သိုးေဆာင္း - ပဥၥလက္႐ြာ အပိုင္း ( ၃ ) [အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္]


အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္
သိုးေဆာင္း - ပဥၥလက္႐ြာ အပိုင္း ( ၃ )
…
( ၇ )
ထင္ေတာ့ ထင္ထားပါသည္။ ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ ၾကားကတည္းက
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (သို႔ ) ဘုရားေက်ာင္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု။ ခပ္ေဝးေဝးမွပင္ ႀကီးမားခန္႔ထည္ေသာမုခ္ဦးႀကီးႏွင့္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက
သူတို႔အား ဆီးႀကိဳ ေန၏ ။အရင္တုန္း ကေတာ့ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ႏွင့္ ေအးခ်မ္းဟန္ရွိေသာ ္လည္း ယခုေတာ့ ေနမင္း၏ရိုင္းပ်မႈ ေၾကာင့္ အရာရာကပူေလာင္ေသြ႔ေျခာက္ေနပါၿပီ။ သစ္ပင္၊ ဝါးပင္ကင္းမဲ့ေနသည္ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုၾကည့္ရသည္မွာ အေဖာ္အမြန္မရွိ၊ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ျဖစ္ေနသည္။မုခ္ဦးဝေရာက္ေတာ့ ဦးယုဝ ဖိနပ္ခၽြတ္ကာဝင္သြားသည္ေၾကာင့္ ရိုးစစ္လည္း ဖိနပ္ကို ခၽြတ္ကာဦးယုဝေနာက္မွ လိုက္သြားမိသည္။ နီးကပ္လာခ်ိန္မွာ
ေရွးေဟာင္းဗိသုကာအတတ္ေတြ ျဖင့္ေဆာက္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ ႔ရ၏ ။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ းသို႔ ဝင္လိုက္လွ်င္ပဲရိုးစစ္၏ ခႏၶာကိုယ္မွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ခံစားမႈ တို႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခံစားလုိက္ရေလသည္။ ခႏၶာကိုယ္က ခ်က္ခ်င္းေအးခ်မ္းသြားသလို ရင္ထဲမွာ လည္း ေအးသြားသည္။အျပင္မွာ ၾကံဳ ေတြ ႔ခဲ့ရေသာ ပူေလာင္မႈ မ်ဳ ိးကို
မခံစားရေတာ့။အုတ္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၏ အတြင္းဘက္ ေအးစိမ့္ လို႔ေနပါသည္။ အျပင္ဘက္မွာ ကဲ့သို႔ပူေလာင္မႈ မရွိ၊ ေနာက္ေအးခ်မ္းမႈ တစ္ခုကိုေတြ ႔ေတာ့ရိုးစစ္ ဒူးေထာက္ပင္ ထိုင္ခ်မိသြားသည္။
ဝင္ေပါက္တည့္တည့္မွာ ထိုင္ေတာ္ မူရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူက အၾကည္ညိဳ ခံလ်က္ရိွေန၏ ။ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ၏ မ်က္ႏွာေတာ္အားၾကည့္ကာ ရိုးစစ္ ရင္တြင္ း၌ ေအးခ်မ္းသြားရျခင္းျဖစ္ သည္။ ဒူးေထာက္လ်က္မွပင္ ဦးခ်ကန္ေတာ့မိေတာ့
ကိုယ္တြင္ းမွာ ရွိေနေသာ ေသာ ကေတြ ပင္ ခဏတာလြင့္ေပ်ာက္သြားသလား ထင္ရသည္။ဦးယုဝ ကေတာ့ သူ၏ လုပ္ေဆာင္မႈကိုၾကည့္ကာ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္လို႔ေနပါသည္။ၿပီးေတာ့ တစ္ေနရာကို ဦးေဆာင္ကာ ေခၚသြား၏ ။
ဦးယုဝေခၚသြားရာေနရာက . . .နံရံတစ္ခု၏ ေရွ႕တြင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး
တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ကာ တစ္စံုတစ္ရာကို ျပဳ လုပ္လ်က္ရွိေနသည္။ ဘုန္းႀကီးျပဳ လုပ္ေနေသာ အရာကို ၾကည့္ကာရိုးစစ္ မ်က္လံုးျပဴ း သြားသည္။ ၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္း
ဆိုသလို မ်က္ေမွာ င္လည္း ကုပ္မိသြား၏ ။ ဘုန္းႀကီးျပဳလုပ္ေနသည္ကား . . .
ေၾကးဝါျပားတစ္ခုေပၚတြင္ တိုင္သံုးတိုင္ကိုဖိုခေနာက္သဏၭာန္ စိုက္ထူထားသည္။ ထိုတိုင္တစ္ခုစီမွာ အရြယ္အစားမတူေသာ ကြင္းကေလးေတြသူ႔အေရအတြက္နဲ႔သူ ရွိေန၏ ။ ဘုန္းႀကီးကထုိကြင္းကေလးမ်ား ကို တစ္တိုင္မွ တစ္တိုင္သို႔
ေရႊ႕ေနျခင္း ျဖစ္သည္။အံ့ၾသရေလၿပီ၊ ကစားေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ဘုန္းႀကီးပံုစံၾကည့္ရတာ တကယ့္ ေလးေလးနက္ နက္။သူတို႔ေရာက္ေနသည္ကိုေတာင္ တစ္ခ်က္မွ်
လွည့္မၾကည့္။ နားမလည္သည္မို႔ ရိုးစစ္ ေမးရန္ဟန္ျပင္ေတာ့ ဦးယုဝက လက္ကာျပသည္။ ၿပီးေရွ႕တည့္တည့္မွာ ရွိေနေသာ နံရံကို လက္ညႇိဳ း ထိုးကာ
. . .
''ေဟာဒီစာေတြ ကို အရင္ဖတ္ၾကည့္လိုက္''
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေရွ႕တည့္တည့္နံရံမွာမညီမညာလက္ေရး နဲ႔ ကဗ်ာလိုလို စာေတြ ကို ေတြ ႔ရ၏ ။ ပံုစံကိုၾကည့္ရံုနဲ႔ ေရး ထားခ်ိန္ ၾကာျမင့္လွၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းမိသည္။ ေဆးသားတို႔ ေျခာက္ကပ္ေဖ်ာ့ရီကာ တခ်ဳ ိ႕ေနရာမွာ ပ်က္ေတာင္ပ်က္ေနၿပီ။ဒါေပမဲ့ ဖတ္လို႔ေတာ့ ရေနေသးသည္။
ဘာရယ္မဟုတ္၊ ဦးယုဝေျပာသည့္အတိုင္းရိုးစစ္ အသံထြက္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ . . .
အစြန္းနကၡတ္ ေရာက္ရွာလတ္၍ေနမင္းကြယ္ေပ်ာက္ နကၡေရာက္လတၱံ႔။
တစ္ပါးရာသီ ပ်က္ရာတည္ေသာ ္မိုးေခါင္ေရရွား ႏွစ္ မ်ား လတၱံ႔။
နကၡတ္ပြင့္လန္း ဇာတာဆန္းခ်ိန္သံုးပံုပေဟဠိ ေပၚလိမ့္မည္ ။
ေတာက္ရွဴ း စုန္းမီး ေၾကြလိမ့္မည္ ။အလွ်ံညီးညီး မီးေတာက္လိမ့္မည္ ။
ဘုရားေပးလက္ေဆာင္ ႏွစ္ ခုေပါင္းမွမင္းတို႔ရြာႀကီး မိုးသီးေၾကြလတၱံ႔။
ေတာေတာင္ေျမျပင္ ေသာက္ငင္ၿပီးေသာ ္သဲေခ်ာင္းေဘာင္ဘင္ သြင္သြင္စီးလတၱံ႔။
ေကြ႔ေကာက္ေခ်ာင္းငယ္ စီးေရလွ်ံမွကိုးေခ်ာင္းတည္ရာ ထိုထိုရြာပြင့္လန္းစည္ပင္ ဝလင္လိမ့္မည္ ။
''အဲဒါ တေပါင္ပဲ''
''ဗ်ာ . . . ''
ဖတ္သံဆံုးဆံုးခ်င္း ထြက္လာေသာဦးယုဝစကားေနာက္မွာ သူ 'ဗ်ာ' မိသြားသည္။
''တေပါင္''
''ဟုတ္တယ္၊ အဲဒါ ငါတို႔ရြာႀကီးရဲ႕ကံၾကမၼာလို႔ ေျပာလို႔ရတဲ့ တေပါင္ပဲ''
လံုးလံုး နားမလည္ပါေခ်။ ဦးယုဝ၏ေျဖရွင္းသံ ထပ္ထြက္လာသည္။
''ဟိုး . . . လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္သာသာတုန္းက တို႔ရြာကို သက္ေတာ္ရွည္ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ၾကြလာခဲ့တယ္။ အဲဒီဘုန္းႀကီးကပဲ ဒီတေပါင္ကို ေရး သြားခဲ့တာ။ ၿပီးေတာ့ဒီသံုးပံုပေဟဠိကိုလည္း ေပးခဲ့တယ္''
ဦးယုဝညႊန္ျပရာကိုၾကည့္ၿပီး ရိုးစစ္စိတ္ဝင္စားသြားမိသည္။ ေရွ႕တည့္တည့္မွ ဘုန္းႀကီးျပဳလုပ္ ေနတာသည္ သံုးပံုပေဟဠိ ဆိုပါလား။သံုးပံုပေဟဠိဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ဳ ိးလဲ သူ မသိ။ထိုစဥ္မွာ ပဲ ဦးယုဝ၏ ေမးျမန္းသံတစ္ခုက သူ႔ဆီသို႔ ေလးေလးနက္နက္ ေရာက္လာသည္။
''တေပါင္ . . . ဆိုတာကို မင္းဘယ္လိုျမင္လဲ''
ရိုးစစ္ ၿငိမ္သက္သြားမိသည္။ စမ္းသပ္မႈတစ္ခုလား မသိ။
''ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တဲ့အတိုင္း ေျပာျပရမွာလား''
''ေျပာၾကည့္ပါ''
ဦးယုဝ စကားဆံုးေတာ့ . . .
''တေပါင္ဆိုတာ အနာဂတ္မွာ ျဖစ္ပ်က္မဲ့ကံၾကမၼာတစ္စံုတစ္ရာကို နိမိတ္ဖတ္စပ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာရွည္တစ္ပုဒ္ပဲ။ ေရွးျမန္မာဓေလ့မွာ တေပါင္ေပၚရင္သတိထားၾကတယ္။ ဥေပကၡာမျပဳ ၾကဘူး။ ဘာ ျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ထြက္ေပၚလာတဲ့တေပါင္အတိုင္း
အနာဂတ္မွာ တကယ္ ျဖစ္ပ်က္လာတတ္လို႔ပဲ။ ၿပီးေတာ့တေပါင္ထြက္ေပၚလာေစတဲ့ ပုဂၢိဳ လ္ကလည္းနယ္နယ္ရရ ပုဂၢိဳ လ္မဟုတ္ဘူး''
ဦးယုဝ၏ အၾကည့္တခ်ိဳ ႕ ရိုးစစ္ထံေရာက္လာသည္။ ေလးစားလက္ခံသည့္ အၾကည့္မ်ဳ ိး၊ ၿပီးေတာ့မွ ေခါင္းကို အားပါးတရ ညိတ္ကာ . . .
''အေသအခ်ာပဲ''
'' × × × × × × ''
''ဒီတေပါင္ကိုေရး သြားတဲ့ သက္ေတာ္ရွည္ဘုန္းႀကီးက နယ္နယ္ရရ ပုဂၢိဳ လ္ ဟုတ္
မဟုတ္ေတာ့ ငါ မသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီတေပါင္ ကေတာ့ငါတို႔ရြာႀကီးအတြက္ လံုးဝကို မွန္ေနတယ္''ရိုးစစ္ စကားမဆိုမိ၊ ဦးယုဝဆက္ေျပာမည္
့စကားေတြ ကိုသာ နားစြင့္ေနမိသည္။''အေပၚႏွစ္ ပိုဒ္ကို ဖတ္ၾကည့္ရင္
မင္းသေဘာေပါက္မွာ ပါ''ဘာမွန္းမသိေပမဲ့ ရိုးစစ္ တကယ္ပင္
ဖတ္ၾကည့္လိုက္သည္။''အစြန္းနကၡတ္ ေရာက္ရွာလတ္၍
ေနမင္းကြယ္ေပ်ာက္ နကၡေရာက္လတၱံ႔။
တစ္ပါးရာသီ ပ်က္ရာတည္ေသာ ္မိုးေခါင္ေရရွား ႏွစ္ မ်ား လတၱံ႔''
တစ္လံုးခ်င္း အဓိပၸါယ္ေဖာ္ဖတ္လိုက္သည္မို႔ ႏွစ္ ပုိဒ္ဆံုးခ်ိန္မွာ ရိုးစစ္ နားလည္သင့္
သေလာက္ နားလည္လိုက္သည္။ ဒါေပမဲ့ အေပၚႏွစ္ေၾကာင္းကို သေဘာမေပါက္ေခ်။ ဦးယုဝ၏ 'ဘယ္လိုလဲ'ဟူေသာ အၾကည့္ ေရာက္လာေတာ့ ရိုးစစ္
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ နားမလည္သည္ကိုေမးလိုက္သည္။
''ဒုတိယပိုဒ္ ကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ကၽြန္ေတာ္ ပထမပိုဒ္ကို နားမလည္ဘူး''
ဒီလိုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဟူေသာ ပံုစံႏွင့္ ဦးယုဝေခါင္းကို ညိတ္လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ အသက္တစ္ခ်က္ကို ရွဴ သြင္းရင္း . . .
''မင္း နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရရင္ေတာ့ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ေျခာက္ႏွစ္ ေက်ာ္က တို႔ရြာကို အုပ္ခ်ဳ ပ္ခဲ့တဲ့ ရြာသူႀကီး ဦးသီလအေၾကာင္းက စရွင္းရမွာ ပဲ''
ဦးယုဝေလသံက အားေပ်ာ့တိုးရီကာသြားပါသည္။ မ်က္ႏွာမွာ လည္း လြမ္းဆြတ္သတိရဟန္တို႔ ခ်က္ခ်င္း ပင္ေပၚသြားသည္။ ထိုစဥ္မွာ ပဲ . . .
''ဦးသီလဆိုတာ နာမည္ အတိုင္းပဲ သီလ၊သမာဓိနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳ လ္ႀကီး တစ္ေယာက္ ေပါ့။ သူ႔ကိုငါတို႔တစ္ရြာလံုးက ဝိုင္းခ်စ္ၾကတယ္။ သူ႔လက္ထက္မွာ
တို႔ကိုးေခ်ာင္းရြာႀကီးက ေတာ္ ေတာ္ ႀကီး ကိုဝေျပာစည္ပင္ခဲ့တယ္ေလ။ ငါနဲ႔ ငါ့အစ္ကို ျပည့္ဝကေတာ့ သူ႔လက္ေအာက္က တပည့္လက္သား ေတြေပါ့။ တစ္ေန႔မွာ တို႔ရႊာကို မ်က္လွည့္အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ေရာက္လာခဲ့တယ္။ မ်က္လွည့္အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ သူက
'ဖိုးလက္ျဖဴ ' လို႔ေခၚတဲ့ ပညာသည္ တစ္ေယာက္ ေပါ့။အသားမည္ းသေလာက္ လက္ႏွစ္ ဖက္လံုး ကေရေႏြးပူေလာင္ထားသလို ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴ ေနလို႔
'ဖိုးလက္ျဖဴ ' လို႔ေခၚတယ္ ေျပာတာပဲ။ သူရယ္၊သူ႔ညီယကၡရယ္၊ တပည့္သံုးေယာက္ ရယ္၊ေပါင္းငါးေယာက္ ေရာက္လာခဲ့တယ္''
'ဦးသီလ' ၊ ဒီနာမည္ ကိုလည္းၾကားဖူးထားပါသည္။ ရိုးစစ္ အေတြ းမဆံုးခင္ . . .
