သိုးေဆာင္း - ပဥၥလက္႐ြာ အပိုင္း ( ၁၀ ) [အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္]


အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္
သိုးေဆာင္း - ပဥၥလက္႐ြာ အပိုင္း ( ၁၀ )
……….
( ၂၆ ) 
''သားေတာ့သြားၿပီထင္ပါတယ္ အေမရယ္''
''ဘာ ျဖစ္လို႔လဲသား''
''သား . . . စာေတြ က်က္လို႔ မရေတာ့ဘူး''
ဘဝအတြက္ ပညာေရး နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
အေရး ႀကီးဆံုး စာေမးပြဲတစ္ခုေျဖဖို႔ နီးကပ္လာခ်ိန္မွာ
သူေျပာလိုက္မိေသာ စကား ျဖစ္သည္။
ဝမ္းေရး အတြက္ အရပ္တကာ
နယ္တကာလွည့္ၿပီး မ်က္လွည့္ျပစားေသာက္ေနရေသာ
သူတို႔ သားအမိ၊ စာေမးပြဲနီးၿပီမို႔
အိမ္ျပန္ေရာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သူတို႔ေနထိုင္ရာၿမိဳ ႕ ကေလးက ၿမိဳ ႕ ႀကီး ျပႀကီးႏွင့္
အလွမ္းေဝးလွေသာ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး
ခက္ခဲသည့္ ၿမိဳ ႕ ေလးတစ္ၿမိဳ ႕ ျဖစ္သည္။
ထိုၿမိဳ ႕ ေလးမွာ မွ သူတို႔ေနထိုင္ရာသည္
လက္လုပ္လက္စားေတြ ေပါေသာ ဆင္ေျခဖံုးပ်ံက်
ရပ္ကြက္၊ ရွင္းေအာင္ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ဆင္းရဲသား
ရပ္ကြက္ေလးတစ္ခုတြင္ းမွာ ေပါ့။ မၾကာခင္မွာ
စာေမးပြဲေျဖဆိုရေတာ့မည္ ။ ထိုစာေမးပြဲအတြက္
အခ်ိန္မွီျပန္လာကာ စာက်က္ေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏ ။
သို႔ ေပမဲ့ အရပ္တကာ၊ နယ္တကာ
လွည့္လည္ဝမ္းေက်ာင္းလာရသည့္ အလုပ္ပင္ပန္းမႈ
ဒဏ္ ေၾကာင့္ လား၊ အိပ္ေရး ပ်က္မ်ား လြန္းသည့္
ဒဏ္ေၾကာင့္ လားမသိ၊ စာဘယ္လိုမွ က်က္မရ။
ဦးေႏွာက္ ေတြ ဆူေဝေနသလို ခံစားရသည္။
စာက်က္မရသည့္ရက္ေတြ မ်ား လာၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း
အေမ့အား အခုလို ဖြင့္ဟေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ပ်က္မိ၏ ။
စိတ္ဓာတ္ေတြ က တက္လိုက္၊ က်လိုက္၊
လက္ေလွ်ာ့ခ်င္စိတ္ေတြ စကၠန္႔တိုင္းမွာ တဖြားဖြား
ျဖစ္ေပၚေနသည္။
''သား ဘာလုပ္ခ်င္လို႔လဲ''
အေမက သူ႔နားေရာက္လာၿပီးေမးေတာ့ . . .
''ဒီႏွစ္ ေတာ့ စာေမးပြဲမေျဖဘဲ
ေနလိုက္ေတာ့မလား စဥ္းစားေနတာ''
အေမ ငိုင္ေတြ သြားသည္ကို ေတြ ႔ရသည္။
သူ သတိထားမိခဲ့သမွ် ထိုတစ္ႀကိမ္သာ အေမ ငိုင္ေတြ
သြားသည္ကို ျမင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အေမက
အစဥ္သျဖင့္ တက္ၾကြဖ်တ္လတ္ေနေသာ မိန္းမ
တစ္ေယာက္ ။ စိတ္ဓာတ္အလြန္မာေက်ာၿပီး
ေမြးထားေသာ သား တစ္ေယာက္ အေပၚ ရည္မွန္းခ်က္
ႀကီးႀကီးထားရဲေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ။
သူ႔ကို အေမ ပညာတတ္ တစ္ေယာက္
အရမ္း ျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့သည္။ အရပ္တကာ နယ္တကာ
ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြစားေသာက္ရေပမဲ့ အေမ့ဆီက
တစ္ခ်က္တစ္ေလမွ် ညည္းညဴ သံမၾကားရ။
ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြရေသာ ေငြေၾကးႏွင့္ သူ႔ကို
ေက်ာင္းေနေစသည္။ ပညာသင္ေစသည္။
သူ႔ေက်ာင္းစရိတ္အတြက္ အေမ အမ်ား ႀကီး
ႀကိဳ း စားခဲ့ရသည္။ ပင္ပန္းခဲ့ရသည္၊ ေခၽြတာခဲ့ရ သည္။
ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ နားလည္သူ တစ္ေယာက္ မိုပလည္း
အငယ္ပိုင္းအခ်ိန္ေတြ မွာ တစ္တန္းၿပီး တစ္တန္း
ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔အတြက္လည္း အေမ
ေျပာမျပတတ္ေအာင္ ဂုဏ္ယူဝမ္းသာခဲ့ သည္။ ဒါေပမဲ့
ဒီတစ္ႏွစ္ ေတာ့ . . .
