“ဒု႒ဝတီကိုလြန္၍” [Movie Review]


“ဒု႒ဝတီကိုလြန္၍”

ဝန္ဇင္းစာခ်စ္သူမ်ား မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ … 

ဒီေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Wun Zinn Digest ရဲ႕ Movie Review က႑ကေန တင္ဆက္ေပးသြားမယ့္ ႐ုပ္႐ွင္ကားကေတာ့ လက္႐ွိမွာလည္း ႐ံုတင္ျပသေနဆဲ ျဖစ္တဲ့ “ဒု႒ဝတီကိုလြန္၍” ဆိုတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ႐ုပ္႐ွင္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္တင္ျပထားတဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ ‘ေအာင္ရင္ၿငိမ္း’ ရဲ႕ “ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ အေမွာင္ေခတ္ကို ထြန္းထိုးေဖာက္ထြက္ျခင္း” လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ‘ဒု႒ဝတီကိုလြန္၍ - ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားေဝဖန္ခ်က္’ ကို ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီး ဖတ္႐ႈခံစားႏုိင္ဖို႔ စာေရးသူထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူၿပီး ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ 

[ Remark: Review + Spoiler ] 
………….
“ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္အေမွာင္ေခတ္ကို ထြန္းထိုးေဖာက္ထြက္ျခင္း”
( ဒု ႒ ဝ တီ ကို လြန္ ၍ - ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားေဝဖန္ခ်က္ )

ရဲေနာင္ရဲ႕ဇာတ္လမ္းဇာတ္ၫႊန္းကုိ ဒါ႐ုိက္တာအာကာ ႐ုိက္ကူးတဲ့ " ဒု႒ဝတီကုိလြန္၍" ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ႐ုံတင္ေနၿပီဆုိတဲ့ သတင္းၾကားၾကားခ်င္း ဂ်စ္ပုပ္က ႐ုပ္ရွင္႐ုံကုိဖုန္းလွမ္းဆက္ၿပီး လက္မွတ္ ၂ ေစာင္ ႀကဳိမွာထားလုိက္တယ္။ သူက fB ကတစ္ဆင့္ဖတ္ရတဲ့ ဒု႒ဝတီ သတင္းေတြၾကားၿပီး ၾကည့္ခ်င္စိတ္ျပင္းျပေနတာ။ ဂ်စ္ပုပ္ေျပာစကားအရဆုိရင္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေပါကားေခတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ ဇာတ္ကားေတြထဲက တစ္ကားတဲ့။

သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက ႏုိင္ႏိုင္း၊ အမြန္း၊ ဂ်ဳိး ေမာ္ရီယာ (?)၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ဆန္းထြဋ္၊ ေနာ္ေအာင္ အစရွိတဲ့သူေတြတဲ့။

ဒါ႐ုိက္တာ ခရစၥတီးနားခီရဲ႕ မုျဒာေခၚသံနဲ႔ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ဇာတ္ကားေတြတုန္းက ကုိယ္ ၾကည့္ခ်င္ေပမဲ့ ၾကည့္ခြင့္မသာခဲ့ဘူး။ အခု ဒု႒ဝတီကလည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အေမွာင္ေခတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္လာတဲ့ဇာတ္ကားတစ္ကားလုိ႔ ဆုိၾကေလေတာ့ ကုိယ္လည္း စိတ္ဝင္စားတာနဲ႔ ဂ်စ္ပုပ္နဲ႔အတူ လုိက္ၾကည့္ဖုိ႔ ေခါင္းညိတ္လုိက္တယ္။

ဇာတ္လမ္းစစခ်င္း ျပကြက္က ကုန္းေဘာင္ေနာက္ဆုံးေခတ္ ေရွးေဟာင္းျမန္မာဝတ္စုံေတြနဲ႔ လူငယ္လူငယ္ေတြ ေရးႀကီးသုတ္ျပာ ေျပးလႊားေနၾကတဲ့ အခန္း။ စကားေျပာ လုံးဝမပါ၊ ေနာက္ခံမွာ ေသနတ္ပစ္သံေတြ လက္နက္ႀကီး ေပါက္ကြဲသံေတြနဲ႔ ေျပးလႊားလႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ အက္ရွင္ခန္းသက္သက္နဲ႔ ဇာတ္လမ္းကုိ စဖြင့္တယ္။ အဂၤလိပ္ေတြ နန္းေတာ္ကုိ ဝင္စီးေနလုိ႔ ျမန္မာေတြ အသက္စြန္႔ေျပးလႊားေနၾကတာလုိ႔ နားလည္လုိက္တယ္။ လူေတြ ေျပးလႊားေနတာ ျပၿပီးသြားေတာ့မွ လူ႐ြယ္တစ္ေယာက္ ္ျမစ္ကမ္းပါးမွာ ရပ္ထားတဲ့ ေလွဆီ ေျပးတက္သြားတာ ဆက္ျပတယ္။ ေနာက္မွာ ႐ုိင္ဖယ္ေသနတ္ေတြနဲ႔ လုိက္လာတဲ့ အဂၤလိပ္စစ္သားေတြ။ ျမန္မာလူ႐ြယ္ ေျပးတက္သြားတဲ့ေလွ ျမစ္ကမ္းကေန ၁၅ ေပေလာက္အကြာအေဝးေရာက္သြားေတာ့ အဂၤလိပ္စစ္သားေတြက ေသနတ္နဲ႔ လွမ္းပစ္တယ္။ ျမန္မာလူရြယ္ကုိ ထိသြားၿပီး ေလွထဲ ပစ္လဲက်သြားတယ္။ ေလွက ျမစ္ထဲေမ်ာပါသြားၿပီး ျမစ္ကမ္းပါးနား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္းတစ္ခုနားက ေရဆိပ္မွာ ေသာင္တင္တယ္။ ကုိရင္ေလးတစ္ပါးက ေသနတ္မွန္ထားတဲ့ ျမန္မာလူ႐ြယ္ရဲ႕ေလွကုိ စေတြ႔၊ ဘုန္းႀကီးေတြ စစ္ေဆးၾကည့္၊ ျမန္မာလူ႐ြယ္ရဲ႕အေလာင္းကုိ သူ႔ပစၥည္းေတြနဲ႔အတူ ေျမႁမွဳပ္သၿဂဳၤ ိဟ္ ေပးလုိက္ၾကတယ္။