''တို႔ရဲ႕ ဦးသီလကလည္း မ်က္လွည့္မွာဆရာတစ္ဆူ ေျမာက္တယ္။ ငါ့အစ္ကိုေရာ၊ ငါေရာ၊ေနာက္ၿပီး ရြာထဲက လူေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ား လည္းဦးသီလ သင္ေပးထားလို႔ မ်က္လွည့္ကိုထိုက္သေလာက္တတ္ေနေတာ့ ေရာက္လာတဲ့အဖြဲ႔ကို
ဝမ္းပမ္းတသာပဲ ႀကိဳ ဆိုၾကပါတယ္။ တို႔ေတြ စိတ္ထဲမွာေတာ့ နယ္လွည့္ျပသေနတဲ့မ်က္လွည့္အဖြဲ႔မို႔ပညာဆည္းပူးဖို႔ အခြင့္အေရး ဆိုၿပီး ေပ်ာ္ေနၾက
တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တို႔ထင္သလို တစ္ခုမွ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။
ေရာက္ၿပီး တစ္ရက္ႏွစ္ ရက္မွာ ပဲ ဖိုးလက္ျဖဴက ဒီရြာကိုသေဘာက်ၿပီး သူ အုပ္ခ်ဳ ပ္ခ်င္ေၾကာင္းေျပာတယ္။ တစ္ရြာလံုး ဘယ္သူမွလက္မခံၾကဘူး။ အဲဒီမွာ ပဲ ဖိုးလက္ျဖဴ က ဦးသီလကို ပညာၿပိဳ င္ဖို႔စိန္ေခၚတယ္။ ႏိုင္တဲ့လူက ဒီရြာကိုအုပ္ခ်ဳ ပ္ေၾကးေပါ့''
''အဲဒါနဲ႔ပဲ ၿပိဳ င္လိုက္ၾကေရာလား''ရိုးစစ္ လက္မခံႏိုင္သလို ေမးလိုက္ပါသည္။
စိန္ေခၚတာနဲ႔ပဲ ၿပိဳ င္ရေရာလား။ စိန္ေခၚတိုင္းဘြာမခတ္ေၾကးဆို ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ရဲ႕အရည္အခ်င္းက ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ။ ရိုးစစ္ဘာကိုဆိုလိုေၾကာင္း ဦးယုဝ သေဘာေပါက္ကာရွင္းျပ၏ ။
''ပညာသည္အခ်င္းခ်င္းက စိန္ေခၚရင္ေနာက္ဆုတ္လို႔မရဘူး။ စိတ္ပါသည္ ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ၿပိဳ င္ရတယ္''
ရိုးစစ္ နားမလည္ပါေခ်။ သူလက္ခံထားသည္ ကေတာ့ ပညာတစ္ရပ္ကို တတ္ေျမာက္ျခင္း သည္ စနစ္တက်သံုးတတ္ဖို႔သာအဓိကက်ပါသည္။ ထိုပညာကို ဘယ္ေနရာမွာသံုးရမည္ ၊ ဘယ္ ေနရာမွာ မသံုးရ စေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို သူ လက္မခံႏိုင္။ ဒါေပမဲ့ . . .''အဲလိုၿပိဳ င္ေတာ့ ဘယ္သူႏိုင္ၿပီး ဘယ္သူရွံဳ းသြားလဲ''
ဦးယုဝ ေခါင္းရမ္း၏ ။
''ဘယ္သူႏိုင္လို႔ ဘယ္သူရွံဳ းလဲေတာ့မသိဘူး။ ဦးသီလ ကေတာ့ ရြာက
ေပ်ာက္သြားတယ္''
''ဗ်ာ . . . ''
သူ၏ တအံ့တၾသ ေရရြတ္သံကို . . .
''ဟုတ္တယ္ . . . ၊ ဦးသီလရြာကေပ်ာက္သြားတယ္။ ဘယ္လိုေပ်ာက္သြားလဲဆိုတာ
မသိ ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ေပ်ာက္သြားရတယ္ဆိုတာလည္း
ဘယ္သူမွမသိဘူး''
''ဖိုးလက္ျဖဴ ကေရာ . . .''
''ဖိုးလက္ျဖဴ ကေတာ့ မ်က္စိတစ္ဖက္ကန္းသြားတယ္''
''ဟာ . . . ''
''ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္လေလာက္အၾကာမွာပဲ ဖိုးလက္ျဖဴ ေသသြားတယ္''
ၾကားရေသာ စကားေတြ ကစိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းသည္ဆိုတာထက္ကို
သာလြန္သြားသည္။ ထိုစဥ္မွာ ပဲ ဦးယုဝထံမွစကားတစ္ခြန္း ထြက္က်လာျပန္ပါ၏ ။ ဒီစကားကေတာ့ လြန္စြာ ကို ပါးလ်လြန္း သည္။ စိတ္မေကာင္းမႈႏွင့္ ဝမ္းနည္းမႈ လည္း ေပါင္းစပ္ေပ်ာ္ဝင္ေနသည္။''ဖိုးလက္ျဖဴ ေသသြားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး
တို႔ရြာႀကီး မိုးမရြာေတာ့တာပဲ''ထိုစကားေနာက္မွာ ေတာ့ ရိုးစစ္ေခါင္းတြင္
းမွာ အေတြ းတို႔ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ ေျပးသြားသည္။ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ား ကိုလည္း ဆက္စပ္မိသြား၏ ။
''ဒါဆို ဦးတို႔ ကိုးေခ်ာင္းရြာက်ိန္စာမိေနတယ္ဆိုတာ ဖိုးလက္ျဖဴ ေၾကာင့္ လို႔
ဆိုလိုခ်င္တာေပါ့''ဦးယုဝ မေျဖ၊ ေခါင္းကိုသာ ညိတ္ရံုညိတ္သည္။
''ဦးတို႔ဆိုလိုတဲ့သေဘာက ဦးသီလနဲ႔ဖိုးလက္ျဖဴ တို႔ ပညာၿပိဳ င္ၾ ကေတာ့ ဦးသီလရွံဳ း ၿပီး ရြာကေပ်ာက္သြားတယ္။ ဖိုးလက္ျဖဴ ကေတာ့ ႏိုင္ေပမဲ့မ်က္စိတစ္ဖက္ကန္းၿပီး က်န္ခဲ့တယ္။ အဲဒါကို အၿငိဳ းထားၿပီး သူမေသခင္မွာ ရြာကိုက်ိန္စာတိုက္သြားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာလား''
''အမွန္ပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ငါတို႔အထင္ေတာ့ ဦးသီလ
ရြာကေပ်ာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး။ ေသသြားတာ''
''ဘာေၾကာင့္ လဲ''
ရိုးစစ္ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလို ေမးလိုက္ေတာ့ . . .
