သိုးေဆာင္း - ပဥၥလက္႐ြာ အပိုင္း ( ၈ ) [အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္]


အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္
သိုးေဆာင္း - ပဥၥလက္႐ြာ အပိုင္း ( ၈ )

ဒုတိယေျမာက္ျပကြက္
(သို႔ )
'ယကၡ' အား ဒုတိယအႀကိမ္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း
…..	
( ၁၉ )
ညေလးတစ္ညက မႈ န္ဝါးေဝသီစြာ နဲ႔ကိုးေခ်ာင္းရြာေလးေပၚသို႔ က်ေရာက္ေပးေနသည္။
ၾကယ္ မလင္း၊ လမထြက္ဆိုေပမဲ့ ညအလင္းကေကာင္းကင္မွ သူတို႔ရြာေလးေပၚ
မဆိုစေလာက္ကေလး ျဖန္႔ က်က္ထားပါသည္။သဲေခ်ာင္းေျမျပင္၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ
တစ္ေနရာမွာ ရြာသူရြာသားေတြ စုရံုးလ်က္ရွိေနပါ၏ ။ေဘးပတ္လည္မွာ မီးတုတ္အခ်ဳ ိ႕ကို
စိုက္ထူထားသည္ေၾကာင့္ လေရာင္ မရွိေပမဲ့သူတို႔စုရံုးေနရာ ရပ္ဝန္းေလးက လင္းခ်င္းေနသည္။
ေရွ႕တူရူသို႔ ၾကည့္ကာ လည္တဆန္႔ဆန္႔ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ သူတို႔ၾကည့္ေနရာသည္ကား . . .
လူ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ ဖိုအံ့ဆဲဆဲမီးပံုေလးတစ္ပံု၊ ထင္းေခ်ာင္းေတြ ဖိုခေနာက္သဏၭာန္
စုပံုထား ေသာ မီးမေတာက္ေသးသည့္ မီးပံုေလး ျဖစ္ၿပီးထိုမီးပံုေလးေနာက္မွာ လူ တစ္ေယာက္ မတ္တပ္ရပ္ေန
သည္။ေက်ာဘက္မွတိုက္ခတ္လာေသာေလကိုခံယူရင္း ရိုးစစ္ ေက်နပ္စြာ ျပံဳ း လိုက္သည္။
ေလတင္ မွာ ရပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ေလေအာက္မွာ ရြာသူရြာသားေတြ ရွိေနသည္။
တစ္ရြာလံုးက သူ၏ ဒုတိယေျမာက္ျပကြက္ကိုစိတ္ဝင္တစား လာေရာက္ၾကည့္ရႈေနၾကျခင္း
ျဖစ္သည္။ သူကလည္း ျပကြက္စတင္ရန္အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကို ေစာင့္စားေနတာပါ။
ယခုေတာ့ သူလိုခ်င္ေသာ အခ်ိန္က ေလကိုဖြဖြတိုက္ရင္း ေရာက္လို႔လာခဲ့ပါၿပီ။ မလွမ္းမကမ္း မွာ
ရြာသူႀကီးဦးယုဝႏွင့္ လူအခ်ဳ ိ႕ရွိေနသည္။ သူတို႔ေတြလည္း ရိုးစစ္ျပကြက္ကို လာေရာက္ၾကည့္ရႈ ေနၾကျခင္
ျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ သူသတိေပးထားသည္ေၾကာင့္ေလေအာက္မွာ မေန။
အားလံုးက ရိုးစစ္ ဘယ္လိုျပကြက္မ်ဳ ိးကိုျပသမလဲ စိတ္ဝင္စားလ်က္ရွိၾကသည္။ ထိုအခိုက္မွာ ပဲ .
. .
''ေျဖာင္း . . . ေျဖာင္း . . . ေျဖာင္း . . .''ရိုးစစ္၏ လက္ခုပ္သံ သံုးခ်က္ေနာက္မွာ
ပတ္ဝန္းက်င္က တမုဟုတ္ခ်င္း တိတ္ဆိတ္သြား သည္။သူစတင္ရန္ အခ်ိန္ေရာက္ပါၿပီ။
ၿငိမ္သက္လ်က္ရွိေနေသာ လူအုပ္ႀကီးအားတစ္ခ်က္ၾကည့္၍ . . .
''ျပကြက္မစခင္ ကၽြန္ေတာ္ စကားနည္းနည္းေလာက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္''
သူ၏ စတင္ျခင္းစကားသံကပတ္ဝန္းက်င္ကို ဟိန္းသြားသည္။ အကုန္လံုးက
သူ႔စကားကို ငံ့လင့္ကာ တုပ္တုပ္မွ်မလႈပ္။''ကၽြန္ေတာ္ ဒီရြာကိုေရာက္လာကတည္းက
ထူးျခားမႈ ေတြ အမ်ား ႀကီး ၾကံဳ ေတြ ႔ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ ႔ရသေလာက္
ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုးမွာ တူညီတဲ့ထူးျခားမႈ ေတြ ရွိေနတာေတြ ႔ရ တယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ အရယ္အျပံဳ း
ရွားပါးတာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔မ်က္ႏွာေတြ မ်ာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ကိုမေတြ ႔ရဘူး။ ဒါဟာလည္း ၾကံဳ ေတြ ႔ခံစားေနရတဲ့
ဒုကၡေတြ ေၾကာင့္ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ ဒီညေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ခံစားေနရတဲ့
ဒုကၡအားလံုးကိုေမ့ထားၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေပးခ်င္ပါ တယ္။ တဒဂၤေလးပဲ ျဖစ္ ျဖစ္
စိတ္ေပါ့ပါးသြားေအာင္ေပါ့''တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပင္ ရွိေနၾကသည္။ ရိုးစစ္ ေျပာစကားအားလံုး ျငင္းစရာမရွိေအာင္မွန္ေနသည့္အတြက္လည္း ျပန္ေျပာရန္စကားလံုး
မဲ့သြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္၏ ။''ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုး ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔အတူလိုက္က, ေပးႏိုင္မလား''
''ဗ်ာ . . . ''
''ရွင္ . . .''