ဇာတ္လမ္းအဖြင့္ ျပကြက္ကုိ ၾကည့္ေနတုန္းမွာ ျမန္မာေရွးေဟာင္းသမုိင္းေနာက္ခံ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကုိယ္ ေတြးလုိက္မိတာ မွားသြားတယ္။ေနာက္တစ္ခန္းမွာ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ပဲရစ္ၿမဳိ႕ျမင္ကြင္းေတြေပၚလာၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ႏုိင္းရဲ႕ေနာက္ခံမုိႏုိေလာ့ဂ္နဲ႔ ပဲရစ္တစ္ခြင္ သြားလာလႈပ္ရွားမႈေတြ ေပၚလာတယ္။ အဲဒါေတြအၿပီးမွာ သူ႔ဖုန္းထဲ SMS တစ္ေစာင္ ဝင္လာတယ္။
" ထက္ပုိင္၊ မင္း ခ်က္ခ်င္း ျပန္လာခဲ့။ အေဖနဲ႔အေမ အသတ္ခံရတယ္"
ႏုိင္ႏုိင္းရဲ႕( ရန္ကုန္မွာေနတဲ့ ) အစ္ကုိရင္းဆီက ပို႔လုိက္တဲ့ SMS။
အဲဒီအခ်ိန္ ဂ်စ္ပုပ္ဆီက အသံထြက္လာတယ္။

" သူ႔ကြ်န္မခံၿပီ ဇာတ္ကားထဲက ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဝတ္စုံေတြက ျပဇာတ္ဆန္တယ္။ ဒီကားထဲက ဝတ္စုံေတြက သ႐ုပ္ပုိပီျပင္တယ္ေနာ္။ ဇာတ္ဝင္ခန္း အေျပာင္းအလဲလည္း လွတယ္"

႐ုပ္ရွင္႐ုံထဲက ပရိသတ္ေတြဟာ ဇာတ္လမ္း ဘာဆက္ျဖစ္လာမလဲ စိတ္ဝင္တစားေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။
ဒု႒ဝတီက လူသတ္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ေရွးေဟာင္းရတနာေျမပုံရွာေဖြေရး ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာျပဳထားတဲ့ အက္ရွင္ဇာတ္လမ္း။ အဂၤလိပ္နဲ႔ ျမန္မာစာတန္းထုိး ဇာတ္ကား။ မွတ္ဉာဏ္ သိပ္မေကာင္းေတာ့ မွတ္မိသေလာက္ပဲ ျပန္ေျပာျပမယ္။

ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း လုိတုိရွင္းေျပာရရင္ မိဘႏွစ္ပါးအသတ္ခံရတဲ့ကိစၥနဲ႔ ႏုိင္ႏုိင္း ရန္ကုန္ကုိ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ရဲက လူသတ္မႈျဖစ္တဲ့အိမ္ကုိ ယာယီခ်ိတ္ပိတ္ထားေတာ့ ကမ္းနားလမ္းကေဟာ္တယ္တစ္ခုမွာ တည္းတယ္။ မိဘေတြ အသတ္ခံရတဲ့အျပင္ လူသတ္မႈသတင္းကုိ ဖုန္း SMS ပို႔ေပးတဲ့အစ္ကုိပါ ေပ်ာက္ဆုံးေနတယ္။ ရဲကုိ အဲဒါေတြ ေျပာျပထားတယ္။ လူသတ္မႈ တာဝန္ရွိရဲအုပ္တစ္ေယာက္ (ဆန္းထြဋ္) က အမႈကိစၥအတြက္ ဆက္သြယ္ဖုိ႔ သူ႔ လိပ္စာကတ္ျပားနဲ႔ ဖုန္းနံပါတ္ကုိ ႏုိင္ႏုိင္းဆီ ေပးထားတယ္။

ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေပၚ ႏုိင္ႏုိင္း သြားလာလႈပ္ရွားေနခ်ိန္ေတြမွာ အမည္မသိမိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ( သ႐ုပ္ေဆာင္ အမြန္း) က သူ႔ေနာက္ကုိ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ လုိက္ေနတာ ႏုိင္ႏုိင္း ရိပ္မိၿပီး သံသယျဖစ္လာတယ္။
တည္းခုိရာ ေဟာ္တယ္မွာ ေနေနတုန္း ႏုိင္ႏုိင္းဆီ ဖုန္း SMS ဝင္လာျပန္တယ္။

" ေရွ႕ေနဦးေနလ အခန္းကုိ ညေန ……… နာရီ အေရာက္လာခဲ့ပါ"
ႏုိင္ႏုိင္းရဲ႕အစ္ကုိက ေပ်ာက္ေနတာ။ လူဆုိးေတြက သူ႔အစ္ကုိကုိ ဖမ္းထားတယ္။ လူဆုိးေတြက သူ႔အစ္ကုိဖုန္းကုိ ယူသုံးၿပီး ႏုိင္ႏုိင္းဆီ SMS ေတြ ပုိ႔ေနတာ။

" အရင္ ျမန္မာေပါကားေတြနဲ႔ လုံးဝ ကဲြျပားျခားနားသြားၿပီ။ ကင္မရာအယူအဆနဲ႔ ကင္မရာတည္ပုံ လႈပ္ရွားပုံက ႏုိင္ငံတကာ ဆန္ေနၿပီ။ အက္ရွင္ကားပီပီ ကင္မရာက သ႐ုပ္ေဆာင္ သြားေလရာ လုိက္လႈပ္ရွားေနတယ္။ ကင္မရာေဘာင္းထဲ ဇာတ္ေဆာင္ေတြအားလုံး ဝုိင္းစုျပဳံမေနၾကေတာ့ဘူး။ ဇာတ္ေဆာင္ေတြကလည္း ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္ေတြ လုမေျပာၾကေတာ့ဘူး"

ဂ်စ္ပုပ္က ကုိယ့္စကားသံကုိ မၾကားဘဲ ဇာတ္လမ္းထဲ ေမ်ာေနတယ္။ ပရိသတ္အားလုံးလည္း ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနၾကတယ္။

ႏုိုင္းႏုိင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေပၚသြားလာလႈပ္ရွားေနရင္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ( ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္) နဲ႔ ျပန္ဆုံတယ္။
ေဘာ္ဒါႏွစ္ေယာက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစ်းဝန္းက်င္ သြားလာလႈပ္ရွားရင္း သံသယျဖစ္ မိန္းကေလး အမြန္းနဲ႔ ျပန္ဆုံတယ္။ ႏုိင္ႏုိင္းက လူၾကားသူၾကားထဲ အမြန္းကုိ အတင္းဆြဲေခၚ၊ လူသတ္မႈနဲ႔ တစ္နည္းနည္း ပတ္သက္ေနလိမ့္မယ္ သံသယျဖစ္၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင့္ ကားေပၚ အတင္းဆြဲသြင္းၿပီး ရဲစခန္းပုိ႔ဖုိ႔ စီစဥ္တယ္။ ရဲစခန္းသြားေနရင္းနဲ႔ ေရွ႕ေန ဦးေနလဆီသြားဖုိ႔ သတိရ၊ ဟုိႏွစ္ေယာက္ကုိ ကားေပၚမွာ ခဏေစာင့္ခုိင္း၊ ဦးေနလအခန္းဆီ ႏုိင္ႏုိင္းေရာက္သြားေတာ့ ဦးေနလက လူဆုိးေတြ လက္ခ်က္နဲ႔ ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္ေနၿပီ။ ဦးေနလက ႏုိင္ႏုိင္းလည္ပင္းက အံၾကဳတ္ပုံစံ ဆြဲႀကဳိးကုိ လက္ၫွုဳိးထုိးျပ၊ ( ဘာမွန္း ေသခ်ာမၾကားလုိက္ရတဲ့ ) စကားတစ္ခြန္း ေျပာျပၿပီး ေသသြားတယ္။ ႏုိင္ႏုိင္း ဘာမွန္းမသိ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေနတုန္း အိမ္ခန္းထဲပုန္းေနတဲ့ လူဆုိးေတြက ႏုိင္ႏုိင္းကုိ ဝုိင္းတုိက္ခုိက္လုိ႔ အျပန္အလွန္သတ္ပုတ္ၿပီး ျပန္ထြက္ေျပး၊ ေအာက္မွာေစာင့္ေနတဲ့ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္+ အမြန္း ကားဆီ ျပန္တက္ ေဟာ္တယ္ကုိ ေမာင္း၊ ေဟာ္တယ္အခန္းထဲ အဝတ္အစားေတြ ျပန္စစ္ခ်ိန္က်မွ ေရွ႕ေနဦးေနလ အခန္းထဲ လုံးေထြးသတ္ပုတ္ရင္း သူ႔ပုိက္ဆံအိတ္ ျပဳတ္က်က်န္ခဲ့တာ သတိရ၊ ဦးေနလ အသတ္ခံရတဲ့အခန္းဆီ ေရာက္လာတဲ့ ရဲေတြက ႏုိင္ႏုိင္းပုိက္ဆံအိတ္ကုိ ေတြ႔သြား၊ ရဲအုပ္ ဆန္းထြဋ္က ႏုိင္ႏုိင္းကုိ သံသယျဖစ္ၿပီး ဖုန္းလွမ္းဆက္ေမး၊ ႏုိင္ႏုိင္း ေဟာ္တယ္ကေန တစ္ခါတည္းထြက္ေျပးဖုိ႔ စီစဥ္၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္+အမြန္း ကားနဲ႔ ထြက္ေျပးခါနီး ရဲကားေတြ အခ်ိန္မီေရာက္လာၿပီး ကားနဲ႔လုိက္ဖမ္း။

ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထဲမွာ ကားေတြ ေျပးလႊားေမာင္းႏွင္ေနတာေတြ ႐ုိက္ျပဖုိ႔ ကင္မရာ အနည္းဆုံး ၁၀ လုံးေလာက္ သုံးထားရေလမလားပဲ။ အက္ရွင္ခန္းေတြ Edit လုပ္ထားတာ မုိက္တယ္။ ကားဘရိတ္အုပ္သံေတြကအစ ပီျပင္တယ္။" အမြန္း သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမ့ဲ စကားေျပာတာ သိပ္ အသက္မဝင္ဘူး။ ကခ်င္တုိင္းရင္းသူ ျဖစ္ေနလုိ႔လား မသိ " ဂ်စ္ပုပ္က အဲလုိေျပာတယ္။

ႏုိင္ႏုိင္းမိဘေတြ အသတ္ခံရၿပီး မၾကာခင္ အမြန္းအေဖလည္း အသတ္ခံရ၊ ေရွ႕ေန ဦးေနလလည္း အသတ္ခံရ။ အဲဒါေတြကုိ စီစဥ္သူက အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး ေဂ်ာ့ခ်္( သ႐ုပ္ေဆာင္ ဂ်ဳိး ေမာ္ရီယာ ? )။ ေဂ်ာ့ခ်္နဲ႔ အသတ္ခံရသူေတြၾကားက လည္ဆြဲႀကဳိး ၄ ခုကိစၥ၊ ရတနာေျမပုံကိစၥေတြ အမြန္းက ႏုိင္ႏုိင္းကုိ ျပန္ေျပာျပတဲ့အခန္းမွာ အမြန္းတစ္ေယာက္တည္း စကားအၾကာႀကီး ေျပာသြားတာ ဇာတ္ၫႊန္းအားနည္းခ်က္။

" အမြန္း အသံက ပုံမွန္ပါပဲ။ ဇာတ္ၫႊန္းအားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္ေတြက ဝါက်ရွည္ေတြျဖစ္ေနလို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္စကားသံထြက္တဲ့အပိုင္း အားနည္းသြားတာ။ အမြန္းတစ္ေယာက္တည္း စကားေျပာေနတဲ့အခန္းမွာ ႏုိင္ႏုိင္းရဲ႕တန္ျပန္ေမးခြန္းေတြ ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္ဝင္လာရင္ ပုိလန္းသြားမွာ။ အဲလုိျဖစ္ဖုိ႔ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာ အဓိကက်တယ္"

႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္း ေဝဖန္ေလကန္ေနၾကတာ ကုိယ္နဲ႔ ဂ်စ္ပုပ္ပဲ ရွိေလမလား မသိ။
" ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ကြက္တိပဲ။ ေပါကားေတြမွာတုန္းက ေပါဇာတ္ၫႊန္းေတြအတုိင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ရ ေျပာရလုိ႔ သူတုိ႔ပုံစံေတြက ငေပါႀကီးေတြလုိ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္မယ္။ ဒီကားထဲေတာ့ သူလည္း မဆုိးပါဘူး" " ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ဇာတ္႐ုပ္ကုိ ဇာတ္လမ္းအရွိန္ေဖာ့ဖုိ႔ ပရိသတ္ ရယ္ဖုိ႔ ထည့္ေပးထားတာ။ အဲဒါ မုိက္စ္ေဒ။ ဟုိဘဲရီး ေဂ်ာ့ခ်္ အဂၤလိပ္လုိ ေျပာၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ပုိေတာင္ လန္းေသး။ အမူအရာေရာ အသံေရာ မုိက္တယ္"
ကင္မရာအယူအဆ၊ ဇာတ္လမ္းသယ္ယူခ်ိတ္ဆက္ပုံ၊ အခန္းအကူးအေျပာင္း၊ အက္ရွင္ခန္းေတြ တည္းျဖတ္ပုံ၊ လုိတုိရွင္း ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္၊ ျပဇာတ္မဆန္ လက္ေတြ႔ဆန္ သဘာဝက်တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ပုံ၊ အေျပာနဲ႔ အျပ မွ်တညီၫႊတ္မႈ၊ ေနာက္ခံျမဴးဇစ္ အေျပာင္းအလဲ၊ ျမန္မာ့သဘာဝ႐ႈခင္း လုိေကးရွင္းေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ အသံဖမ္းစနစ္။
ဒု႒ဝတီမွာ ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ပညာအားလုံးက ျမန္မာေပါကားေတြရဲ႕အေမွာင္ေခတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္သြားခဲ့တာ ေသခ်ာခဲ့ၿပီ။ ကုိယ့္ညံ့ဖ်င္းမႈကုိယ္ ဝန္မခံဘဲ ဆင္ေျခမ်ဳိးစုံေပး၊ အတၱကာကြယ္မႈယႏၱရားတည္ေဆာက္ၿပီး ကုိယ့္ညံ့ဖ်င္းမႈကုိယ္

နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ကာကြယ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာေပါကားဒါ႐ုိက္တာေတြနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ၫႊန္းေရးဆရာေတြ၊ ကင္မရာမန္းေတြ ရွက္တတ္ရင္ လဲေသလုိ႔ ရႏုိင္ေလာက္တဲ့ ဇာတ္ကား။ ဒု႒ဝတီ။
…………
ဇာတ္လမ္းျပန္ဆက္ရရင္ ႏုိင္ႏုိင္း ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္နဲ႔ အမြန္းတုိ႔ ကားနဲ႔ ေျပးလႊားရင္း ရဲလက္က လြတ္၊ ပဲခူးက အမြန္းအိမ္ဆီ ဆက္ေျပးၾကတယ္။ လူဆုိးေတြက ႏုိင္ႏုိင္းဆီက လည္ဆြဲႀကဳိးကုိ လုိခ်င္ေနၾကတာ။ အဲဒါရမွ လူဆုိးေခါင္းေဆာင္ ေဂ်ာ့ခ်္ဆီမွာ ရွိေနတဲ့ လည္ဆြဲ ၃ ခုနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ရတနာေသတၱာေသာ့ ဖန္တီးလုိ႔ ရမွာ။ ေသာ့လုပ္နည္းနဲ႔ ရတနာေျမပုံကုိ ရွာေဖြႏုိင္မယ့္ လမ္းၫႊန္ေျမပုံက အမြန္းအေဖ ဒုိင္ယာရီစာအုပ္ထဲမွာ။ ဒုိင္ယာရီစာအုပ္က အမြန္းလက္ထဲမွာ။

အမြန္းအိမ္မွာ ေနေနတုန္း ႏုိင္ႏုိင္းဆီ ဖုန္း SMS ဝင္လာျပန္တယ္။ အစ္ကုိနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္ရင္ မႏၱေလးဘူတာႀကီးကုိ ဘယ္ေန႔ဘယ္အခ်ိန္ အေရာက္လာခဲ့ တဲ့။ ႏုိင္ႏုိင္းတုိ႔ ၃ ေယာက္ ရန္ကုန္- မႏၱေလး ရထားစီးၿပီး ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ မႏၱေလးေရာက္ခါနီး ရထားေပၚ လူဆုိးေတြ တက္လာ၊ ဖုိက္တင္ခန္းေတြ ခ်ၾက၊ မႏၱေလးဘူတာမွာ လူဆုိးေတြက ဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ အသင့္ေစာင့္ေန၊ ဆုိင္ကယ္စီးအက္ရွင္ခန္းေတြ ပါ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ ေျပးရင္းလႊားရင္း စစ္ကုိင္းတံတားေပၚ ေရာက္သြား။

" ဆုိင္ကယ္နဲ႔ ကုန္တင္ကား တုိက္မိၿပီး မီးေလာင္သြားတဲ့အခန္းက ေဆာ့ဖ္ဝဲရ္သုံးထားတာ ျဖစ္မယ္။ တံတားက်ဳိးက်တဲ့ ေဆာ့ဖ္ဝဲရ္ မသုံးသင့္ဘူး။ ကားမီးေလာင္တာက ယုတၱိရွိတယ္။ တံတားက်ဳိးက်တာက်ေတာ့ ယုတၱိမရွိ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ နည္းပညာကုိ ဇာတ္လမ္းယုတၱိနဲ႔ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္တဲ့အထိပဲ အသုံးျပဳသင့္တာ" ဂ်စ္ပုပ္က ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းထဲ အာ႐ုံေရာက္ေနတယ္။ ကုိယ့္စကားသံ သူ႔နားထဲ ဝင္ပုံ မရဘူး။ ဇာတ္လမ္းအစအဆုံး ေျပာျပလုိက္ရင္ မၾကည့္ရေသးသူေတြ ႐ုိးသြားမစုိးလုိ႔ လုိတုိရွင္းပဲ ေျပာေတာ့မယ္။