''မင္းနားမလည္ဘူးဆိုတဲ့တေပါင္ပထမအပိုဒ္က အဲဒါပဲေလ။ ေနမင္းဆိုတာ
ငါတို႔ေလာကႀကီး ကို အလင္းေရာင္ ေပးေနတဲ့သ၊တစ္နည္းအားျဖင့္ ေလာကရဲ႕ အရွင္သခင္ပဲ။အဲ့ဒီအရွင္သခင္က ကြယ္ ေပ်ာက္သြားတာ။
ဆိုလိုတဲ့သေဘာက ငါတို႔ရဲ႕ အရွင္သခင္ ဦးသီလလည္းတေပါင္ထဲကအတုိင္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားတာ''ေရွ႕တည့္တည့္မွာ ရွိေနေသာ
တေပါင္ကိုၾကည့္ရင္း ရိုးစစ္ ၿငိမ္သက္ သြားပါသည္။
ဦးယုဝ စကားတို႔၏ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုလည္း ေတြးေခၚမိသြား၏ ။
''ကြယ္ေပ်ာက္တာနဲ႔၊ ေပ်ာက္ကြယ္တာမတူဘူးေလ''
ေျဖရွင္းသံထပ္ထြက္လာေတာ့ ရိုးစစ္အေကာင္းဆံုးကို ဆင္ျခင္မိသည္။ တေပါင္ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဖို႔ အဘိဓာန္သပ္သပ္မွ မထားခဲ့တာပဲ။
ကိုယ္လိုရာကိုယ္စြဲေတြ းလွ်င္ေတာ့ အစထြက္သမွ်အရာ အားလံုးက ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေနပါသည္။ ထိုစဥ္မွာ ပဲ . . .''အသက္မေသဘဲ ရြာက
ေပ်ာက္သြားတယ္ပဲထား၊ ရြာကို အရမ္းခ်စ္တဲ့လူတစ္ေယာက္ အေန နဲ႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ ျပန္လာမွာ ပဲ။ဒါေပမဲ့ အခု ေျခာက္ႏွစ္ တင္းတင္း ျပည့္ေနၿပီ၊
ေပၚမလာခဲ့ဘူး။ အဲဒါေတြ ကို ဆင္ျခင္ၿပီးငါတို႔တစ္ရြာလံုးက ဦးသီလေသသြားၿပီလို႔
သတ္မွတ္လိုက္ၾကတာပဲ''စကားသံက အဖ်ားခတ္ကာ
တုန္ရီသြားသည္။ ဦးယုဝမ်က္ႏွာမွာ ဘာမွန္းမသိလြမ္းဆြတ္ သတိရဟန္တို႔ကို ေတြ ႔ရ၏ ။ တေပါင္ကိုေနာက္တစ္ႀကိမ္ၾကည့္ရင္း ရိုးစစ္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္
ညိတ္လိုက္မိသည္။ဟုတ္မွာ ပါေလ၊ သူတို႔အေတြ
းနဲ႔သူတို႔လည္း ျငင္းကြက္မရွိ၊ မွန္ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့
ရိုးစစ္ လံုးဝ နားမလည္တာ တစ္ခုက်န္ေနေသး၏ ။
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ . . .
''ဒီ သံုးပံုပေဟဠိဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ့ကိုရွင္းျပဦးေလ''
ထိုအခါမွ သတိရသြားသလို . . .
''ေအး . . . ဟုတ္သားပဲ၊ ခဏေစာင့္။
မင္းတို႔ဧည့္သည္ေတြ ကို ရွင္းျပဖို႔ လုပ္ထားတာတစ္ခုရွိတယ္''
ထိုသို႔ ေျပာရင္း ဦးယုဝ အခန္းတစ္ခုထဲသို႔ဝင္သြားသည္။ ရိုးစစ္မွာ ေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာဘုန္းႀကီးတစ္ပါး၏ ျပဳ လုပ္ပံုကိုသာ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ . . .
တစ္ေအာင့္ၾကာေတာ့ အခန္းတြင္ းမွဦးယုဝ ျပန္ထြက္လာသည္။ လက္တြင္ းမွာ
သံုးပံုပေဟဠိနဲ႔ ဆင္ဆင္တူေသာ အရာတစ္ခုပါလာ၏ ။
သစ္သားျပားတစ္ခုေပၚတြင္တိုင္သံုးတုိင္စိုက္ထားသည္။ တစ္တိုင္မွာ
အဝိုင္းျပားရွစ္ခုကို ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ေစတီပံုသဏၭာန္စြပ္ထားသည္။
''အလြယ္ဆံုးေျပာျပရရင္ေတာ့ဒီအဝိုင္းျပားရွစ္ခုကို တိုင္လြတ္တစ္ခုခုသို႔
အႀကိမ္ေရအနည္း ဆံုးနဲ႔ ေရႊ႕ေပးဖို႔ပဲ။ ေရႊ႕တဲ့ေနရာမွာစည္းကမ္းရွိတယ္။ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ျပားပဲေရႊ႕ရမယ္။တိုင္တစ္ခုခု မွာ စြပ္ရမယ္။ ေဘးခ်မထားရဘူး။စြပ္တဲ့ေနရာမွာ လည္း ငယ္တဲ့အျပားေပၚမွာႀကီးတဲ့အျပားကို ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳ ိးမွာ မွ
မထားရဘူး။ ေနာက္ဆံုး အားလံုးၿပီးသြားခ်ိန္မွာအခုစြပ္ထားတဲ့အတိုင္း ေလးပဲ
ေစတီပံုသဏၭာန္ရွိေနရမယ္''စိတ္ဝင္စားဖြယ္ပါပဲ။ ဦးယုဝ လက္မွာ
ကိုင္ထားသည့္ ကစားနည္းေလးကို ရိုးစစ္ ေသခ်ာစြာ
ၾကည့္ေနမိသည္။
''ဒါ သံုးပံုပေဟဠိရဲ႕ အႏွစ္ ခ်ဳ ပ္ပဲ။ကြဲသြားတာ ကေတာ့ ဒီမွာ အဝိုင္းျပားရွစ္ျပားပဲ
ပါတယ္။ ဟိုဘုန္းႀကီးေရႊ႕ေနတဲ့ သံုးပံုပေဟဠိမွာ ေတာ့ကြင္းေပါင္း (၂၁) ကြင္းတိတိ ပါတယ္။ အဲဒါပဲကြာတာက်န္တဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ၊ ေရႊ႕ပံုေရႊ႕နည္းေတြ
အားလံုး အတူတူပဲ''ရိုးစစ္ နားလည္ သြားပါၿပီ၊
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဦးယုဝကိုင္ထားေသာကစားနည္းေလးကို ယူကာၾကည့္မိသည္။
''သက္ေတာ္ ရွည္ဘုန္းႀကီးကဒီသံုးပံုပေဟဠိကို ေပးၿပီးတစ္ခြန္းေျပာသြားေသးတယ္ကြ။
'သံုးပံုပေဟဠိေပၚတဲ့ေန႔က မင္းတို႔ရြာႀကီးအသစ္ကျပန္စမဲ့ေန႔ပဲ' တဲ့။ အဓိပၸါယ္ ကေတာ့ တိုင္မွာစြပ္ ထားတဲ့ ကြင္းေလး (၂၁) ကြင္းကိုတျခားတိုင္လြတ္တစ္ခုခုမွာ အမွာ းအယြင္းမရွိပံုစံတူစြပ္ႏိုင္တဲ့ေန႔ က တို႔ရြာႀကီး
အသစ္ကျပန္စမဲ့ေန႔ေပါ့။ အဲဒီ တုန္း ကေတာ့ဒီကိုးေခ်ာင္းရြာႀကီးက စည္ပင္ဝေျပာေန ေတာ့ဘုန္းႀကီးဘာကိုေျပာသြားတယ္ဆိုတာ နားမလည္ဘူး။
အခုေတာ့ နားလည္ပါၿပီ''
ဦးယုဝက အတိတ္ကို သတိရဟန္နဲ႔သံေဝဂရသလို ေျပာသည္။
''မင္းစိတ္ထဲမွာ ဒီေလာက္မိုးေခါင္ၿပီးဒုကၡေရာက္ေနတာေတာင္ ဘာလို႔ ရြာေျပာင္းမသြားတာလဲလို႔ ထင္ေကာင္းထင္လိမ့္မယ္။ တို႔ေတြ
ရြာမေျပာင္းရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကသံုးပံုပေဟဠိနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေျပာသြားတဲ့စကားေၾကာင့္ ပဲ။ဘုန္းႀကီးေျပာသြားတဲ့ စကားအတိုင္းပဲ
သံုးပံုပေဟဠိေပၚၿပီး တို႔ရြာႀကီး အသစ္ကျပန္စမဲ့ေန႔ကို
ေစာင့္ရင္းနဲ႔ အခုလို ေျခာက္ႏွစ္ တိတိၾကာသြားခဲ့တာဆိုပါေတာ့''
ရိုးစစ္စိတ္ထဲမွာ မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေနေသာကိစၥေတြ ရွင္းလင္းသြားသည္။ တကယ္လည္းဦးယုဝေျပာသလို ဒီေလာက္ဒုကၡေရာက္ေနတာေတာင္
ရြာဘာလို႔ မေျပာင္းၾကတာလဲ ေတြ းေနမိ တာပါ။ယခုေတာ့ ရွင္းလင္းသြားေခ်ၿပီ။ လူဆိုတာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အသက္ရွင္ေသာ သတၱဝါတစ္မ်ဳ ိး ပင္
မဟုတ္ပါလား။ရိုးစစ္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ရင္းလက္ထဲမွ ကစားနည္းကို တစ္ျပား၊ ႏွစ္ ျပားေရႊ႕ၾကည့္မိ သည္။ ရိုးစစ္ လုပ္ပံုကိုၾကည့္ရင္း . . .