အရြယ္ေရာက္လာၿပီမို႔ အေမ့အလုပ္ေတြ မွာ
သူ တစ္ပိုင္းတစ္စ ပါဝင္ခဲ့ပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က်
မ်က္လွည့္ဝိုင္းေတြ မွာ ဝင္ေရာက္ျပသခဲ့သည္။
ဒါကိုအေၾကာင္းျပဳ ၿပီး သူ မဝံ့မရဲေျပာလိုက္ ျခင္းပါ။
စာက်က္လို႔မရသည္ ကေတာ့ အမွန္ပင္ ျဖစ္၏ ။
အေမ အၾကာႀကီးငိုင္ေတြ သြားေလသည္။
အေမ့ပံုစံက သူ တပင္တပန္းျပဳ စုခဲ့ေသာ ပန္းေလး
တစ္ပြင့္ ပြင့္ရက္ေက်ာ္ၿပီး ေနာက္က်မွပြင့္လာမွာ ကို
မလိုလားပံုမ်ဳ ိး။ တစ္ႏွစ္ ေနာက္က်ၿပီးမွ ရလာမည္ ့
ေအာင္ျမင္မႈ ကို သေဘာမက်ပံုမ်ဳ ိး။
တစ္ေအာင့္ၾကာေတာ့ ေကာက္ခါငင္ကာ
အေမ ထေျပာသည္။
''သား . . . အေမ့ေနာက္ ခဏလိုက္ခဲ့''
ဘာမွန္းမသိ။ အေမ
ဦးေဆာင္ေခၚသြားရာေနာက္ သူလိုက္သြားရသည္။
အေမက စကားတစ္လံုးမွ်မေျပာ၊ ေရွ႕ကသာ
တစ္လွမ္းခ်င္းသြားေနသည္။ အေမ့ပံုကိုၾကည့္ၿပီး
စိတ္မွာ ေၾကာက္ေန၏ ။ ေျပာလိုက္မိေသာ
စကားတစ္ခြန္းအတြက္လည္း ေနာင္တရသလို
ျဖစ္မိသည္။
အေမက တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏွင့္ သူတို႔ၿမိဳ ႕ ရဲ႕
ခေရာ္ခရြတ္ ပန္းျခံေလးထဲကို ဝင္ သြားပါသည္။
ပန္းျခံထဲမွာ က ေမွ်ာ္စင္ေဟာင္းႀကီးတစ္လံုး ရွိသည္။
ထိုေမွ်ာ္စင္ႀကီးမွ တစ္ၿမိဳ ႕ လံုးကို စီးျမင္ႏုိင္သလို ၿမိဳ ႕ ရဲ႕
အျမင့္ဆံုးေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ အေမ
ေမွ်ာ္စင္ေပၚတက္သြားေတာ့ သူလည္း
လိုက္တက္ခဲ့ရသည္။
ဒါေပမဲ့ . . . 'အေမ ဘာလို႔ ငါ့ကို
ေမွ်ာ္စင္ေပၚေခၚလာတာလဲ' လို႔ေတာ့ ေတြ းေနမိသည္။
ေမွ်ာ္စင္ထိပ္ကိုေရာက္ေတာ့ အေမက . . .
''သား . . . ေအာက္ကို ၾကည့္လိုက္စမ္း''
သူ ငံု႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေအာက္မွာ သူတို႔ၿမိဳ ႕
ေလးကို ေတြ ႔ရ၏ ။ အေမက သူ႔ေဘးလာရပ္ရင္း
တစ္ေနရာရာကို လက္ညိႇဳ း ထိုးကာ . . .
''ၿမိဳ ႕ လယ္က ေစတီကိုေတြ ႔လား''
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ညႊန္ျပေသာ ေစတီႏွင့္
အတူ ထိုေစတီကို ပတ္ဝိုင္းထားေသာ လမ္းေသးလမ္း
သြယ္အမ်ဳ ိးမ်ဳ ိးအဖံုဖံု ေကြ႔ေကာက္ယွက္ျဖာေနတာကို
ေတြ ႔ရသည္။
''ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ သား''
ၾကင္ၾကာင္နာနာအသံႏွင့္ အေမက
ဆိုသည္။
''ေစတီကိုသြားႏိုင္တဲ့လမ္းက
တစ္လမ္းတည္းမဟုတ္ဘူး။ အမ်ား ႀကီးရွိတယ္။
လူ႔ဘဝမွာ လည္း ဒီလိုပဲသား၊
သားရည္မွန္းထားတဲ့ပန္းတိုင္ကို
ဒီလမ္းကသြားလို႔မရရင္ ေနာက္တစ္လမ္းက
ေကြ႔ၿပီးသြားႏိုင္တယ္။ ဘယ္လမ္းကသြားသြားေပါ့
သားရယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ၿမိဳ ႕ လယ္ကေစတီဆီကို
ေရာက္ဖို႔ပဲမဟုတ္ဘူးလား''
အေမ သူ႔ကို ဒီေမွ်ာ္စင္ေပၚေခၚလာရျခင္းရဲ႕
ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အခုမွ သိလိုက္ရသည္။
''စာက်က္လို႔မရဘူးဆိုတာနဲ႔ပဲ သားက
လက္ေလွ်ာ့မလို႔လား။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး သားရဲ႕ ၊
သားအတြက္ ေနာက္တစ္လမ္းရွိဦးမွာ ပါ''
သူ ၿငိမ္၍ သာ ေနမိသည္။ ထိုခဏအတြင္
းမွာ ပင္ အေမ့ကို အရင္ကထက္ အစေပါင္းမ်ား စြာ သူ