အာေမဍိတ္သံေတြ ထြက္သြားၾကသည္။အကုန္လံုး တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္
ကာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္သြားၾက၏ ။ရိုးစစ္ေျပာစကားမ်ား ကို နားၾကားလြဲသြားၾကသလိုမ်ဳ ိး၊
သေဘာေပါက္ကာ အားလံုးၾကားေလာက္ေအာင္ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ေျပာလိုက္သည္။
''ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုး ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔အတူစိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ က, ေပးႏိုင္မလား''
''ဘာႀကီးလဲဟ''
''မ ျဖစ္ႏိုင္တာ''
ဒီတစ္ခါေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာၾကားလိုက္သည္မို႔ ကန္႔ကြက္သံေတြ
တန္းစီကာထြက္လာပါ သည္။ ႀကိဳ တင္ေတြးထားၿပီးသား ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္သည္မို႔ ရိုးစစ္ တည္ၿငိမ္စြာ
ပင္ . . .
''ဟုတ္ပါၿပီ၊ မ ျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဘာလို႔မျဖစ္ႏိုင္တာလဲ ေျပာျပေပးလို႔ရမလား''
ပထမ ပတ္ဝန္းက်င္ၿငိမ္ကာသြား၏ ။ ၿပီးမွမိန္းမႀကီး တစ္ေယာက္ က ရွက္ရြံသလိုလိုပံုစံျဖင့္
မဝံ့မရဲေျပာသည္။
''ကၽြန္မတို႔ မကတတ္ဘူး''
''ကၽြန္ေတာ္ လည္း မကတတ္ပါဘူး။
စိတ္ထဲရွိသလိုပဲ ကမွာ ။ စိတ္ေပါ့ပါးသြားရင္ၿပီးတာပဲ''
''မဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္မက ရွက္လည္းရွက္တတ္တယ္''
ဟိုမွသည္မွ ခိုးခိုးခစ္ခစ္ ရယ္သံမ်ားထြက္လာေလသည္။ အခ်ဳ ိ႕လည္း ျပံဳ း စိစိ၊ လူေတြ
အမ်ား ႀကီး ဝိုင္းစုၿပီးကရမွာ ကို ရွက္ေနသလိုပါပဲ။
တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ကာ မကခင္ကတည္းက ရွက္ေနပံုရေလသည္။
ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါသည္။တစ္ရြာလံုးနီးနီး ေရာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္
အရြယ္ စံုပါသည္။ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီး၊သက္ႀကီးရြယ္အို၊ လူပ်ဳ ိ၊ အပ်ဳ ိ၊ ကေလး
အရြယ္စံုပါေနသည့္ အတြက္ ေတာ္ ရံုတန္ရံုဘယ္ကရဲၾကမည္ နည္း။
အဘိုးႀကီးက အဘြားႀကီးကို ရွက္၊ အပ်ဳ ိကလူပ်ဳ ိကို ရွက္၊ ကေလးက အေဖအေမကို ရွက္၊
အေဖအေမက အိမ္နီးနားခ်င္းကို ရွက္ျဖင့္ ရိုးစစ္အစီအစဥ္ကိုလက္ခံဖို႔ မ ျဖစ္ႏုိင္ပါ။
''မ ျဖစ္ပါဘူး၊ ငယ္ငယ္ကတည္းကကတာခုန္တာကို က်ဳ ပ္တို႔က ဝါသနာပါတာမဟုတ္ဘူး။
မ ျဖစ္ဘူး . . . မ ျဖစ္ဘူး . . . ''
''ေအးေလ . . . လူေတြ အမ်ား ႀကီးနဲ႔ရွက္စရာႀကီး''
''ႀကီးေကာင္ႀကီးမား ျဖစ္မွ ကရမတဲ့''
ဆူဆူပူပူအသံေတြ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ထြက္လာသည္။ သူၿငိမ္၍ သာ နားေထာင္ေနမိ၏ ။
''ကမယ္ကြာ . . . လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ငါတို႔အတြက္ အေပ်ာ္ဆိုတာ
ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ မေပ်ာ္ရတာ ၾကာၿပီ၊ ကမယ္''
''ဟုတ္တယ္၊ တစ္ေနကုန္တစ္ေနခန္းအလုပ္လုပ္ေနရလို႔ ရယ္ဖို႔ေတာင္ သတိမရဘူး။ ကမယ္. . . ၿပီးရင္ အကုန္လိုက္ၾကည့္ၿပီး ရယ္မယ္''
''ဟား . . . ဟား . . . ဟား . . . ငါ ကေတာ့အခုကတည္းက ေပ်ာ္ေနၿပီေဟ့။ ေတာ္ ေတာ္
ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းမွာ ပဲ၊ ေပ်ာ္စရာႀကီး''
ေရွ႕ပိုင္းရွိေယာက်္ားေလးအခ်ဳ ိ႕ဆီမွ ထိုသို႔ေသာ အသံေတြ ထြက္လာသည္။ မိန္းကေလးေတြ မွာ
ကားအရင္ကတည္းက အရွက္အေၾကာက္ႀကီးသူေတြျဖစ္ေလေတာ့ ခါးခါးသီးသီးပင္။
''မ ျဖစ္ပါဘူးဟယ္ . . . မကတတ္ကတတ္လိုက္ကလို႔ ငါတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး ဟိုေကာင္ေတြ
ရယ္ ေနဦးမယ္''
''ၾကည့္ပါလား၊ အခုကတည္းကဟိုေသနာေတြ ျပံဳ း စိစိနဲ႔''
''ရွယ္ပဲကြာ၊ ကတာမေျပာနဲ႔ ေရအိုးရြက္လမ္းေလွ်ာက္တာေတာင္ ျမင္ဖူးတာမဟုတ္ဘူး။
တကယ့္အပီပဲ''
''ဟိုဂ်မ္းေတာမေတာ့ နတ္ပူးသလိုကေတာ့မယ္နဲ႔တူတယ္''
ကၽြက္စီကၽြက္စီအသံေတြ တစ္ကြင္းလံုးဆီမွပလူပ်ံလာပါသည္။ ဒါေပမဲ့ အႏွစ္ ခ်ဳ ပ္လွ်င္ေတာ့
'ကမယ္' ဆိုသည့္အသံထက္ 'မကဘူး' ဆိုတာကရာခိုင္ႏႈန္းေတြ သိသာစြာ မ်ား လြန္းေနသည္။
ေရွ႕ပိုင္းမွာ တင္မဟုတ္၊ အလယ္ပိုင္းမွာေရာ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပါ ကန္႔ကြက္သူက ပိုသာလြန္းေန
၏ ။ ဘယ္လိုပဲစည္းရံုးစည္းရံုး သူ႔ဘက္ပါလာဖို႔လမ္းမရွိသည္မို႔ ရိုးစစ္ စည္းရံုးျခင္းကို လက္ေလ်ာ့
လိုက္သည္။ ဒီေတာ့ . . .