''သံုးပံုပေဟဠိနဲ႔ ပံုစံတူလုပ္ထားတဲ့ဒီကစားနည္း ကေတာ့ မင္းတို႔လို ဧည့္သည္ေတြ
ေရာက္လာ ရင္ ရွင္းျပလို႔ရေအာင္ ငါ့အစ္ကိုဦးျပည့္လုပ္သြားခဲ့တာပဲ။ ၿပီးေတာ့မွ အိမ္မွာ ေရးထားတဲ့ အခ်က္ သံုးခ်က္အတိုင္းအၾကံဉာဏ္ေတာင္းမယ္ေလ''
မ်က္လံုးတြင္ းမွာ ဦးယုဝနဲ႔စေတြ ႔စ နံရံမွာကပ္ထားေသာ အခ်က္သံုးခ်က္ကို ေျပးျမင္မိသည္။''မိုးေခါင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ငါတို႔တစ္ရြာလံုးမိုးျပန္ရြာေအာင္ အစြမ္းကုန္ၾကိဳ း စားၾကတယ္။သစ္ပင္ေတြ စိုက္တယ္။ ပိုင္ရာဆိုင္ရာေတြ ကို ပ,
သတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ မိုးရြာမလာ ဘူး။ေရရေအာင္ ေရတြင္ းေတြ တူးၾကတယ္။ဘယ္ေလာက္နက္ေအာင္ တူးတူး ေရထြက္မလာဘူး။ေနာက္ဆံုးေတာ့ သစ္ပင္ေတြ ေသကုန္တာေပါ့။အဲေတာ့မွ ငါတို႔လည္း လက္ေလွ်ာ့ၿပီး သံုးပင္ရြာကို
အလုပ္ေျပာင္းလုပ္ၾကတာပဲ''
ၿငိမ္သက္၍ သာနားေထာင္ေနမိပါေတာ့သည္။ စကားျပန္ဆိုဖို႔ပင္သတိမရ၊ ကိုးေခ်ာင္းရြာ၏ ထူးျခားမႈ ေတြ က သူ႔ကိုတအိအိဆြဲေခၚေန၏ ။
''ငါတို႔ နည္းလမ္းေပါင္းစံုသံုးၿပီးသြားၿပီေလ။အဆင္မေျပဘူး။ အဲေတာ့ ငါ့အစ္ကိုဦးျပည့္ဝကတစ္ရြာလံုးအတြက္ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခု ေရး တယ္။
အဲဒီ ေဆာင္ပုဒ္ကိုေတာ့ မင္းေတြခဲ့ၿပီးသြားၿပီေလ။ ေဆာင္ပုဒ္ထဲကအတိုင္းပဲ
ရြာကိုေရာက္လာ တဲ့ ဧည္သည္ေတြ ကို တို႔ရြာရဲ႕ဒုကၡကိုေျပာျပၿပီး အကူအညီေတာင္းတယ္။အၾကံဉာဏ္ေတာင္းတယ္။ အခုခ်ိန္ထိေတာ့
အဆင္မေျပေသးဘူး''ရိုးစစ္ နားလည္ခဲ့ၿပီ။
မုိးေခါင္ေရရွားလြန္းေသာ ရြာေလးကိုလည္းစာနာမိသြား၏ ။
''ဒီရြာမွာ ေနလို႔ မင္းဘာမွမပူနဲ႔။ မင္းကိုအႏၱရာယ္ေပးမဲ့လူ မရွိဘူး။ ဘာ ျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့တစ္ရြာလံုးက ဧည့္သည္ေရာက္လာရင္ သူတို႔ရဲ႕ဒုကၡေတြ ကို ကယ္တင္ေျဖရွင္းေပးမဲ့လူလို႔ သေဘာထားၿပီး ဧည့္ဝတ္ေက် ၾကည္ျဖဴ ၾကလို႔ပဲ။ ဦးျပည့္ဝရဲ႕ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း လိုက္နာတာလည္းပါတာေပါ့''
''ေၾသာ္ . . . ''
တကယ္ပင္ ရြာသားေတြ ရဲ႕ ဒုကၡကိုနားလည္ခံစားသြားသည္။ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိ
ေရာက္လာသည့္ ဧည့္သည္ကိုပင္ သူတို႔ရဲ႕ကယ္တင္ရွင္လို႔ မွတ္ယူေနရတဲ့ ဘဝေတြ ပါလား။
''ဒီေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ဘုန္းႀကီးရွိရင္လည္း မင္းကို ဝမ္းပန္းတသာ ႀကိဳ ဆိုမွာ ။အခုေတာ့ မရွိဘူး။ သံုးပင္ရြာကို ၾကြသြားတယ္''
ဘာေၾကာင့္ မွန္းမသိ၊ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ခုလံုးအားေဝ့ဝဲၾကည့္မိလိုက္သည္။
( ၈ )
''ဒါ ကေတာ့ ငါ့အစ္ကိုလက္ထက္မွာ မွတူးေဖာ္ခဲ့တဲ့ ေရေလွာင္ကန္ပဲ''
ဦးယုဝျပသေသာ ေရေလွာင္ကန္အား ရိုးစစ္လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈမိပါသည္။ ေလွာင္ကန္က
ဆယ့္ငါးေပပတ္လည္ေလာက္ အက်ယ္အဝန္းရွိ၍အုတ္တို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေလသည္။ အနက္ေပေတာ့ မည္ မွ်ရွိသည္ မသိ။
ေျမျပင္ေပၚ၌ ေပါင္လယ္ မရွိတရွိအျမင့္ေရာက္ေနၿပီး ဓနိမိုးထားေလသည္။ ရိုးစစ္
ငံု႔ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ တည္ၿငိမ္ေနေသာ ေရျပင္၌ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ျမင္ေနရသည္။ ေရတို႔မွာၾကည္လင္ေန ၏ ။
''ဒါ တို႔တစ္ရြာလံုးရဲ႕ ေသာက္ေရကန္လို႔ေျပာရင္လည္း ရတယ္။ မင္းကို လမ္းမွာ ငါေျပာလာခဲ့တဲ့ သယ္လာတဲ့ေရေတြခြဲတမ္းနဲ႔လာထည့္ရတယ္ဆိုတာ ဒီကန္ေပါ့''
ေလွာင္ကန္အားျခံစည္းရိုးခတ္ထားသည္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ထုိရြာအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ထိအေရး ပါတယ္ဆိုတာခန္႔မွန္းမိ၏ ။ ဟုတ္မွာ ပါ၊ ေရရွားလြန္းေသာ
ေက်းရြာတစ္ရြာအတြက္ ဤ ေရေလွာင္ကန္ကအသက္တမွ် အေရး ပါ ပါလိမ့္မည္ ။
ထိုအခိုက္မွာ ပဲ ဦးယုဝဆီမွသက္ျပင္းခ်သံတစ္ခ်က္ကို ၾကားရသည္။
တစ္ဆက္တည္း ဆိုသလို . . .