ေလးစားမိသြားသည္။
''ဘဝဆိုတာ ရိုးရိုးေလးပါသားရယ္၊
ေရြးခ်ယ္ၿပီးသြားရင္ ေနာက္မဆုတ္ေၾကး''
သူ႔ဘဝအတြက္ လမ္းညႊန္မႈ အမ်ား
ႀကီးေပးခဲ့ေသာ အေမ့ရဲ႕ စကားသံေတြ ၊ သူ႔ႏွလံုးတြင္
းမွာ အင္ႏွင့္ အားႏွင့္ စြဲၿမဲေနခဲ့ေသာ အေမ့ရဲ႕
စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ ၊ ဒါေတြ နဲ႔
သူလူလားေျမာက္ခဲ့ရတာ ပါ။
တစ္ခ်ိန္က အေမ့ရဲ႕ စကားေတြ ကိုျပန္ေတြ
းၿပီး သူ ဆို႔နင့္ေနမိသည္။ မ်က္လံုးအိမ္မွာ မ်က္ရည္ တို႔
ရစ္ဝိုင္းလာမိသည္။ အေမ့ကိုလည္း တမ္းတမ္းတတ
သတိရမိ၏ ။
အခုခ်ိန္ဆို အေမ ဘယ္ဘဝ၊
ဘယ္ဌာေနမ်ား ေရာက္ေနမွာ လဲ။ သူ႔ကိုပဲ
ေစာင့္ၾကည့္ေနမွာ လား။ ဒါမွမဟုတ္ အေမ အရမ္းေတြ
႔ခ်င္ျမင္ခ်င္၊ အတူေနခ်င္တဲ့လူ တစ္ေယာက္ နားမွာ ပဲ
ရွိေနမွာ လား။
ဘာပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ေပါ့ အေမရယ္။
အေမ့ကိုအရမ္းခ်စ္တဲ့ သား တစ္ေယာက္ ၊
အေမ့စကားေတြ ကို အၿမဲလက္ခံယံုၾကည္တဲ့ သား
တစ္ေယာက္ ဒီကမၻာေလာကႀကီးထဲမွာ
ရွိေနေသးပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္၊ ဘဝဆိုတာ
အေမေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။
*
(Elsa Schiaparelli)
1896-1973
*
ဘဝဆိုတာ ရိုးရိုးေလးပါ။
ေရြးခ်ယ္ၿပီးသြားရင္ ေနာက္မဆုတ္ေၾကး။
*
( ၂၇ ) 
ေရွ႕ပိုင္းဆီမွ လွည္းေလးတစ္စီးက
တအိအိသြားေနသည္။ ထို႔ေနာက္မွာ
လူအုပ္ႀကီးတစ္ခုက ပူပူေဆြးေဆြး ပါလာၾကသည္။
ေယာက်္ားသားမ်ား တြန္းေရႊ႕ေခၚေဆာင္လာၾကေသာ
လွည္းတစ္စီး ျဖစ္ပါသည္။ ရိုးစစ္ကိုယ္တိုင္ပင္
လွည္းတြန္းသူမ်ား ထဲမွာ ပါဝင္ေန၏ ။
ေသဆုံးသြားသူ
ေဒၚေအးသင္ရုပ္အေလာင္းအား သခ်ႋဳ င္းသို႔
ေခၚေဆာင္လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဦးတည္းေသာ
ေဆြမ်ဳ ိး ျဖစ္သူ ဦးဖိုးလူ ကေတာ့ တအိအိ
ေရြ႕လ်ားေနေသာ တြန္းလွည္းေလးအား ကိုင္ရင္း
တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ လိုက္ပါလာသည္။ မ်က္ႏွာမွာ
ပကတိတည္ၿငိမ္ေနပါ၏ ။ အစ္မ ျဖစ္သူ ရဲ႕
ေနာက္ဆံုးေခရီးကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
လိုက္ပို႔ေပးသလိုမ်ဳ ိး။
မိန္းကေလးအခ်ဳ ိ႕ ကေတာ့ မခ်ိတင္ကဲ
ငိုယိုကာ လိုက္ပါလာၾကပါသည္။ ရိုးစစ္ စိတ္ထဲမွာ
မေကာင္း၊ သူေရာက္လာခ်ိန္မွစလို႔ ဤရြာရဲ႕
ဒုတိယေျမာက္နာေရး ျဖစ္ပါသည္။ သိရသည္က
ေဒၚေအးသင္မွာ သေဘာမေနာေကာင္းသူတစ္ဦး
ျဖစ္ကာ လူခ်စ္လူခင္မ်ား သူတစ္ဦး ျဖစ္ေလ၏ ။
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ လည္း သူ႔နာေရး က
စည္ကားေနသည္။
ပူျပင္းေလာင္စပ္ေသာ ေနမင္းကို
အန္တုရင္းႏွင့္ ပင္ အေလာင္းတင္လွည္းေလးက
သုသာန္ႏွင့္ တစ္စထက္တစ္စ နီးကပ္လာ၏ ။
ေရရွားပါးသည့္အတြက္ ျဖစ္သလိုသၿဂႋဳ ဟ္လိုက္ရေသာ
နာေရး ျဖစ္သည္။ ရြာပိုင္ေလွာင္ကန္ထဲမွာ
ေရမရွိေတာ့သည့္အတြက္ သံုးပင္ရြာမွ ခက္ခက္ခဲခဲ
သယ္ယူလုပ္ ေဆာင္ခဲ့ရ၏ ။ အသြားအျပန္
သယ္ရသည္မို႔ ရြာသူ၊ ရြာသားအေပါင္းမွာ လည္း
ေျပာျပ၍ မရႏုိင္ေအာင္ ပင္ ပင္ပန္းေနၾကပါၿပီ။ သို႔
ေပမဲ့လည္း . . .