''ဟုတ္ပါၿပီ . . . ဒါဆိ္ုလည္း ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ တည္းပဲ ကေတာ့မယ္''
ေလက ေက်ာဘက္ဆီမွ တျဖဴ း ျဖဴ းတုိက္ခတ္လာေနသည္။ ရိုးစစ္ ကိုယ္ကိုငံု႔ကိုင္းၿပီး
ေရွ႕မွာ ရွိေနေသာ ထင္းပံုေလးကို မီးေမႊးလိုက္၏ ။အဆင္သင့္လုပ္ထားသည္မို႔ မီးကခဏခ်င္းပင္ စြဲေလာင္
လာသည္။ မီးေတာက္ရဲရဲေလး ထင္းေခ်ာင္းေတြ ၾကားမွတိုးတက္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳ င္နက္ လိုခ်င္
သည့္အတိုင္းအတာရေအာင္ ရိုးစစ္ ထင္းေခ်ာင္းေတြကို ျပင္ဆင္ေပးလိုက္ ၏ ။
ရိုးစစ္လုပ္ကိုင္ပံုအားၾကည့္ကာ ဘာေတြမ်ား ဆက္ ျဖစ္လာမလဲ ရင္ခုန္ေနၾကသည္။ သူက ေတာ့
. . .
အိတ္ထဲမွ ပုလင္းေလးတစ္လံုးကိုထုတ္လိုက္ပါသည္။ အဖံုးကိုဖြင့္ကာ လက္တြင္ းသို႔
အနည္း ငယ္ေလာင္းထည့္လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့မီးေတာက္ေလးေပၚသို႔ လက္ထဲမွအမႈ န္ေလးမ်ား အား
ျဖဴ း ခ် လိုက္ပါေတာ့သည္။ ေလကေျပေျပေလးတိုက္ခတ္ေပးေန၏ ။ ထိုေလႏွင့္ အတူ . . .
ရိုးစစ္လက္ႏွစ္ ဖက္အေပၚေျမာက္တက္လာသည္။ ၿပီး . . .ခါးကိုေထာက္ကာ ေျခကိုေရွ႕ထိုး ၿပီး အကတစ္ကြက္ကိုစတင္လိုက္ေတာ့၏ ။ ျမင္ဖူး၊ ၾကားဖူးထားသည့္
ကဗ်ာလြတ္အက၊ ဆိုင္းသံဗံုသံ မပါေပမဲ့ရိုးစစ္ေျခေထာက္ေတြ စည္းခ်က္က်လႈပ္ရွားေနသည္။
ကိုယ္ကိုယိမ္းႏြဲ႔ကာ ေျခႏွင့္ လက္ကိုေကြးကာဆန္႔ကာျဖင့္ . . .
ေလကတျဖဴ း ျဖဴ း ၊ မီးေတာက္ေလးကေလတိုက္ရာဘက္ကို ယိမ္းႏြဲ႔လို႔။ ထို႔အတူ . . .
ပထမေတာ့ လူအုပ္ႀကီးကရိုးစစ္လုပ္ကိုင္ပံုအားၾကည့္ကာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္။
ဒါေပမဲ့ လိုအပ္ေသာ အခ်ိန္တစ္ခု ၾကာသြားခ်ိန္၌ . . .မီးပံုေလးႏွင့္ နီးေသာ အေရွ႕ပိုင္းဆီမွ
လူတစ္အုပ္ လႈပ္ရွားလာသည္။ ပထမေတာ့ မသိမသာ၊ကိုယ္ေတြ ယိမ္းႏြဲ႔သလို ရွိလာသည္။
ရိုးစစ္ပံုစံအားၾကည့္ကာ အနည္းငယ္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာ သည္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သတိျပဳ
မိပံုမေပၚ။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ . . .လက္ေတြ အေပၚေျမႇာက္လာပါသည္။
လက္ဆစ္ေလးမ်ား ကို ခ်ဳ ိးကာ၊ ေကြးကာ၊ ကိုယ္ကိုယိမ္းကာႏြဲ႔ကာ၊ ေျခေထာက္ေတြ လည္း ခ်ီခ်ီၾကြၾကြ
ျဖစ္လာၿပီး ကၾကပါေတာ့သည္။တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မီးပံုေလးႏွင့္ နီးေသာ
အေရွ႕ပိုင္းဆီမွ အလယ္ပိုင္း၊ အလယ္ပိုင္းဆီမွေနာက္ပိုင္းျဖင့္ လူအုပ္ႀကီးတစ္ခုလံုးသည္ကား . . .
ရိုးစစ္ စိတ္ထဲရွိသလို လက္၊ ေျခကို ခ်ိဳ း ကာက, ေနသည္။ ထို႔အတူ ေလေအာက္မွာ ရွိေနသူ
အားလံုးမွာ လည္း ညိဳ ႕ ကြက္တစ္ခု မိေနသလို ဘာကိုမွသတိမရေတာ့ပဲ ကၾကပါေတာ့သည္။ ဘာ ကကြက္ေတြလဲ၊ ဘာေတြ ကေနၾကတာလဲ ဘယ္သူမွမသိေတာ့ . . . ။
ပါးစပ္ဆိုင္းတီးသံေတြ ၊စည္းဝါးလိုက္သ့ေတြ ၊ ရယ္ေမာသံေတြ သည္ကား
သဲေခ်ာင္းကြင္းျပင္ တစ္ေနရာမွာ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာထြက္ေပၚလာပါေတာ့သည္။ ခုန ရွက္ပါသည္ဆိုသူေတြ
လည္း ကတာမွေကြးလို႔၊ ကာလသားေတြ ၾကည့္မွာေၾကာက္ေနေသာ အပ်ဳ ိေတြ မွာ လည္း ဘာကိုမွ်
သတိမရ။တစ္ကြင္းလံုးမွာ အားလံုးကိုေမ့ၿပီးကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ရွိေနသလို ကႀကိဳ း ေတြ
ဆင္ေနပါေတာ့ သည္။ ရယ္လိုက္ေမာလိုက္၊ကလိုက္ခုန္လိုက္ႏွင့္ တစ္ရြာလံုးမွာ ကား . . .
