဳးေလ။ ကဲ .. မင္းေမးခ်င္တာ ကုန္ၿပီလား။ ေက်နပ္ေတာ့ေလ”
“ဟုတ္ကဲ့ … ကၽြန္ေတာ့္ေမးခြန္းေတြကို စိတ္႐ွည္႐ွည္ ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြအတြက္ ႏႈတ္ဆက္စကားေလး လက္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါဦး”
“အခြင့္အလမ္းေကာင္းသာ မရခဲ့ရင္ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ မ႐ွိႏိုင္ဘူး။ အခြင့္အလမ္းေကာင္းကို အလုပ္လုပ္ရင္း႐ွာေဖြ။ ထိုင္ေစာင့္မေနနဲ႔၊ အခြင့္အလမ္းေပၚမွာ ထလုပ္ဖို႔ ထိုင္ေစာင့္ေနတဲ့သူဟာ လူညံ့ပဲ”
ထိုစကားကို စိတ္အားထက္သန္စြာျဖင့္ သူေျပာေန၏။ ေျပာေနရင္းမွာပင္ သူ႔ပံုရိပ္က မႈန္ရီေဝဝါး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့၏။
အခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ငိုင္က်န္ရစ္ခဲ့သည္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထင္ေနမိေသာ္လည္း ပါးတစ္ဖက္ကို ျခင္လာကိုက္ေနမွန္း သိလိုက္ရသည့္အခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ဘာျဖစ္ေနမွန္း သိလိုက္ရေတာ့၏။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ သူ႔ကို သတိရၿပီး သူ႔အေၾကာင္း ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါ အသက္ ၆၇ ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ သူ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေၾကာင္း သိခဲ့ရေလ၏။ 
သူကြယ္လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅၁၉ ခုႏွစ္မွ ယေန႔အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀၀ နီးပါး ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔အေၾကာင္းကို ေျပာေန ေရးေနၾကဆဲပင္။ 
သူသည္ လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသ၊ ႐ွင္သန္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။  ( ေကာင္းသန္႔ )

……….

မွတ္ခ်က္။      ။ ဤေဆာင္းပါးကို စာေရးဆရာေကာင္းသန္႔၏ ‘ကမၻာေက်ာ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း’ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ၿပီး ဝန္ဇင္းစာခ်စ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ယင္းစာအုပ္ အျပည့္အစံုကို ဖတ္႐ႈလိုပါက Wun Zinn App ၏ မူလစာမ်က္ႏွာ ဘယ္ဘက္ျခမ္း႐ွိ “စာအုပ္မ်ား” ( ဒါမွမဟုတ္ ) “စာအုပ္႐ွာရန္” သို႔ဝင္ေရာက္ၿပီး ႏွစ္သက္ရာ စာအုပ္မ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္ ဝယ္ယူဖတ္႐ႈႏိုင္ပါေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါတယ္။ 

Related Posts