သုသာန္ဆီသို႔ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္လာေတာ့
ဝတၱရားမပ်က္ပင္ ကာလသားတစ္စုက . . .
''ေနာက္တစ္ခါလာဦးမလားေဟ့ . . . ''
''မလာေတာ့ဘူး . . . မလာေတာ့ဘူး . . . ''
''ေရရွားတယ္လို႔ ေျပာဦးမလား''
''မေျပာေတာ့ဘူး . . . ''
''ေရငတ္ၿပီး ေသၾကဦးမလား . . . ''
''မေသေတာ့ဘူး . . . မေသေတာ့ပါဘူး''
အေလာင္းတင္လွည္းကို ဝိုင္းပစ္ၾကေသာ
ေျမႀကီးခဲေတြ ေရာက္လာသည္။ ရိုးစစ္ ေခါင္းငံု႔၍ ပင္
အမ်ား နည္းတူ တြန္းလာခဲ့၏ ။
ခုနေအာ္ဟစ္လိုက္သည္ေၾကာင့္ လည္ေခ်ာင္းေတြ
ေျခာက္ကပ္ကြဲအက္ သလို ခံစားေနရသည္။
ေရငတ္ၿပီးေသဆံုးျခင္းမဟုတ္ေပမဲ့
ေနာက္ဆံုးထြက္သက္မွာ ေတာင္းဆိုေသာ ေရကို
ေဒၚေအးသင္ မေသာက္လိုက္ရပါေပ။
ဝဋ္ေၾကြးတစ္ခုပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးထြက္သက္မွာ ေတာင္
ေရဝေအာင္မေသာက္သြားရသူ ေဒၚေအးသင္အတြက္
ရိုးစစ္ စိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္မိပါသည္။
ဦးဖိုးလူေရာ ဘယ္ေလာက္ခံစားေနရမလဲ။ သူလို ေသြး
မေတာ္ သားမစပ္ အလည္ေရာက္လာသူ တစ္ေယာက္
ကပင္ ဤမွ်ေလာက္ခံစားေနရသည္ ဆိုပါက
ကာယကံရွင္ေတြ မွာ ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။
သုသာန္တြင္ းေရာက္ေတာ့ ရိုးစစ္
ဇရပ္ေလးဆီ လွမ္းၾကည့္မိသည္။ ငုတ္တုတ္ထိုင္ကာ
သယ္ေဆာင္လာေသာ အသုဘကို ငူငူေငးေငး
ၾကည့္ေနေသာ အီလစ္ကို ေတြ ႔ရ၏ ။ တစ္ေနရာေရာက္
ေတာ့ လွည္းကိုရပ္ကာ အေခါင္းကို ခ်သည္။ ၿပီးေတာ့
တူးေဖာ္ထားေသာ ေျမက်င္းရွိရာအတြင္ းပိုင္း ဆီ
သယ္ေဆာင္သြားၾက၏ ။ အေလာင္းေနာက္မ်
လူအုပ္ႀကီးပါသြားသည္။ ရိုးစစ္လည္း ဦးဖိုးလူႏွင့္
မလွမ္းမကမ္းမွ လိုက္သြားလိုက္ပါသည္။
ေျမက်င္းဆီေရာက္ေတာ့ ထမ္းယူလာေသာ ကာလသား
ေတြ က အေလာင္းကို သံုးပတ္ ပတ္ကာ ကစားသည္။
ၿပီးေတာ့ . . .
''ဦးေလး . . . အေလာင္းၾကည့္ဦးမလား . . . ''
ကာလသား တစ္ေယာက္ ရဲ႕ အေမးကို
ဦးဖိုးလူက . . .
''မၾကည့္ေတာ့ဘူး၊ ခ်လိုက္ေတာ့''
ခဏခ်င္းပင္ အေလာင္းမွာ
က်င္းထဲေရာက္သြားသည္။ ေဒၚေအးသင္ကို
ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသူေတြ ရဲ႕ ငိုယိုေအာ္ဟစ္သံေတြ
ဆူညံသြား၏ ။ လင္မရွိ သားမရွိ အပ်ဳ ိႀကီး ျဖစ္ေပမဲ့
စိတ္ထားေကာင္းသူမို႔ ဝမ္းပန္းတနယ္
ႏွေမ်ာငိုေၾကြးသူမ်ား မွာ မနည္း။
ငိုလ်က္မွပင္ က်င္းထဲေရာက္သြားၿပီ
ျဖစ္ေသာ အေခါင္းေပၚသို႔ ႏိုင္သေလာက္ ေျမခဲေတြ
ပစ္ထည့္ေပးၾကပါသည္။ တစ္ရြာလံုးစုေပါင္း၍
ေျမဖို႔ႏႈတ္ဆက္သည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။
ၿပီးေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း
နံရံအုတ္တံတိုင္းတစ္ခုဆီသို႔ ဦးတည္သြားၾကသည္။
သုသာန္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္အုတ္တံတိုင္း ျဖစ္၏ ။
လက္ထဲမွာ စာရြက္ေခါက္ေလးေတြ နဲ႔ . . .