အဘိုးအဘြားေတြ မွာ လည္း ေမးတုန္တုန္လည္တုန္တုန္ႏွင့္ . . . ။
ထိုအျခင္းအရာကိုၾကည့္ၿပီး မ်က္လံုးျပဴ းေနသူ လူတစ္စုလည္း ရွိေနသည္။ ဦးယုဝႏွင့္ ကာလ
သားတစ္စု။ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ကေနၾကေသာရြာသူရြာသားမ်ား အားၾကည့္ကာ ဦးယုဝမွာ
မ်က္လံုးႀကီးျပဴ း ေနသည္။ ခါးခါးသီးသီး ျငင္းေနသူေတြေတာင္ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ ေကြးေအာင္ကေန
သည္ဆိုေတာ့ . . .
ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္သည္။ အံ့လည္းအံ့ၾသသည္။ ယခုခ်ိန္ထိလြတ္လြတ္လပ္လပ္ကေနေသာ ရိုးစစ္ကိုၾကည့္၍
လည္း တုန္လႈပ္ျခင္း ျဖစ္မိ၏ ။ သူ႔ရြာသားေတြ ကိုရိုးစစ္ ညႇိဳ ႕ မ်ား ညိႇဳ ႕ လိုက္တာလား။ စိတ္ညႇိဳ ႕ ၿပီး က,
ခိုင္းေနတာလားဟုလည္း အေတြ းေရာက္မိသည္။သာမန္ကိစၥတစ္ခုေတာ့ ဘယ္လိုမွမ
ျဖစ္ႏိုင္။အရယ္အျပံဳ း ရွားပါးေသာ ၊အေပ်ာ္မရွိသေလာက္နည္းေသာ
ကိုးေခ်ာင္းရြာသူရြာသားေတြ ျပံဳ း ေပ်ာ္ရယ္ရႊင္ၿပီးအရွက္အေၾကာက္ကင္းကင္း
ယခုလိုကႏိုင္ဖို႔ဆိုသည္ကား . . .ထိုအခိုက္မွာ ပဲ ကေနရာမွ ရိုးစစ္
ရပ္တန္႔လိုက္ေလသည္။ ဒါေပမဲ့ရြာသူရြာသားအေပါင္းက ေတာ့ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္
ကေနၾကဆဲ။ နည္းလမ္းမ၇ွိ၊ အခ်ဳ ပ္အခ်ယ္မရွိ၊လက္ေျမွာ က္ေျခေျမႇာက္ ျဖင့္ စိတ္ထဲရွိသလို
ကေနၾကျခင္း ျဖစ္ရာ ရယ္ဖို႔လည္းေကာင္းသလိုေပ်ာ္ဖို႔လည္း ေကာင္းသည္။
အခ်ိန္တစ္ခုထိၾကာေအာင္ ရိုးစစ္လႊတ္ေပးထားလိုက္ပါသည္။
တလြင့္လြင့္လူးေနေသာ မီးေတာက္ေလးအနည္းငယ္ အရွိန္ေလ်ာ့သြားစဥ္မွာ ေတာ့ နီးစပ္ရာ
ေျမျပင္မွ သဲတစ္ဆုပ္ကိုၾကံဳ း ကာမီးေတာက္ေပၚက်ဲခ်လိုက္သည္။ ဖံုးလႊမ္းသြားေသာ
သဲအရွိန္ေၾကာင့္ မီးေတာက္မ်ာ ဟုပ္ခနဲၿငိမ္းသြားသည္။
ထို႔အတူ ေျခခ်ဳ ိး၊ လက္ခ်ဳ ိး ကေနသူေတြအားလံုးမွာ လည္း တိခနဲ မူလအတိုင္း ျပန္လည္
ရပ္တန္႔သြားခ်ိန္မွာ ေတာ့ အကုန္လံုးသည္ကား . . .
''ဟာ . . . ''
''ဟယ္ . . . ''
''အို . . . ''
သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ၾကည့္လိုက္၊တျခားသူၾကည့္လိုက္ႏွင့္ ခဏေတာ့
ေၾကာင္အမ္းသြားၾကပါ သည္။ ခုနဘာျဖစ္သြားလိုက္သလဲ၊ သိသူရွိသလို မသိသူေတြ လည္း
ရွိသည္။ ကိုယ့္အ ျဖစ္ကိုယ္ၾကည့္ ကာမယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ ရွိေနသူမ်ား လည္း ရွိသည္။
ဒါေပမဲ့ ခဏအၾကာမွာ ေတာ့ ဟိုမွသည္မွရယ္သ့ေတြ ထြက္လာပါေတာ့၏ ။ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္
ျဖစ္ေနေသာ ကိုယ့္ပံုစံေတြ ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ရင္းရွက္သူရွက္၊ ဘာ ျဖစ္သြားလိုက္သလဲ သတိရကာ
တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ႀကိတ္ရယ္သူရယ္။တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး မၾကည့္ရဲေအာင္
ရွက္ရြံစိတ္ေတြ မႊန္ထူရင္း အကုန္လံုးသည္ကား . . .ေနာက္ဆံုးမွာ ေတာ့ တစ္ကြင္းလံုး
မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ေအာင္ ရယ္ေမာပစ္လိုက္ၾကပါေတာ့သည္။
အားလံုးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေတာ့ တူညီတာတစ္ခုေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါသည္။ အဲဒါက . .ႏွမ္းေစ့တစ္ေထာက္စာေလးပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ရင္ထဲမွာ ေပါ့ပါးသြားၾကတာပါပဲ။
*
( ၂၀ )
ေတာင္ကုန္းေလးေပၚမွာတဲအိမ္ေလးတစ္လံုး ရွိေနပါသည္။ ယေန႔ေတာ့