စစ္ကုိင္းတံတားေပၚမွာ လူဆုိးေတြလက္က လြတ္သြားေတာ့ ႏုိင္ႏုိင္းတုိ႔ ၃ ေယာက္ ပုဂံဘက္စုန္မယ့္ ငါးဖမ္းေလွတစ္စီးေပၚ တက္ေျပးၾကတယ္။ ငါးဖမ္းသမားႀကီး ( ျမင္စုိင္းသားေအာင္ေအာင္) က အမြန္းတုိ႔ ေျမပုံၫႊန္းရွာခ်င္ေနတဲ့ ပုဂံဘုရားတစ္ဆူဆီ လမ္းၫႊန္ေပးတယ္။ ပုဂံဘုရားမွာ ေရွးေဟာင္းေခတ္ စစ္သုံးမွန္ေျပာင္းရွာ၊ မွန္ေျပာင္းထဲက ေျမပုံသစ္ထပ္ေတြ႔၊ လူဆုိးေတြ သတင္းအနံ႔ခံ လုိက္လာ၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင့္ကုိ ဖမ္းမိ၊ ႏုိင္ႏုိင္းအစ္ကုိကုိ သတ္ပစ္၊ အမြန္းကုိ ဓားစာခံလုပ္ ေခၚ၊ ရတနာေသတၱာ ဖြင့္ခုိင္း၊ ျပည္တန္ ပတၱျမားအ႐ုိင္းတုံးႀကီးေတြ႔၊ ႏုိင္ႏုိင္းက အမြန္းကုိ ျပန္ကယ္တင္၊ လူဆုိးေခါင္းေဆာင္ ေဂ်ာ့ခ်္ ေသသြား၊ ပတၱျမားအ႐ုိင္းတုံးႀကီးကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ဆီ အပ္ႏွံ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ဂုဏ္ျပဳပြဲ လုပ္၊ ႏုိင္ႏုိင္းတုိ႔ ၃ ေယာက္ အခန္းဆီ ရဲအုပ္ ဆန္းထြဋ္ ညစာလာစားခန္းနဲ႔ ဇာတ္သိမ္း။ စစ္ကုိင္း-ပုဂံ ေရလမ္းခရီးမွာ ငါးဖမ္းသမားႀကီးက ႏုိင္ႏုိင္းတုိ႔ကုိ ညပုိင္း အခ်မ္းေျပ ေရေႏြးၾကမ္းပူပူေလး တုိက္တဲ့ အခန္းတစ္ခန္းပါတယ္။

" ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ထဲက ေရေႏြးေငြ႔ေတြ လြင့္ဝဲေနတာေလး ပါရင္ ပုိေကာင္းမယ္။ ခြက္ခ်ည္းသက္သက္ဆုိေတာ့ အျမင္အရသာ အားနည္းသြားတာေပါ့။ ေရေႏြးၾကမ္းပူပူေလးဆုိတဲ့ ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္ကုိ အ႐ုပ္က ဟာမုိနီျဖစ္ေအာင္ လုိက္မျပႏုိင္သလုိ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီ အားနည္းခ်က္က ဒါ႐ုိက္တာမွာ တာဝန္ရွိတယ္"
႐ုပ္ရွင္႐ုံထဲ စကားေျပာေနသူက ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းပဲ။ တျခားလူေတြအားလုံး ႐ုပ္ရွင္ကုိပဲ အာ႐ုံစုိက္ ၾကည့္ေနၾကတာ။
…………
ဒု႒ဝတီထဲမွာ ျမစ္ေရျပင္နဲ႔ ေတာေတာင္႐ႈခင္းေတြ အရမ္းလွတယ္။ ပုဂံဝန္းက်င္မွာ ျမစ္ကမ္းပါး ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ၊ ေရွးေဟာင္းဘုရားတြင္း ျမင္ကြင္းေတြက ခမ္းနားတယ္။ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ အနီးကပ္ျမင္ကြင္းေတြနဲ႔ အလင္းအေမွာင္ ခ်ိန္ဆဖမ္းယူပုံက ထုိင္း႐ုပ္ရွင္ေတြထဲက ကင္မရာအယူအဆေတြနဲ႔ ယွဥ္လုိ႔ ရတယ္။ ႏုိင္ႏုိင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ပုံ စကားသံ ခပ္တုိးတုိး ေအးစက္စက္ေျပာၿပီး မ်က္ႏွာအမူအရာ အဓိကထားပုံ မုိက္တယ္။ အမြန္းက ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္ အရွည္ႀကီး ေျပာရတဲ့အခန္းမွာ စကားေျပာအသံအမူအရာ အားနည္းတာကလြဲၿပီး တျခားအခန္းေတြမွာ ေအးေဆးသက္သာ ပုံမွန္ေလးပဲ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားတယ္။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ကားေမာင္ခန္းေတြမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ပုံ မဆုိသေလာက္ေလး အုိဗာျဖစ္ေနေသးတာကလြဲရင္ ဇာတ္ပို႔ အမူအရာ ေကာင္းတယ္။ လူၾကမ္းမင္းသား ေနာ္ေအာင္ ေဘာ္ဒီအလွနဲ႔ တက္တူးေတြ ေဖာ္ျပတာ မုိက္တယ္။ မ်က္ႏွာအမူအရာနဲ႔ စကားသံပါဝါေတာ့ အားနည္းေနေသးတယ္။