ဦးဖိုးလူအပါအဝင္ ရိုးစစ္ႏွင့္
ကာလသားအခ်ဳ ိ႕ ကေတာ့ အေခါင္းကို
ဆက္လက္ေျမဖို႔ေနၾကဆဲ . . .
ေျမဖို႔ၿပီးေတာ့ အေပၚမွာ 'ေဒၚေအးသင္၊
အသက္ (၆၄) ႏွစ္ ' ဟူေသာ မွတ္တိုင္တစ္တိုင္ကို
စိုက္သည္။ ထိုစဥ္မွာ ပဲ . . .
''ဝွစ္ . . . ဒုတ္ . . . ''
ျမားတစ္စင္းက ေျမပံုေပၚ
ထိုးစိုက္သြားသည္။ တစ္ဆက္တည္းလိုလို
သုသာန္နံရံအျပင္ဘက္ ဆီမွ
အျပင္းေမာင္းႏွင္သြားေသာ ျမင္းခြာသံ
တေျဖာင္းေျဖာင္းကိုလည္း ၾကားလိုက္ရ၏ ။ ဘာလဲ . . .
ဘာသေဘာလဲ . . . ။
ေျမဖိဳ ႔ေနေသာ သူတို႔လူစုမွာ
ေရွ႕တည့္တည့္ထိုးစိုက္လာေသာ
ျမားတစ္စင္းကိုၾကည့္ကာ ေၾကာင္အမ္းသြားၾကစဥ္ . . .
ဦးဖိုးလူက ဆတ္ခနဲ ဆြဲႏႈတ္သည္။ ၿပီး . . .
တြဲ လ်က္ပါလာေသာ စာတစ္ေစာင္အား ၿဖဲယူ
ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ . . .
မ်က္ႏွာအေရာင္ တစ္ခ်က္ ေျပာင္းသြား ၏ ။
ၿပီး သူ႔ကိုတည့္တည့္စူးစူးၾကည့္ကာ လက္ထဲမွ စာကို
ကမ္းေပးသည္။ ရိုးစစ္ အလ်င္စလို ယူၾကည့္လိုက္ေတာ့
. . .
ေကာင္ေလး . . .
ညေန (၆) နာရီ မင္းကို ငါ ပထမဆံုးနဲ႔
ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေတြ ႔မယ္။ သဲေခ်ာင္းေျမျပင္ဟာ
မင္းရဲ႕ သခ်ႋဳ င္း ျဖစ္ေစရမယ္။
ယကၡ
သူ႔နားထဲ၌ ဘယ္ကမွန္းမသိေသာ
ရယ္သံႀကီးတစ္ခုက က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ပ်ံ႕လြင့္
လာသလို။
ရပါတယ္။
*
( ၂၈ ) 
အေနာက္ဘက္သုသာန္စည္းရိုးနဲ႔
ရပ္ဝန္းေလးတစ္ခုမွာ စာရြက္ေခါက္ေလးေတြ
စုစုရည္ရည္ ထိုးညႇပ္ထားၾကပါသည္။
ထိုစာရြက္ေခါက္ေလးမ်ား ကို အီလစ္က
ဇကာေလးတစ္ခုကိုင္ၿပီး ျဖဳ တ္ယူေန ၏ ။ ရိုးစစ္လည္း
အီလစ္နည္းတူ စာရြက္ေခါက္ေလးမ်ား ကို လိုက္လံျဖဳ
တ္ယူေနသည္။
သုသာန္တြင္ းမွာ မည္ သူမွ်မရွိၾ ကေတာ့။
သူတို႔ႏွစ္ ေယာက္ သာ စာရြက္မ်ား ကိုျဖဳ တ္ရင္း က်န္ခဲ့
သည္။ ရိုးစစ္အိတ္တြင္ းမွာ ထူးထူးျခားျခား
စာရြက္ေလးတစ္ရြက္ ရွိေနပါသည္။
ေျမပံုေပၚမွရခဲ့ေသာ စာေလး။
သူ႔ကိုပင္မေစာင့္ေတာ့ဘဲ ယကၡက
စတင္ကာ စိန္ေခၚလိုက္ေပၿပီ။ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ ယေန႔
ညေန (၆) နာရီမွာ ယကၡႏွင့္ ေတြ ႔ရေတာ့မည္ ။
ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းေပမဲ့ ရင္ေတာ့ အနည္းငယ္ ခုန္ေန
၏ ။
ဇကာေလးျပည့္သြားေတာ့ အီလစ္က
ဇရပ္ရွိရာဆီ လွည့္ထြက္သြားသည္။ သူ တစ္ေယာက္
သာ က်န္ေနခဲ့၏ ။ ႏွစ္ ခု၊ သံုးခု ထပ္ျဖဳ တ္ယူၿပီးေတာ့
နံရံမွာ စာရြက္ေခါက္ေတြ ကုန္သေလာက္ ျဖစ္
သြားပါသည္။ ဒါေပမဲ့ . . .