ထိုတဲေလးဆီမွ မီးေရာင္ ကို မျမင္ရ။ လူႏွစ္ ေယာက္စကားတေျပာေျပာျဖင့္ တဲအိမ္ေလးဆီသို႔ ဦးတည္ကာ
လာေန သည္။ ေတာင္ကုန္းေလးကို တက္ေနတာမို႔အနည္းငယ္ ေမာပန္းဟန္လည္း ရွိေန၏ ။
''ငါေတာ့ ေတာ္ ေတာ္ အံ့ၾသတယ္ကြ . . .ဘယ္လိုဘယ္လို ကမိသြားမွန္းမသိခဲ့ဘူး''
''ဟုတ္တယ္၊ ငါလည္း စဥ္းစားမရျဖစ္ေနတာ။ ေရွ႕ကလူေတြ ကေတာ့ ငါရေအာင္
ထိန္းၾကည့္ ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ မရဘူး။အလိုလုိကခ်င္လာတာပဲ''
သူတို႔ လိုက္ကမိျခင္းအေပၚ မယံုသလိုေျပာေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
''ဘာလို႔ ေနရင္းထိုင္ရင္း အလိုလိုကခ်င္လာရတာ လဲ မသိဘူးကြေနာ္။ ဒီေကာင္ေလး ဘာ
နည္းသံုးလိုက္တာလည္း မသိဘူး''
''ဟုတ္တယ္၊ ထိန္းထားတဲ့ၾကားက အလိုလိုကခ်င္လာတာ။ ေတာ္ ေတာ္ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္း တယ္။
ဒီေကာင္ေလးသံုးတဲ့နည္းကို ငါတို႔ဆရာ ယကၡေတာ့သိမယ္ထင္တယ္''
ထိုစဥ္မွာ ပဲ ရြာထိပ္ဆီမွေခြးေဟာင္သံတစ္ခ်က္ကို ၾကားလိုက္ရေလသည္။
ၿပီးေတာ့ ေခြးအူသံ ေတြ ပါ ေနာက္ဆက္တြဲ အ ျဖစ္ပါလာသည္။ အနည္းငယ္ထူးဆန္းသြားသည္ေၾကာင့္
ေျခလွမ္းတို႔ ရပ္သြား၏ ။ ၿပီး . . . ႏွစ္ ေယာက္ စလံုးရြာထိပ္ဘက္ဆီ ၿပိဳ င္တူလွည့္ၾကည့္မိၾကသည္။
တစ္ေအာင့္ၾကာတဲ့အထိ ထူးျခားမႈရွိမလာေတာ့မွ ေရွ႕ျပန္လွည့္ရင္း ေျခလွမ္းကို
ဆက္သည္။
''ဘာလို႔ ဒီေကာင္ေလးကထူးဆန္းတဲ့ျပကြက္ေတြ ျပေနရတာ လဲ''
''ငါသတင္းၾကားတာေတာ့သံုးခုေျမာက္ျပကြက္ၿပီးသြားရင္
ငါတို႔ဆရာကိုစိန္ေခၚၿပီး ပညာၿပိဳ င္ မွာ တဲ့''
ေမးသူ ပထမ တစ္ေယာက္ မွာ အူတူျဖစ္သြားသည္။ ေမးေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ ေျဖေသာ
အေျဖက ဘာမွ်မဆိုင္သည္မဟုတ္ပါလား။ ထို႔ေၾကာင့္သူကပင္ . . .
''ပညာၿပိဳ င္တာပဲ တစ္ခါတည္းစိန္ေခၚၿပီး ၿပိဳင္လို႔ရတဲ့ဥစၥာ။ ဒီလိုျပကြက္ေတြ ျပေနစရာ လိုလို႔ လား''
ထိုစကားေၾကာင့္ ညံ့လိုက္တာဟူေသာ
ပံုစံျဖင့္ ဒုတိယ တစ္ေယာက္ က ခပ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္ၾကည့္ကာ ...
''မင္းကလည္း ညံ့လိုက္တာ။သူဘယ္ေလာက္ေတာ္ တယ္ဆိုတာ တို႔ဆရာသိေအာင္
ျပတာ ေနမွာ ေပါ့။ ဒါမွ ပညာၿပိဳ င္ရင္ သူ႔ကိုရွိန္ေနမွာေလ။ ဆိုက္ကိုသေဘာတရားေပါ့ကြာ''
ဟုတ္ မဟုတ္မသိေပမဲ့အတည္ႀကီးေျပာသည္ေၾကာင့္ ပထမလူ
ၿငိမ္သြားသည္။ စဥ္းစားသြား သလိုရွိၿပီးေခါင္းကိုညိတ္၏ ။
''ဟုတ္မယ္ကြ . . . တတိယျပကြက္ေတာ့ဘယ္လိုလာဦးမယ္မသိဘူး''
''မနက္ျဖန္ သိရမွာ ေပါ့ကြာ။ ဒါနဲ႔ငါတို႔ဆရာယကၡနဲ႔ ပညာၿပိဳ င္ရင္ ဘယ္သူႏိုင္မယ္လို႔
မင္း ထင္လဲ''ပထမလူ ၿငိမ္သြားျပန္သည္။ ၿပီးမွကမၻာေက်ာ္ေတြ ႔ရွိခ်က္ႀကီးတစ္ခုကို အမွတ္မထင္
ရရွိလိုက္ သလို . . .''ဒါ ကေတာ့ လက္ေတြ ႔ၿပိဳ င္ၾကည့္မွ သိမွာပဲ''
ထို႔ေနာက္ေတာ့ စကားသံေတြတိတ္သြားၾကသည္။ တဲအိမ္ေလးႏွင့္ နီးကပ္လာေနၿပီ
မဟုတ္ပါလား။
*
( ၂၁ )
ေခြးေဟာင္သံရပ္သြားတဲ့အထိ ရိုးစစ္ေစာင့္ေနလိုက္သည္။ ညဥ့္နက္လာ၍ ထင္သည္။ မည္
းမည္ းေမွာ င္ေနေသာ ေကာင္းကင္မွာလျခမ္းေကြးေကြးေလးကို ေတြ ပရ၏ ။
ရြာစည္းရိုး အုတ္တံတိုင္းေပၚတြင္ ထိုင္ကာမနက္ျဖန္အတြက္ စဥ္းစားခန္းဝင္ေနမိသည္။ ေခြးေတြ
ေဟာင္ေနသည္မို႔ ေအာက္ကိုမဆင္းေသး။ေရွ႕မလွမ္းမကမ္းမွာ က 'ကိုးေခ်ာင္းရြာ' ဟူေသာ
ဆိုင္းဘုတ္ ရွိေန၏ ။ သူ ရြာထိပ္တြင္ ေရာက္ေနတာပါ။မနက္ျဖန္ျပသမည္ ့ျပကြက္အတြက္
ေရာက္ေနသည္ဆိုလွ်င္ ပို၍ မွန္ေပလိမ့္မည္ ။ရြာကိုေရာက္ စဥ္က ေခြးတစ္ေကာင္တစ္ေလမွ မေတြ