ဟုိဘဲရီး ေဂ်ာ့ခ်္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္အမူအရာေရာ အဂၤလိပ္ေလယူေလသိမ္းပါ လန္းတယ္။ ဇာတ္ပုိ႔ေနရာမွာ ဆန္းထြဋ္ အပိုအလုိမရွိ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္တယ္။ ဖုိက္တင္ခန္းေတြမွာ ႏုိင္ႏုိင္းနဲ႔ ေနာ္ေအာင္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ဖုိက္တဲ့အခန္းေတြက ပုိ လႈပ္ရွားသက္ဝင္ ပီျပင္တယ္။ ဖုိက္တင္ခန္း ကင္မရာတည္တဲ့အခါ ေဘာ္ဒီအနီးကပ္လႈပ္ရွားမႈ၊ ေဘာ္ဒီျပည့္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ေဘာ္ဒီအေဝးလႈပ္ရွားမႈေတြ မွ်တေနရင္ ပုိေကာင္းမယ္။ အက္ရွင္ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြမွာ အ႐ုပ္ေတြ တည္းျဖတ္ခ်ိတ္ဆက္ပုံ အခ်ိန္အၾကာအျမင့္ ဟာမုိနီျဖစ္တယ္။ ဇာတ္သိမ္းပုိင္း ေရာက္လာေလေလ ကင္မရာအယူအဆနဲ႔ တည္းျဖတ္မႈအယူအဆ ပုိေကာင္းလာေလပဲလို႔ ျမင္မိတယ္။ bird eye view ကေန ႐ုိက္ထားတဲ့ ကင္မရာျမင္ကြင္းေတြကုိလည္း အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ ရန္ကုန္-မႏၱေလး ရထားသြားေနပုံ ႐ႈခင္းတစ္ခု၊ ဘယ္ေနရာလဲ မသိ၊ BEV ႐ုိက္ျပထားတာ ေစာက္ရမ္းလွတယ္။ အဲဒီျမင္ကြင္းကုိ အခ်ိန္ ၅ စကၠန္႔ကေန ၇ စကၠန္႔ေလာက္နီးပါး ပုိဆြဲျပလုိက္ရင္ ပရိသတ္စိတ္ေက်နပ္မႈ ပုိရမယ္ ထင္မိတယ္။ အဲဒါက ႐ုပ္ရွင္တည္းျဖတ္ပညာ၊ အခ်ိန္ကာလအုိင္ဒီယာနဲ႔ ဆုိင္ေလမလား မသိ။

ဇာတ္လမ္းဇာတ္ၫႊန္းပုိင္း ျပန္ေျပာရရင္ "ရဲေနာင္" ေတာ္တယ္လုိ႔ ခ်ီးက်ဴးခ်င္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းတည္ေဆာက္ပုံ၊ ဇာတ္ဝင္ခန္း ကူးေျပာင္းခ်ိတ္ဆက္ပုံေတြ ပိရိေသသပ္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းအစအဆုံး ဇာတ္ရွိန္ျမွင့္ ေခၚေဆာင္သြားႏုိင္တယ္။ အင္ဒုိး ေအာက္ဒုိးေတြ မွ်တညီၫြတ္တယ္။ အက္ရွင္အလႈပ္ခန္းေတြနဲ႔ စကားေျပာအၿငိမ္ခန္းေတြလည္း မွ်တတယ္။ အမြန္း ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာ ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္လုိ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ဳိးေတြမွာ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္တည္းရဲ႕စကားေျပာအရွည္ႀကီးေတြၾကား တျခားဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္အတုိေလးေတြ ၾကားၫွပ္ထည့္ေပးႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းမယ္။ ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္အရွည္ႀကီးေတြ ေျပာတာက ဝတၳဳမွာ ျပႆနာမရွိေပမဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရဲ႕ေလယူေလသိမ္းနဲ႔ဆုိင္တဲ့ အသံအမူအရာ အားနည္းခ်က္မ်ဳိး ျဖစ္သြားေစႏုိင္တယ္။ ေနာက္ေရးမယ့္ ဇာတ္ၫႊန္းေတြမွာ အဲဒါေလး သတိျပဳသင့္တယ္လုိ႔ အၾကံေပးပါရေစ။