''ဦးသီလ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာဖိုးလက္ျဖဴ က ရြာကို တစ္လတိတိ အုပ္ခ်ဳ ပ္ခဲ့တယ္ေလ။ၿပီးေတာ့ သူလည္း ဆံုးသြားခဲ့တယ္။ သူဆံုးသြားေတာ့
ဆက္ၿပီးအုပ္ခ်ဳ ပ္မဲ့လူက သူ႔ညီ ယကၡေပါ့။ ဒါေပမဲ့ယကၡက ရြာကို လူႀကီးလုပ္ၿပီး မအုပ္ခ်ဳ ပ္ခ်င္ဘူး။ရြာကိုအုပ္ခ်ဳ ပ္ဖို႔ ငါ့အစ္ကို ဦးျပည့္ဝကိုတာဝန္ေပးတယ္။ သူနဲ႔ သူ႔အဖြဲ႔ ကေတာ့ရြာျပင္ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ တဲထိုးၿပီး ေနတယ္''
ဒီရြာရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းပဲဆိုတာ သိသည္မို႔ရိုးစစ္ ၿငိမ္ကာ နားေထာင္ေနမိသည္။ အင္မတန္ကိုစိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းအရာေတြ
ပါပဲ။ ဦးယုဝ ေရေလွာင္ကန္ကို ေက်ာမွီကာဆက္ေျပာသည္။ (သာမန္လူ တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ေရကန္ကို ေက်ာမွီ၍ မရ။ ဦးယုဝမွာ အရပ္ပုသည္ မို႔
ေရကန္အုတ္ေပါင္ကို ေက်ာမွီ၍ ရသည္။) ''ဒါေပမဲ့သူတို႔အဖြဲ႔အတြက္ တစ္လတစ္ခါ ရိကၡာပို႔ေပးရတယ္။အရင္တုန္းကကိစၥမရွိေပမဲ့ မိုးေခါင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အခက္အခဲရွိလာတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ေရျပႆနာပဲ။ ငါတို႔ကိုယ္တိုင္ကိုက သံုးပင္ရြာကေရကိုခက္ခက္ခဲခဲ သယ္ယူၿပီး သံုးေနရေတာ့ သူတို႔အဖြဲ႔အတြက္ ေရပို႔မေပးႏိုင္ဘူး။ အဲဒီ မွာ ဒုကၡေတြ႔ေတာ့တာပဲ။ ေရလိုတိုင္း တို႔ရြာဆီ ဆင္းၿပီးေတာင္းေတာ့တာပဲ''
''ဟာ . . . ဦးတို႔ကေရာေတာင္းတိုင္းေပးလိုက္ တာပဲလား''
''ဘယ္ေပးလိမ့္မလဲကြ။ ငါ့အစ္ကိုျပည့္ဝနဲ႔
အႀကီးအက်ယ္ကို ျပႆ နာ ျဖစက္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ယကၡက ဖိုးလက္ျဖဴ ေလာက္ မၾကမ္းတမ္းမရိုင္းစိုင္းဘူးကြ။ ဖိုးလက္ျဖဴ ထက္လည္း ေျမာ္ျမင္ဉာဏ္
ရွိတယ္။ သူက တို႔ရြာကို ပညာၿပိဳ င္ဖို႔ စိန္ေခၚတယ္။ႏိုင္ရင္ လိုသေလာက္ေရယူမယ္။ ရွံဳ း ရင္ေရမယူဘူးေပါ့''
''ဘာပညာၿပိဳ င္ရမွာ လဲ''
''မ်က္လွည့္''
''ေနာက္ဆံုးေတာ့
ယကၡတို႔အဖြဲ႔ကိုေၾကာက္ၿပီး လက္မခံခ်င္ေပမဲ့လက္ခံလိုက္ရတာ ေပါ့ကြာ။ ဒါေပမဲ့ ငါ့အစ္ကိုကလိုသေလာက္ ေရကို မေပးဘူး။ တစ္ခါႏိုင္ရင္ေရတစ္စည္ပဲေပးမယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္လမွာ ႏွစ္ ခါပဲၿပိဳင္ခြင့္ရွိတယ္လို႔ ေတာင္းဆိုတယ္။ အဲလိုမွမဟုတ္ရင္
အကုန္လံုး ရြာေျပာင္းေတာ့ မယ္ဆိုေတာ့မွလက္ခံတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ေတာ့ အၿမဲတမ္းလိုလိုတစ္လကို ေရႏွစ္ စည္ ယကၡတို႔အဖြဲ႔ ကို ေပးေနရတာ
ေပါ့ကြာ''ဦးယုဝ စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာလိုက္ရသည္မို႔ ေမာသြားကာ
ႏႈတ္ဆိတ္သြားသည္။ သူလည္း ေရေလွာင္ကန္ေလးႏွင့္မိႈင္းညိဳ ညိဳ ရြာေလးကိုၾကည့္ရင္း သက္ျပင္းေလးေလး ရွိဳက္မိ၏ ။ ေတာ္ ေတာ္ ့ကို ဒုကၡႀကီးေသာ ရြာေလးပါပဲ။တေအာင့္ၾကာေတာ့ . . .
''ၿပိဳ င္ေတာ့ေရာ ဦးတို႔က အၿမဲတမ္းရွံဳ းတာပဲလား''
''အၿမဲတမ္းမဟုတ္ေပမဲ့ အၿမဲတမ္းလိုလိုပါပဲ။
ရြာမွာ က ဦးသီလ သင္ထားေပးလို႔ တတ္ေျမာက္ၾကတာေလ။ ဦးသီလေတာင္ ရွံဳ း ပါတယ္ဆိုေတာ့မွ . . .
''စကားကိုမဆက္ဘဲ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ႏွင့္ရပ္လိုက္ေပမဲ့ နားလည္လိုက္ပါသည္။ ရိုးစစ္ သိခ်င္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေမးလိုက္၏ ။
''ၿပိဳ င္ေတာ့ေရာ ဦးတို႔ရြာက ဘယ္သူေတြထြက္ၿပိဳ င္လဲ''
''ဒီလိုပါပဲ၊ မခံခ်င္စိတ္ရွိတဲ့လူေတြ ထြက္ၿပိဳင္ၾကတာေပါ့။ မ်ား တာ ကေတာ့ ငါ့အစ္ကိုျပည့္ဝ ရယ္၊ငါရယ္၊ ငါ့တို႔သူငယ္ခ်င္း ဖိုးလူရယ္၊ မင္းကို
ခုနကလိုက္ပို႔ခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ရယ္၊ ဒီေလာက္ပါပဲ''
နားေထာင္ေနရင္းမွပင္ နားမလည္ျဖစ္ေနေသးသည္မို႔ . . .
''ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္တာကဦးတို႔ကတစ္ရြာလံုးေတာင္ပဲ။ ဘာလို႔ ယကၡတို႔လူ
ေလးေယာက္ ကို ေၾကာက္ေနရတာ လဲ။ ရြာကေမာင္းထုတ္ပစ္လိုက္ပါလား''
ဦးယုဝက မခံခ်ိမခံသာပံုစံနဲ႔ 'ဟက္' ခနဲတစ္ခ်က္ရယ္သည္။ ၿပီးေတာ့ မခ်ိျပံဳ း ျဖင့္ သူ႔ကိုလွမ္းၾကည့္ကာ . . .