႔ေသာ ္လည္း ယခုေတာ့ ေခြးေဟာင္သံေတြ ဆူညံေန၏။ (အမွန္ကား သံုးပင္ရြာသို႔ အလုပ္သြားလုပ္သူေတြ မွာသူတို႔၏ အိမ္ေမြးတိရစာၦန္မ်ား ကို တစ္ပါတည္း
ေခၚသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)ရိုးစစ္ တုပ္တုပ္မွ်မလႈပ္ဘဲထိုင္ကာေနမိသည္။ ျပကြက္ႏွင့္ သင့္ေတာ္ မည္ ့
ေျမအေနအထားကို ရွာေဖြရေပမည္ ။ မနက္လင္းလွ်င္ရြာသူႀကီးအား အကူအညီေတာင္းၿပီး လူတစ္ကိုယ္စာ
က်င္း တစ္က်င္း တူးခိုင္းရမည္ ။ေက်ာေပးထိုင္ေနလ်က္မွ ရြာေလးအား
လွည့္ၾကည့္မိပါသည္။ ရြာေလးက ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔အိပ္ေမာက်ေနပါၿပီ။
သူ႔ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ရြာေလး။မနက္ျဖန္ၿပီးလွ်င္ေတာ့ မ ျဖစ္မေန ယကၡႏွင့္
ယွဥ္ၿပိဳ င္ရေပေတာ့မည္ ။ ဘယ္လိုပင္ ျဖစ္ ျဖစ္က်ိန္စာျပယ္ဖို႔အေၾကာင္းက ယကၡကလြဲၿပီး မည္
သူမွ်မသိႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။ယခုအခ်ိန္ထိေတာ့ ယကၡကို သူ
မျမင္ဖူးေသး။ ယကၡ ဘယ္အတိုင္းအတာထိတတ္ေျမာက္ တယ္ဆိုတာလည္း မသိ၊ သူ႔ဘက္က
ျပကြက္ႏွစ္ ကြက္ဆံုးသည့္တိုင္ ယကၡဘက္က တံု႔ျပန္မႈမရွိပါေခ်။ မနက္ျဖန္ေတာ့ ဘယ္လိုလာမည္ မသိ။
ထိုစဥ္မွာ ပင္ လူကအလိုလိုေနရင္းေက်ာမလံုသလို ခံစားလိုက္ရသည္။ သူ႔အား တစ္စံု
တစ္ေယာက္ ကၾကည့္ရႈေနသလိုစိတ္ကတစ္မုဟုတ္ခ်င္း ေပၚေပါက္လာေတာ့ ရိုးစစ္
ေရွ႕ေနာက္ဝဲယာ ၾကည့္ရႈလိုက္ပါသည္။ ထူးျခားမႈတစ္စံုတစ္ရာ မေတြ ပ။
အုတ္စည္းရိုးေပၚထိုင္ေနျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ ရသည္။ ဘာမွ်ရွိမေနပါ။ ဒါေပမဲ့တစ္ေအာင့္ၾကာသည္အထိ ထိုစိတ္ကေပ်ာက္မသြား။
ထိုအခိုက္ . . .
''မေၾကာက္ပါနဲ႔ကြ . . . က်ဳ ပ္ပါ''
အနီးကပ္ထြက္ေပၚလာေသာအသံတစ္သံေၾကာင့္ ရိုးစစ္ ေခါင္းနားပန္းႀကီး
သြားပါသည္။ အသံလာရာဆီ ဆတ္ခနဲလွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ . . .
''ေမာင္ရင္က လူ ျဖစ္ၿပီး အျမင့္မွာထုိင္ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း လိုက္တက္လာရတာေပါ့''
''ဆရာေတာ္ ''
ရိုးစစ္ႏႈတ္မွ လႊတ္ခနဲ ထြက္သြားမိ၏ ။အလင္းေရာင္ နည္းပါးေပမဲ့ သကၤန္းရံုထားေသာ ပံုစံကို
တြက္ဆမိသည္။ ၿပီးေတာ့ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရွိေနေသာစကားသံ။ ဟုတ္ပါ၏ ၊ ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္ ေရာက္
လာသူက ကိုးေခ်ာင္းရြာရဲ႕ ဆရာေတာ္ ဘုန္းႀကီးပါ။ဆရာေတာ္ မွာ လည္း သူ႔လိုပင္
အုတ္စည္းရိုးေပၚတက္ကာ ထိုင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ဘယ္ အခ်ိန္ကတည္းက ေရာက္ေနသည္မသိသည္။
''ဘာထိုင္လုပ္ေနတာလဲကြ''
''မနက္ျဖန္ တပည့္ေတာ္
ျပမယ့္ျပကြက္အတြက္ လိုအပ္တာေလးေတြထိုင္စဥ္းစားေနတာဆိုပါ ေတာ့။ ဒါနဲ႔ ဆရာေတာ္
ကေရာ ဒီအခ်ိန္ႀကီးက်မွ ဘယ္ကိုလဲ''
''ေမာင္ရင့္ကို လိုက္ရွာေနတာ''
''ဗ်ာ . . . ''
ရိုးစစ္ အနည္းငယ္ ထူးဆန္းသြားသည္။အခ်ိန္မေတာ္ ေရာက္လာသည္ဆိုေတာ့ ဘယ္လို
အေၾကာင္းကိစၥမ်ား ေပၚသနည္း။
''ေန႔လယ္က ဂဏန္းခုႏွစ္ လံုးရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို ဘုန္းႀကီးသိၿပီ''
''ဟုတ္လား . . . ဘာလဲ''
သူ႔မ်က္လံုးထဲမွာ စာၾကည့္တိုက္နံရံ၌အီလစ္ေရး သြားခဲ့ေသာ ဂဏန္းခုႏွစ္ လံုးက ျဗဳ န္းခနဲ
ေပၚလာသည္။ အလ်င္စလိုပင္ သူေမးလိုက္ေတာ့ . . .
''သံုးပံုပေဟဠိေပၚမယ့္အႀကိမ္အေရအတြက္ပဲ'' ''ဗ်ာ . . . ''
ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္း ပြင့္သြားသည္။
လံုးဝထင္မထား . . .