ေအာက္ဖက္ပိုင္းမွာ
စာရြက္ေခါက္ေလးတစ္ခု . . . ။
ရိုးစစ္ ကိုယ္ကိုငံု႔ကိုင္းကာ ျဖဳ
တ္ယူလိုက္သည္။ လက္တြင္ းမ်ာ ပါမလာ။
စာရြက္ေခါက္ေလးက အုတ္ခ်ပ္ႏွစ္ ခုၾကားတြင္
ညႇပ္ေန၏ ။ ဘယ္လိုထိုးစိုက္ခဲ့သည္မသိေပမဲ့ ေတာ္
ေတာ္ ႏွင့္ ဆြဲထုတ္လို႔မရ။ တစ္စံုတစ္ခုႏွင့္ ၿငိေနသလို
တစ္ခံေနသည္။
သူ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့
ညႇပ္ေနေသာ အုတ္သားကို လႈပ္ၾကည့္လိုက္၏ ။
အုတ္သားက တနဲ႔နဲ႔ လႈပ္ခတ္ေနသည္။ စာရြက္ကို
ထပ္ဆြဲၾကည့္ေပမဲ့ ပါမလာေသး။ ဘာနဲ႔ဘယ္လို
ညႇပ္ေနသည္ မသိ။ ရိုးစစ္ စိတ္မရွည္ေတာ့။
လက္ႏွစ္ ဖက္ႏွင့္ ထိုင္ကာ စာရြက္ကို
ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေစာင့္ဆြဲလိုက္သည္။ သူ ဖင္ထိုင္က်သြား
ပါသည္။ စာရြက္ေတာ့ လက္တြင္ းမွာ ပါလာသည္။
လႈပ္ေနေသာ အုတ္သားတစ္ခဲလည္း အျပင္သို႔
တစ္ဝက္တိတိ ျပဴ ထြက္လာ၏ ။ ရိုးစစ္ကိုယ္ကို
ျပန္မတ္ကာ ထိုအုတ္သားကို မူလေနရာသို႔ ျပန္လည္
ထိုးသြင္းလိုက္ေတာ့ . . .
''ဟင္ . . . ''
နီက်င္က်င္ စာရြက္ေလးတစ္ရြက္၊
ဘယ္အခ်န္ကတည္းက ဤအုတ္ခ်ပ္ၾကားတြင္
ေရာက္ေန သည္မသိ၊ အီလစ္မျမင္ဘဲ က်န္ေနခဲ့ေသာ
စာရြက္ေလးတစ္ခု ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ယခု သူဆြဲလိုက္မွ
အုတ္ခဲႏွင့္ ေရာကာ အျပင္သို႔ ေရာက္လာျခင္း
ျဖစ္သည္။
ဟိုးအတြင္ းဘက္ထဲမွာ ႏွစ္ ရွည္လမ်ား
ေနလာခဲ့ဟန္တူ၏ ။ စာရြက္ေလးက နီေထြးဝါက်င္ရံုပင္
မဟုတ္။ အုတ္ေရာင္ ပါေပါက္ေနၿပီ။
ရိုးစစ္ဆြဲယူလိုက္ေတာ့ လက္တြင္ းမွာ
ျပားခ်ပ္ခ်ပ္ေလးပါလာ သည္။ ဖြင့္ၾကည့္ဖို႔ပင္ ေတာ္
ေတာ္ ခက္ခဲေပလိမ့္မည္ ။ ႏွစ္ ကာလမည္
မွ်တိုင္ေအာင္ အတြင္ းမွာ ေနခဲ့ရ သည္မသိ။
စာရြက္သားေတြ က အထိမခံခ်င္ေတာ့။
ေျမမႈ န္ေတြ ႏွင့္ ေရာကာ ပါးလ်ညႊတ္ေဆြးေနၿပီ။
ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ သူ စိတ္ဝင္တစားဖြင့္ၾကည့္လိုက္ပါသည္။
ေရး ထားေသာ လက္ေရး ေတြ က ဟိုဘက္ဒီဘက္ပင္
အေရာင္ ေပါက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ . . .
ေခါက္ရိုးက်ဳ ိးေနေသာ စာရြက္ေလးမွာ
ဖတ္၍ ရရံု ျပန္႔သြားစဥ္ . . .