''မင္း . . . ေမွာ ္တို႔၊ ကေဝတို႔၊စုန္းတို႔ဆိုတာကို ၾကားဖူးလား''
''ၾကားဖူးတယ္''မခ်ိျပံဳ း လ်က္မွ ဦးယုဝ ေခါင္းကိုညိတ္ကာ . .
.
''ယကၡ အဲ့ဒီပညာေတြတတ္တယ္ဆိုတာသာသိရင္ ခုနေမးခြန္းမ်ဳ ိး မင္းေမးမွာ
မဟုတ္ဘူး''သူကလည္း တစ္ခြန္းပင္ ျပန္ဆိုမိသည္။
''ဟုတ္ရဲ႕ လား ဦးေလးရယ္''ေျပာလည္း ေျပာ၊ လက္ကလည္း ဦးယုဝ
လက္ေမာင္းတစ္ဖက္ကို အမွတ္မထင္ ဆုပ္ကိုင္
လိုက္ေတာ့ . . .လူကဓာတ္လိုက္သလို တုန္ခါသြားသည္
ထင္မိ၏ ။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွ စကားတစ္ခြန္းကို လည္း
ဆိုမိသည္။ ''သူေျပာတာ အမွန္ေတြ ပဲ''
 ( ၉ ) 
မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ၾကယ္ေလးေတြ ရဲ႕
အလင္းကိုဖံုးကာ ကားစြင့္စြင့္ လမင္းႀကီးက ထိန္ထိန္
သာေနသည္။ လေရာင္ ဆမ္းေသာ ညေကာင္းကင္က
ျမင္ရသူ၏ စိတ္ကို တစ္မ်ဳ ိးတစ္မည္ ၾကည္ႏူးေစ
ပါသည္။
ခပ္ေဝးေဝးဆီမွ အသံဗလံေတြ ကိုလည္း
တိုးတိုးရီရီ ၾကားေနရ၏ ။ ဦးယုဝေျပာသလိုပင္ သံုးပင္
ရြာသို႔ အလုပ္သြားလုပ္ေနၾကေသာ ရြာသူ/သားေတြ
ျပန္လာကာ ခ်က္ျပဳ တ္စားေသာက္ေနၾကျခင္း
ျဖစ္သည္။ ၾကားေနရေသာ ထိုအသံေတြ က
ဒီကိုးေခ်ာင္းရြာ၏ ပံုမွန္ညေနခင္းဂီတသံေတြ
ျဖစ္ပံုရေလ သည္။
ေၾသာ္ . . . ပင္ပန္းေနသူတို႔မွာ ေတာ့
ရွားပါးေသာ ညအရသာကို ဘယ္မွာ လာခံစားခြင့္ရမွာ
ပါလိမ့္။ ေျခာက္ႏွစ္ တိတိ မိုးမရြာခဲ့ေပမဲ့
ဆြတ္ပ်ံ႕ပ်ံ႕ညေလေအး ကေတာ့ တျဖဴ း ျဖဴ း
တိုက္ခတ္လ်က္ ရွိေနပါသည္။
တစ္ေယာက္ တည္း ကြပ္ပ်စ္ေပၚထိုင္ရင္း
ေကာင္းကင္ႀကီးအား ေမာ့ၾကည့္ကာ ေတာင္ေတာင္
အီအီ ေတြ းေတာလ်က္ ရွိေနသည္။
သူေတြ ေနသည္ကား
ဤကိုးေခ်ာင္းရြာအေၾကာင္း . . .
လြန္စြာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ
ေက်းရြာတစ္ခု ျဖစ္သလို ဆန္းျပားလြန္းေသာ
ရြာတစ္ရြာ လည္း ျဖစ္သည္။ ေျခာက္ႏွစ္ တိတိ
မိုးေခါင္ခဲ့သည္တဲ့။ က်ိန္စာတိုက္ခံထားရသည္တဲ့။
မိုးမရြာသည္က ေတာ့ သူ႔ကိုယ္ေတြ ႔ပဲ ျဖစ္သည္။
ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနံရံမွတေပါင္။ ႀကိဳ း
စားပမ္းစား အေျဖရွာ ေနေသာ သံုးပံုပေဟဠိ။
လြန္ခဲ့ေသာ ေျခာက္ႏွစ္ ေက်ာ္က
သက္ေတာ္ ရွည္ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ၾကြလာခဲ့သည္တဲ့။ ထို
ဘုန္းႀကီးကပင္ တေပါင္ကိုေရး ၿပီး
သံုးပံုပေဟဠိေပၚတဲ့ေန႔က မင္းတို႔ရြာႀကီး
အသစ္ကျပန္စမဲ့ေန႔ပဲလို႔ ေျပာခဲ့သည္တဲ့။
ေၾကာက္စရာေဟာကိန္းေတြ ပါပဲ။
ထိုစဥ္တုန္းက ဘုန္းႀကီးေျပာခဲ့တာေတြ ကို
ဘာမွန္းမသိေပမဲ့ ယခုေတာ့ လက္ေတြ ႔ခံစားေနရပါၿပီ။
အေတြ းထဲမွာ ပင္ ဦးယုဝေျပာျပခ့ဲေသာ ကိုးေခ်ာင္းရြာ
သမိုင္း ေၾကာင္းက တရစ္ဝဲဝဲ ဝင္ေရာက္လာျပန္၏ ။
''သက္ေတာ္ ရွည္ဘုန္းႀကီးထြက္သြားၿပီး
မၾကာခင္မွာ ရြာသို႔ ဖိုးလက္ျဖဴ ဦးေဆာင္ေသာ
မ်က္လွည့္အဖြဲ႔ ေရာက္လာသည္။ ဖိုးလက္ျဖဴ က
ဒီရြာကိုသေဘာက်ၿပီး အုပ္ခ်ဳ ပ္ဖို႔ေျပာသည္။
လက္မခံႏိုင္၍ ဦးသီလႏွင့္ ဖိုးလက္ျဖဴ တို႔ ပညာၿပိဳ
င္ၾကသည္။ ဦးသီလ ရွံဳ း ၿပီး ရြာကေပ်ာက္သြားသည္။
ဒါကို တစ္ရြာလံုးက ဦးသီလ ေသသြားတာလို႔
မွတ္ယူၾကသည္။
ဖိုးလက္ျဖဴ ကေတာ့ မ်က္စိတစ္ဖက္ကန္းၿပီး
ေနာက္တစ္လေလာက္အၾကာမွာ ေသသြားသည္။
မေသခင္မွာ သူ႔မ်က္လံုးတစ္ဖက္ကမ္းသြားတာကို ၿငိဳ း
ၿပီး ရြာကို က်ိန္စာတိုက္သြားခဲ့သည္။ ထိုက်ိန္စာ ေၾကာင့္
ပဲ ရြာမွာ မိုးေခါင္ခဲ့ရသည္။
အဲဒီ ေနာက္မွာ ရြာကိုအုပ္ခ်ဳ ပ္ဖို႔ ဖိုးလက္ျဖဴ
ညီ ယကၡ ျဖစ္လာသည္။ ယကၡက ရြာကို မအုပ္ခ်ဳ ပ္၊
ဦးျပည့္ဝကိုလႊဲေပးၿပီး သူ ကေတာ့
ရြာျပင္ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ တဲထုိးေနသည္။
ယကၡတို႔အဖြဲ႔အတြက္ ရြာက လစဥ္စားနပ္ရိကၡာ
ေထာက္ပံ့ေပးရသည္။
အဲ့ဒီမွာ ျပႆ နာ ျဖစက္လာသည္က 'ေရ'။
မိုးေခါင္လြန္းတဲ့အတြက္ ဦးျပည့္ဝက
တစ္ရြာလံုးရဲ႕ ေသာက္သံုးေရအ ျဖစ္ ေရေလွာင္ကန္
တစ္ကန္တူးသည္။ ၿပီးေတာ့ သံုးပင္ရြာက
ေရကိုသယ္ၿပီး ေလွာင္ကန္ထဲထည့္သည္။ ထိုေရကို
ယကၡကေတာင္းသည္။ လြယ္လြယ္နဲ႔မရေတာ့
မ်က္လွည့္ပညာၿပိဳ င္ၿပီး ေရကို ယူသည္။
ရြာမွာ လည္း ယကၡကိုႏိုင္ေအာင္
ယွဥ္ႏိုင္တဲ့သူ မရွိတဲ့အတြက္ ယကၡသေဘာအတိုင္းပဲ
ျဖစ္ေန ရသည္။ ဒီကိုးေခ်ာင္းရြာရဲ႕
သမိုင္းေၾကာင္းအက်ဥ္းခ်ဳ ပ္မွာ ဒါပဲ ျဖစ္၏ ။
အမွန္ဆံုးေျပာရလွ်င္ေတာ့
သူေရာက္ရွိေနရာရြာသည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္၊
စိုးရြံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ေတြ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ
ရြာတစ္ရြာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔စိတ္ထဲမွာ မတင္မက်
ျဖစ္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာ ေတြ လည္း
ရွိေနေသးပါသည္။ အဲဒါက . . .