''ေန႔လယ္က စာၾကည့္တိုက္ထဲမွာျဗဟၼာဘံုပေဟဠိရဲ႕ ပံုေသနည္းကို ဘုန္းႀကီးတို႔
ေျပာတယ္ မလား။ အဲဒါကိုၾကားၿပီး အီလစ္ကသံုးပံုပေဟဠိကို အစားသြင္းတြက္သြားတာပဲ။ အီလစ္
ဘာကိုဆိုလို တယ္ဆိုတာ သိသိခ်င္း အရမ္းအေရးႀကီးသြားမွန္းသိလို႔ ေမာင္ရင့္ဆီကို လိုက္လာတာ။
သံုးပံုပေဟဠိ ေရႊ႕ၿပီးခဲ့တဲ့အႀကိမ္အေရအတြက္ကိုဘုန္းႀကီး စစ္ေဆးၾကည့္ၿပီးၿပီ။
ရင္တစ္ခ်က္ ေဆာင့္ခုန္သြားသည္။သံုးပံုပေဟဠိေရႊ႕ၿပီးခဲ့တဲ့ အႀကိမ္အေရအတြက္
ဘယ္ေလာက္ရွိသြားၿပီလဲ . . . ။
'' (2097001) ႀကိမ္ရွိသြားၿပီ။ ဘုန္းႀကီးတြက္ၾကည့္ရသေလာက္ေတာ့ ေက်ာင္းကဘုန္းႀကီး
ေတြ စားခ်ိန္အိပ္ခ်ိန္ပါမနားဘဲ ေန႔ေရာညပါ လူလဲၿပီးအမွာ းအယြင္းကင္းကင္း ေရႊ႕ႏိုင္မယ္ဆို ဒီလ
မျပည့္ေလာက္ဘူး''ဆရာေတာ္ က ပုစြန္တုပ္ေကြး,ေကြးေနေသာ လျခမ္းကေလးအားၾကည့္ကာ
ေျပာေတာ့ ရင္ အခုန္ ျမန္သြားရပါၿပီ။ ဒါဆိုသံုးပံုပေဟဠိေပၚရန္ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ တကယ္ပဲ
မိုးျပန္ရြာလာမွာ လား။
ထိုစဥ္မွာ ပင္ ေက်ာထဲမွာ စိမ့္ခနဲခံစားလိုက္ရျပန္သည္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ သူ တစ္စံု
တစ္ေယာက္ ကို သတိရလိုက္ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္အလ်င္စလိုပင္။
''ဆရာေတာ္ ''
သူ႔ကိုလွည့္ၾကည့္ေတာ့ . . .
''လိပ္ျပာလႊင့္တယ္ဆိုတာကို ဆရာေတာ္ဘယ္လိုျမင္လဲ''
သူ သတိရလိုက္သည္က ဦးဖိုးလူ။ တစ္ခါကဆံုဖူးသလိုပဲ လိပ္ျပာလႊင့္ၿပီး သူတို႔ကိုၾကည့္ေန
တာလား။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခုလိုမ်ဳ ိး ခံစားေနရတာလား။ ခြဲျခားမသိႏိုင္သည့္အတြက္ ေမးလိုက္ျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။''ျငင္းပယ္လို႔မရတဲ့
ပညာတစ္ရပ္ဆိုတာကလြဲၿပီး ဘာမွသိပ္မထူးျခားပါဘူး။ဘာလဲ၊ ေမာင္ရင္ က စိတ္ဝင္စားလို႔လား''
သူ ေခါင္းညိတ္မိလိုက္သလား မေသခ်ာပါ။
ဒါေပမဲ့ . . .
''စိတ္ဝင္စားတယ္ဆိုတာထက္အဲ့ဒီအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိခ်င္တာ''
ဆရာေတာ္ တည္ၿငိမ္ကာသြား၏ ။ေလေအးေအးက ပူေလာင္ေသာ
ရြာေလးေပၚကိုျဖတ္ၿပီး ခပ္ျဖဴ း ျဖဴ း တိုက္ခတ္ေနသည္။ဆရာေတာ္ ့လက္ေမာင္းသကၤန္းစေလးက ေလမွာ
ဖ်တ္ဖ်တ္လြင့္ ေနကာ . . . ။
''လိပ္ျပာလႊင့္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ဟိုးကမၻာဦးအစ လူသားေတြ ေပၚလာကတည္းက
ရွိေနတာလို႔ဆိုရမွာ ပဲ။ ဒါေပမဲ့ လူေတြ ကေပါ့ေပါ့တန္တန္ပဲ သေဘာထားခဲ့ၾကတယ္။ စူးစမ္းမိတဲ့
လူေတြ ရွိရင္လည္း ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ကိစၥေတြ အျဖစ္ပဲ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာ။ ဒါေပမဲ့ စစ္ၿပီးေခတ္
ေနာက္ပိုင္းမွာ မေနာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ ကို လူေတြ
စိတ္ဝင္စားလာၾကတယ္။ မေနာ သုေတသနအဖြဲ႔ေတြစိတ္ဝိညာဥ္ဆိုတာကို ပညာတစ္ရပ္အေနနဲ႔
သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပဲ''
ေက်ာခ်မ္းေပမဲ့ ဆရာေတာ္ ေျပာသမွ်ကိုစိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနမိသည္။
''လိပ္ျပာလႊင့္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းမွာျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တမင္တကာ လိပ္ျပာလႊင့္ဖို႔
အတြက္ေတာ့ လူတိုင္း မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ေမာင္ရင္ရွင္းေအာင္ အလြယ္ဆံုးေျပာရရင္ေတာ့
အိပ္ေပ်ာ္ေန တုန္း ေခ်ာက္ထဲက်သြားတယ္လို႔အိပ္မက္မက္လို႔ လန္႔ႏိုးဖူးလား။ ဒါမွမဟုတ္
ထမင္းလံုးတေစၦ ေျခာက္ခံရဖူးလား။ အဲလိုျဖစ္ဖူးတယ္ဆိုရင္ အဲဒါ သာမန္ရိုးရိုး လိပ္ျပာလႊင့္တာပဲ။
ဒါမ်ဳ ိးက လူတိုင္းမွာ ျဖစ္တတ္တယ္။ တမင္တကာလိပ္ျပာလႊင့္တယ္ဆိုတာေတာ့ အဲ့လိုမဟုတ္ဘူး။
လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ ေတာ့ ရုပ္ခႏၶာထဲက နာမ္ခႏၶာခြဲထြက္သြားေအာင္ လုပ္တာပဲ''
''အဲဒီ ခြဲထြက္သြားတဲ့နာမ္ခႏၶာက ဘာေတြလုပ္လို႔ရလဲ''
''အမ်ား ႀကီးေပါ့၊ ရုပ္မ်က္စိနဲ႔မျမင္ႏိုင္တဲ့အရာေတြ ကို ေဖာက္ထြင္းျမင္ႏိုင္တယ္။