က်ဳ ပ္ေၾကာက္တယ္၊ ဖိုးလက္ျဖဴ ကို က်ဳ
ပ္ေၾကာက္တယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ကို က်ဳ ပ္
ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာရဲဘူး။
အားလံုးထင္ထားသလို ဦးသီလရြာက
ေပ်ာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး ေသသြားတာ။ ဖိုးလက္ျဖဴ
သတ္လိုက္လို႔ ဦးသီလေသသြားတာ။ ရက္ရက္စက္စက္
အသတ္ခံလိုက္ရတာ ။ ၿပီးေတာ့ ရက္ရက္စက္စက္
စြန္႔ပစ္ခံလိုက္ရတာ ။
အဲ့ဒီည . . . အဲ့ဒီညက က်ဳ ပ္ရွိေနတယ္။
သူတို႔ႏွစ္ ေယာက္ တစ္ေယာက္ ကို
တစ္ေယာက္ ၾကည့္ၿပီး ထိုင္ေနတာေတြ ႔လို႔ က်ဳ
ပ္ေခ်ာင္းၾကည့္ခဲ့တာ။ က်ဳ ပ္ေရာက္ေနတာကို
သူတို႔မသိဘူး။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္ၿပီးေတာ့
တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ စိန္းစိန္းႀကီး
စိုက္ၾကည့္ေနတာ။ လေရာင္ ထိုးေနလို႔ က်ဳ ပ္ သူတို႔ကို
ေကာင္းေကာင္း ျမင္ေနရတယ္။ သူတို႔ ဟိုဘက္ျခမ္းက
ေခ်ာင္းေရစီးသံကိုေတာင္ ၾကားေနရေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့
ၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ က်ဳ ပ္ တျဖည္းျဖည္း
ေၾကာက္လာတယ္ဗ်ာ၊ ဘာလို႔မွန္းမသိဘူး။ သူတို႔ႏွစ္
ေယာက္ ကိုၾကည့္ၿပီး အလိုလိုေၾကာက္လာတာ . . .
ၾကက္သီးေတြ ထလာတယ္။ ရင္ေတြ
တုန္ၿပီး ေက်ာခ်မ္းသလိုလည္း ျဖစ္လာတယ္။
ေခ်ာင္းေရစီးသံကေတာင္ တျဖည္းျဖည္း က်ဳ ပ္ကို
ေခ်ာက္ခ်ားလာသလိုပဲ။ တေဝါေဝါအသံႀကီးက
နီးလာလိုက္၊ ေဝးသြားလိုက္နဲ႔။
ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ၾကည့္ေနတုန္းမွာ ပဲ က်ဳ
ပ္တို႔သူႀကီး ဦးသီလ ဇက္က်ဳ ိးၿပီး ေငါက္ခနဲ
ေခြလဲသြားတယ္ဗ်ာ။ ဖိုးလက္ျဖဴ လည္း 'အား' ခနဲ
ေအာ္ၿပီး မ်က္လံုးတစ္ဖက္ကို လက္နဲ႔အုပ္သြားတယ္။ က်ဳ
ပ္ျဖင့္ ေၾကာက္လိုက္တာဗ်ာ။ ထြက္ေျပးဖို႔စိတ္ကူးေပမဲ့
သူႀကီးလဲက်ေနလို႔ ထြက္မေျပးႏိုင္ဘူး။ က်ဳ
ပ္ၾကည့္ေနတုန္းပဲ ဖိုးလက္ျဖဴ က
သူႀကီးေျခေထာက္တစ္ဖက္ကို မ, ၿပီး
ေခ်ာင္းေရစပ္ေရာက္ေအာင္ တရြတ္တိုက္
ဆြဲသြားတယ္။ သူႀကီးက တုပ္တုပ္မွမလႈပ္ဘူးဗ်။ အဲဒီ
အခ်ိန္ထိ သူႀကီး ဘာ ျဖစ္သြားလဲ က်ဳ ပ္မသိေသးဘူး။
ေခ်ာင္းစပ္ေရာက္ေတာ့ ဖိုးလက္ျဖဴ
ခါးၾကားက ဓားတစ္လက္ ဆြဲထုတ္လိုက္ တာေတြ
႔တယ္။ ၿပီးေတာ့ . . . ၿပီးေတာ့ . . .
သူႀကီးရဲ႕ လက္တစ္ဖက္ကိုေျမႇာက္ၿပီး ဓားနဲ႔
တအားလႊဲခုတ္ပစ္လိုက္တယ္ဗ်ာ။ လေရာင္ ေအာက္မွာ
ေသြးေတြ ရဲခနဲ ပန္းထြက္သြားတယ္။
သူႀကီးလက္လည္း တံေတာင္ဆစ္က တိခနဲ
ပ်က္က်သြားတယ္။ က်ဳ ပ္ အသက္ရွဴ ေတာင္
ရပ္သြားသလိုပဲ။ အခုမွ က်ဳ ပ္သိလိုက္တယ္။ သူႀကီး
ဇက္က်ဳ ိးၿပီး ေခြလဲသြားကတည္းက
အသက္ေပ်ာက္သြားတာဗ်။ ဒါေၾကာင့္ မလို႔ ဖိုးလက္ျဖဴ
လုပ္သမွ် တုံ႔ျပန္မႈ မရွိတာ။
ေသေနတဲ့လူ တစ္ေယာက္ ကို ဘာလို႔
လက္ျဖတ္ပစ္လိုက္တာလဲ က်ဳ ပ္ စဥ္းစား လို႔မရဘူး။
ဖိုးလက္ျဖဴ က ေသြးသံတရဲရဲနဲ႔ ဦးသီလကိုေပြ႔ၿပီး
ေရထဲပစ္ခ်လိုက္တယ္။ 'ဗြမ္း' ခနဲ အသံႀကီးၾကားၿပီး
တစ္ေအာင့္ၾကာတဲ့ထိ ဖိုးလက္ျဖဴ ရပ္ၾကည့္ေနတုန္းပဲ။
ၿပီးေတာ့မွ ဦးသီလရဲ႕
လက္ျပတ္ႀကီးကိုကိုင္ၿပီး ထြက္သြားတယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒီ
ေနာက္ေတာ့ ဘာေတြ ဆက္ ျဖစ္လဲ က်ဳ ပ္ကိုယ္က်ဳ
ပ္လည္း မသိေတာ့ဘူး။ က်ဳ ပ္သိတာ တစ္ခု ကေတာ့
ဒီစာကို ဦးသီလေသဆံုးျခင္း ဝမ္းနည္းစာအ ျဖစ္
သုသာန္နံရံမွာ ညႇပ္ၿပီး သြားရင္ က်ဳ ပ္ ဒီရြာက
ထြက္သြားေတာ့မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွျပန္မလာေတာ့ဘူး။
ဖိုးလက္ျဖဴ လို ရက္စက္တတ္တဲ့လူ
တစ္ေယာက္ အုပ္ခ်ဳ ပ္တဲ့ရြာမွာ က်ဳ ပ္ မေနရဲ ဘူး။
'ဦးသီလ ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ'
( ငထင္ )
စာဆံုးေအာင္ ဖတ္ၿပီးသြားခ်ိန္မွာ ရိုးစစ္
အလိုလို ဖင္ထိုင္က်သြားေတာ့သည္။ ရင္ေတြ တလွပ္
လွပ္ ခုန္ေန၏ ။ စိတ္ကိုထိန္းကာ ဒုတိယတစ္ေခါက္
ထပ္ဖတ္လိုက္သည္။ ဆံုးသြားခ်ိန္မွာ ေတာ့ . . .