ယကၡတို႔လူစု ဘာေၾကာင့္ ဒီရြာမွာ
ဆက္ေနေနတာလဲ။ အစ္ကိုလည္းရွိေတာ့တာမဟုတ္၊
ရြာကို ကိုယ္တိုင္အုပ္ခ်ဳ ပ္တာလည္း မဟုတ္။ ဒီေလာက္
မိုးေခါင္ေရရွားၿပီး ဒုကၡမ်ား ေနတာေတာင္ ဘာေၾကာင့္
ပါလဲ။
ေလာေလာဆယ္ေတြ းမိတာ ကေတာ့
စားေပါက္ေခ်ာင္လို႔သာ ဆက္လက္ေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါ
လိမ့္မည္ ။ ၿပီးေတာ့ ဦးသီလ ေသသြားတယ္ဆိုတာေရာ
ဟုတ္ရဲ႕ လား။ ေသသြားတာမွန္လွ်င္ လူ တစ္ေယာက္
ကို ေသေအာင္ျပဳ စားႏိုင္ေသာ ပညာအတိမ္အနက္က
မည္ မွ်ထိရွိေနမလဲ။
ထိုပုဂၢိဳ လ္မ်ဳ ိး တိုက္သြားတဲ့က်ိန္စာကို
လြယ္လြယ္ကူကူ ေခ်ဖ်က္လို႔ ရႏိုင္ပါမည္ လား။ ေတာ္
ေတာ္ ခက္ခဲေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုစဥ္မွာ ပင္ မ်က္လံုးထဲမွာ လူတစ္ဦး၏
ရုပ္ပံုက ေပၚလြင္လာသည္။ ျမင္ေယာင္မိလွ်င္ပဲ
ရင္တစ္ခ်က္ ဒိန္းခနဲ ေဆာင့္ခုန္သြားသည္။ ဒီရြာမွာ
စိတ္ဝင္စားဖြယ္အေကာင္းဆံုး ပုဂၢိဳ လ္ေလး . . .
နာမည္ က ႏွစ္ လံုးထဲပါ။ 'အီလစ္'
ထိုအခိုက္ နီးကပ္လာေသာ
ေျခသံတရွပ္ရွပ္ကို ၾကားရသည္ေၾကာင့္
လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့
. . .
''ဘာေတြ ေတြ းေနတာလဲကြ''
ေရေႏြးကရားအိုးတစ္လံုးႏွင့္ ခြက္ႏွစ္
ခြက္အား ကြပ္ပ်စ္ေပၚခ်ရင္း ဦးယုဝ ေမးသည္။ ရိုးစစ္
ကိုယ္ကိုျပင္ထိုင္ကာ . . .
''ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး၊
ဦးတို႔ရြာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းတာေလးေတြ ေတြ
းၾကည့္ေနတာပါ''
''အဟား . . . ဟုတ္လွခ်ည္လား''
ဦးယုဝက ေပါ့ေပါ့ပါးပါးဆိုရင္း ကြပ္ပ်စ္ေပၚ
တက္ထိုင္သည္။ ၿပီးေတာ့ ယူလာေသာ ခြက္ႏွစ္
ခြက္တြင္ းသို႔ ေရေႏြးေလာင္းထည့္ေန၏ ။ လေရာင္ ႏွင့္
ျဖစ္ေပမဲ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေနရ သည္မို႔
ဦးယုဝလုပ္ကိုင္ပံုေတြ ကို ဘာရယ္မဟုတ္
ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ခြက္တြင္ းမွ ေရေႏြးေငြ႔ေတြ
အျပင္သို႔ လွ်ံကာထြက္ေန၏ ။
''ဘာေတြ မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေနလို႔လဲ''
''မရွင္းဘူးဆိုတာထက္စာရင္ လူ
တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို ပိုသိခ်င္တာ''
''ဘယ္သူလဲ . . . ''
''အီလစ္ . . . ''
စကားစက တိုင္ပင္မထားပါဘဲ
ျပတ္ေတာက္သြားသည္။ ရိုးစစ္ ၾကည့္မိေတာ့ ဦးယုဝက
လေရာင္ ထိုးက်ေနေသာ ရြာေလးဆီ
ေငးသြားေလသည္။ အတန္ၾကာသည္ထိ မည္
သူ႔ဆီကမွ စကား သံထြက္မလာ။
''အင္း . . . ဒီကေလးေလးဘဝက
သနားစရာပါ''
သူသိပါသည္။ စေတြ ႔စဥ္ကပင္ အီလစ္ႏွင့္
ပတ္သက္ၿပီး ရိုးစစ္ သိတန္သေလာက္ သိခဲ့သည္။
ဒါေပမဲ့ သူ ထပ္သိခ်င္ေနသည္။
''အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ အီလစ္က
ဒီရြာက မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ကမွန္းလည္း မသိဘူး။
ဘယ္သူေမြးမွန္းလည္း မသိဘူး။ သူ႔ကို သခ်ႋဳ င္းက
ေကာက္ရခဲ့တာ။ သခ်ႋဳ င္းကေကာက္ရလို႔ ဦးသီလ
ေမြးစားခဲ့တာပဲ။ ဦးသီလက အဲ့ဒီကေလးေလးကို
အရမ္းခ်စ္တယ္။ အီလစ္ဆိုတဲ့နာမည္ ကိုလည္း သူပဲ
ေပးခဲ့တာ''
...
သိုးေဆာင္း၏ “ပဥၥလက္႐ြာ” အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္ အပိုင္း ( ၄ ) ကို မနက္ျဖန္ ည ( ၇ ) နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ဆက္လက္ တင္ဆက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ဇင္းစာခ်စ္သူမ်ားကို သတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါတယ္။   

စိတ္ဝင္စားဖြယ္ အခန္းဆက္ဝတၳဳ႐ွည္ျဖစ္သည့္ သိုးေဆာင္း၏ “ပဥၥလက္႐ြာ” ဝတၳဳကို တနလၤာေန႔မွ တနဂၤေႏြအထိ ေန႔စဥ္ ည ( ၇ ) နာရီခြဲအခ်ိန္တိုင္းတြင္ တင္ဆက္ေပးသြားပါမည္။

"ဒီပို႔စ္ေလးကို သေဘာက်နွစ္သက္တယ္ဆိုရင္ Like နဲ႔ Share ေပးခဲ့ဖို႔မေမ့နဲ႔ေနာ္"
ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးကို ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ ... ။

Related Posts