လိပ္ျပာလႊင့္ ေနစဥ္ အၾကားအျမင္ေပါက္သလို ေနာင္ျဖစ္မယ့္ကိစၥေတြ ကို ႀကိဳ တင္သိျမင္ႏိုင္တယ္။
ေဟာေျပာႏိုင္ တယ္။ စိတ္ထဲရွိရာ ဘယ္ေနရာကိုမဆိုခဏအတြင္ း ေရာက္ေအာင္သြားႏုိင္တယ္။ အဲဒါေတြက လိပ္ျပာလႊင့္ပညာတတ္ေျမာက္ျခင္းရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပါ့။ ဒီေကာင္းက်ဳ ိးေတြ ေၾကာင့္ လည္း လူေတြ
က တတ္ေျမာက္ဖို႔စိတ္ဝင္စားတာ''
သူပင္ ဆရာေတာ္ေျပာစကားကိုနားေထာင္ၿပီး တတ္ေျမာက္လိုစိတ္ေတြ
ျဖစ္ထြန္းသြားသည္။
''ဆိုးက်ဳ ိးေတြ ေရာ ရွိေသးလား''
''ရွိတာေပါ့ . . . ၊ ဆိုးက်ဳ ိးေတြ လည္းဒီပညာမွာ ရွိတယ္။ ေမာင္ရင္ၾကားဖူးလား တခ်ဳ ိ႕
မ်က္လွည့္ဆရာေတြေအာက္လမ္းနည္းသံုးၾကတယ္ဆိုတာ''
''ဟုတ္ကဲ့ . . . ၾကားဖူးတယ္''
''အမွန္ေတာ့ ေအာက္လမ္းနည္းဆိုတာလိပ္ျပာလႊင့္ၿပီး တျခားသူေတြ ကို တိုက္ခိုက္တာပဲ''
သူ႔မ်က္လံုးေတြ ျပာသြားမိသည္။
ေအာက္လမ္းဆိုတာကို သူတို႔ေလာကမွာ ခဏခဏၾကားဖူး ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ယခုလိုမထင္မိ။ ဆရာက
လူထက္တစ္ဆင့္နိမ့္သူ ဖုတ္၊ သရဲ၊ သဘက္မ်ား ကိုေစလႊတ္ၿပီးခိုင္းျခင္းဟုသာ သိထားျခင္း ျဖစ္သည္။
အေမေျပာျပေသာ ဇာတ္လမ္းေတြကိုလည္း ၾကားဖူးပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ယခုလိုမထင္ပါ။
အေမ သင္ေပးေသာ ပညာ ကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။ပၪၥလက္အစစ္အမွန္ေတြ ပင္။
''ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔ျပဳ စားလို႔လူေသသြားတယ္ဆိုတာမ်ဳ ိးေတြ ကို ေမာင္ရင္ၾကားဖူးလား''
''ၾကားေတာ့ၾကားဖူးတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲ့လိုမ်ဳိးက တကယ္ေရာရွိလို႔လား အရွင္ဘုရား''
ဆရာေတာ္ က တဟားဟားေအာ္ရယ္ပါသည္။ ၿပီး အရယ္ကိုရပ္ကာ
တည္ၾကည္ေလးနက္ ေသာ ပံုစံျဖင့္ . . .
''ရွိတာေပါ့၊ ေမာင္ရင္လက္ခံေအာင္ဘုန္းႀကီးေျပာျပမယ္။ လိပ္ျပာလႊင့္တဲ့ေနရာမွာ အလိုလို
ထြက္ျခင္းနည္းရယ္၊ တမင္တကာထြက္ျခင္းရယ္၊တစ္စံုတစ္ဦးရဲ႕ ပေယာဂေၾကာင့္ ထြက္ျခင္းနည္းရယ္
ဆိုၿပီး သံုးနည္းရွိတယ္။ အဲ့ဒီထဲကမွေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးနည္း ကေတာ့
တစ္စံုတစ္ဦးရဲ႕ ပေယာဂေၾကာင့္ ထြက္ျခင္းနည္းပဲ။ေအာက္လမ္းဆရာေတြ အသံုးျပဳ တာ အဲဒီ နည္းေပါ့။
သူတို႔ရဲ႕ မေနာစြမ္းအင္နဲ႔ တျခားလူရဲ႕ စိတ္ကို ညႇိဳ ႕လိုက္တယ္။ လိပ္ျပာကို အျပင္ထြက္ေစတယ္။ ၿပီးရင္
ထြက္ သြားတဲ့လိပ္ျပာကိုအထဲျပန္ဝင္ခြင့္မေပးေတာ့ဘူး။ ရုပ္ခႏၶာနဲ႔ နာမ္ခႏၶာကို
သီးျခားလုပ္ပစ္လိုက္တဲ့ သေဘာေပါ့။လိပ္ျပာႏႈတ္တယ္ဆိုတာ အဲဒါပဲ''
ရိုးစစ္ ၾကက္သီးမ်ား ပင္ ထမိသြားသည္။ တြဲလဲခ်ထားေသာ ေျခေထာက္ႏွစ္ ေခ်ာင္းပင္ ထံုက်င္
ေအးစက္သြားသလား ထင္ရ၏ ။ ဒါေပမဲ့ လိုအပ္ေသာေမးခြန္းတစ္ခုကိုေတာ့ ရိုးစစ္ မေမးမ ျဖစ္
ေမးလိုက္ပါသည္။
''လိပ္ျပာႏႈတ္မခံရေအာင္ဘယ္လိုကာကြယ္လို႔ရလဲ''
ဆရာေတာ္ ဘုန္းႀကီးက ခ်က္ခ်င္း မေျဖ။ၾကယ္ေရာင္ ပ်ဳ ိးပ်ဳ ိးေပ်ာက္ေပ်ာက္ လင္းေနေသာ
ေကာင္းကင္ကိုသာ ေမာ့ေငးေနပါသည္။သက္ျပင္းရွည္ႀကီးကိုလည္း ခ်ေနဟန္ရွိသည္။
ၿပီးေတာ့မွ ...
''ကာကြယ္ႏိုင္တာ တစ္နည္းပဲရွိတယ္''
…..
သိုးေဆာင္း၏ “ပဥၥလက္႐ြာ” အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္ အပိုင္း ( ၉ ) ကို မနက္ျဖန္ ည ( ၇ ) နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ဆက္လက္ တင္ဆက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ဇင္းစာခ်စ္သူမ်ားကို သတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါတယ္။   

စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္ျဖစ္သည့္ သိုးေဆာင္း၏ “ပဥၥလက္႐ြာ” ဝတၳဳကို တနလၤာေန႔မွ တနဂၤေႏြအထိ ေန႔စဥ္ ည ( ၇ ) နာရီခြဲအခ်ိန္တိုင္းတြင္ တင္ဆက္ေပးသြားပါမည္။
"ဒီပို႔စ္ေလးကို ႏွစ္သက္သေဘာက်တယ္ဆိုရင္ Like နဲ႔ Share ေပးခဲ့ဖို႔ မေမ့နဲ႔ေနာ္"
ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးကို ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ ...

Related Posts