ရိုးစစ္ ဆတ္ခနဲခုန္ထကာ အီလစ္ရွိရာဆီ
ေျပးပါေတာ့၏ ။ သူ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ သေဘာ
ေပါက္လိုက္ေလၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္ .
. .
''အီလစ္ . . . မင္း . . . ငထင္ဆိုတဲ့လူကို
သိလား''
အေမာတေကာ သူ႔ပံုစံကိုၾကည့္ကာ အီလစ္
ေၾကာင္သြားသလိုရွိသည္။ ဒါေပမဲ့ . . .
''ငထင္ . . . ငထင္ . . . ''
ၾကားဖူးနားဝရွိသလို ခပ္တိုးတိုး ေရရြတ္၏ ။
အေရး တႀကီးဟန္ပန္ေတြ ေၾကာင့္ အီလစ္
ေလးေလးနက္နက္ ျဖစ္သြားရကာ . . .
''ငထင္ . . . သိၿပီ . . . သိၿပီ . . . ကၽြန္ေတာ္
့အေဖရွိတုန္းက ရြာေခ်ာင္းရိုးမွာ ငါးလိုက္ဖမ္းတဲ့
လူႀကီး''
ေသခ်ာေလၿပီ။ မွာ းရန္မရွိႏိုင္ေတာ့ . . .
''သူအခု ဘယ္မွာ ေနလဲ''
''မရွိေတာ့ဘူးဗ်။ ရြာမွာ မေနေတာ့တာ
ၾကာၿပီ။ ရြာ ေျပာင္းသြား တာလား။ ၿမိဳ ႕ တက္သြားတာ
လား မသိဘူး''
ၿပီးေလၿပီ။ ငထင္နဲ႔ပတ္သက္ေသာ
သတင္းက ဒီမွာ တင္ ဆံုးသြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥမရွိ။
က်ိန္စာ ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အပိုင္းအစတစ္ခုကို သူ
အမွတ္မထင္ ရလိုက္ေလၿပီမဟုတ္ပါလား။
ဦးသီလ လက္ျပတ္ႀကီးကို ဖိုးလက္ျဖဴ
ဘာလုပ္မွာ လဲ။ အေၾကာင္းမဲ့ျဖတ္သြားျခင္းေတာ့ လံုးဝ
မ ျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ဒါဆို . . .
က်ိန္စာတိုက္ဆိုရာတြင္ အသံုးျပဳ ဖို႔လား . . .
။
ဒါသည္ပင္ ဖိုးလက္ျဖဴ အသံုးျပဳ ခဲ့သည့္
ၾကားခံပစၥည္းလား . . . ။
ဟုတ္ မဟုတ္ဆိုသည္ ကေတာ့ ညေန (၆)
နာရီတြင္ သိရေပမည္ ။
ေကာင္းကင္ကေနမင္းမွာ ေတာ့
စြမ္းအားျပင္းလ်က္ပင္ ရွိပါေသးသည္။
………….
သိုးေဆာင္း၏ “ပဥၥလက္႐ြာ” အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္ အပိုင္း ( ၁၁ ) ကို မနက္ျဖန္ ည ( ၇ ) နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ဆက္လက္ တင္ဆက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ဇင္းစာခ်စ္သူမ်ားကို သတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါတယ္။   
စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္ျဖစ္သည့္ သိုးေဆာင္း၏ “ပဥၥလက္႐ြာ” ဝတၳဳကို တနလၤာေန႔မွ တနဂၤေႏြအထိ ေန႔စဥ္ ည ( ၇ ) နာရီခြဲအခ်ိန္တိုင္းတြင္ တင္ဆက္ေပးသြားပါမည္။
…………..
"ဒီပို႔စ္ေလးကို ႏွစ္သက္သေဘာက်တယ္ဆိုရင္ Like နဲ႔ Share ေပးခဲ့ဖို႔ မေမ့နဲ႔ေနာ္"
ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးကို ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ ...

Related Posts