ဒါ႐ုိက္တာပညာနဲ႔ သိပ္မနီးစပ္ မကြ်မ္းက်င္လုိ႔ ဒါ႐ုိက္တာပုိင္းေတာ့ ကုိယ္ သိပ္ မေဝဖန္တတ္ပါဘူး။ ဒါ႐ုိက္တာ အာကာ အရမ္းေတာ္တယ္လုိ႔ပဲ လုိတုိရွင္း ခ်ီးက်ဴးပါရေစ။ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ မ်က္ႏွာအမူအရာ အသံအမူအရာ ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ ေလ့က်င့္ၫႊန္ၾကားေပးႏုိင္ခဲ့တာ တကယ္ အေလးအနက္ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ လူအားစိတ္အားေရာ ေငြေၾကးအားပါ လုံ႔လစုိက္ထုတ္ၿပီး ႐ုိက္ကြင္းေနရာမ်ဳိးစုံ တည္ေပးထားတာေတြ၊ ကင္မရာအယူအဆပုိင္း ေျပာင္းလဲေပးထားတာေတြ၊ အက္ရွင္ဇာတ္ကားပီသေအာင္ ႐ုိက္ကူးေရးအပုိင္းေရာ တည္းျဖတ္မႈပုိင္းမွာပါ ႀကဳိးစားအားထုတ္ေပးထားတာေတြလည္း အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးက်ဴးစကား ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား အမ်ားစုက အႏုပညာဆုိတဲ့ စကားလုံး ဗန္းျပသုံးၿပီး ပရိသတ္ကုိ အထင္ေသးေစာ္ကားရာေရာက္တဲ့ ေပါေခ်ာင္ေခ်ာင္ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ စီးပြားရွာ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အႏုပညာသမားလား အႏုပညာဗန္းျပ ပုိက္ဆံရွာစားေနသူလား မကြဲျပား ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ အေမွာင္ေခတ္ကာလႀကီးထဲမွာ လူငယ္ဒါ႐ုိက္တာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကုိယ့္လက္ရာကုိယ္ အႏုပညာစိတ္ကူးစိတ္သန္းနဲ႔ အတတ္ပညာေတြ အစြမ္းအစေတြအကုန္ ထုတ္သုံးၿပီး အေကာင္းဆုံးအေနအထားျဖစ္ေအာင္ ႀကဳိးစား႐ုိက္ျပသြားတာ တကယ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အေမွာင္ေခတ္ကုိ တြန္းထုိးေဖာက္ထြက္လာတဲ့ အႏုပညာၾကယ္သစ္တစ္ပြင့္ကုိ ပရိသတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ခ်ီးက်ဴးႀကဳိဆုိလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဒီထက္ပုိၿပီး အႏုပညာအရေရာ အတတ္ပညာအရပါ အဆင့္ျမင့္တဲ့၊ ႏုိင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ တန္းဝင္တဲ့ ဇာတ္ကားေကာင္းေတြ ဆက္လက္႐ုိက္ကူးႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။ ဒု႒ဝတီဟာ " ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေပါကားေခတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ ဇာတ္ကားေတြထဲက တစ္ကား" လုိ႔ ဂ်စ္ပုပ္ေျပာတာ မွန္ပါတယ္။

" ဒု႒ဝတီကုိ လြန္၍ " ဇာတ္ကားက ျမန္မာေပါကားေတြကို ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုေက်ာ္ စိတ္ပ်က္သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ အထင္ေသးေနၾကတဲ့ ျမန္မာပရိသတ္ေတြ စိတ္အဆာေျပေစႏုိင္မယ့္၊ စိတ္ေက်နပ္မႈတစ္စုံတစ္ရာ ရေစႏုိင္မယ့္ ဇာတ္ကားတစ္ကားပါပဲ။ ျပည္တြင္းမွာလည္း ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရႏုိင္ပါေစ။ ျပည္ပ႐ုပ္ရွင္ျပပြဲေတြမွာလည္း ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္ထဲ နယ္ေက်ာ္ဝင္ၿပီး ေဝဖန္ေလကန္ေရးေတြ လုပ္ေနတာ ေလေၾကာလည္း အေတာ္ ရွည္ေနပါၿပီ။ ဒု႒ဝတီကုိလြန္၍ ႐ုပ္ရွင္ရီဗ်ဴး ဒီမွာပဲ ရပ္ပါေတာ့မယ္။ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား အားလုံးကုိ အၾကံေပးစကားေလးတစ္ခြန္း လုိတုိရွင္းေလး ေျပာခ်င္တာပါ။

" အႏုပညာအေပၚ စိတ္ေနစိတ္ထားေလးေတြ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျပာင္းေပးၾကပါဗ်ာ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းမီတယ္လုု႔ိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူစိတ္အျပည့္္နဲ႔ ဝ့ံႂကြားခြင့္ ရပါရေစ။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆုိ လုံးဝ မၾကည့္ဘူးဆုိတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အျမင္ကုိ ေျပာင္းလဲပစ္ပါရေစ။ ကုိယ့္အားနည္းခ်က္ကုိယ္ ဆင္ေျခမ်ဳိးစုံေပးၿပီး ကာကြယ္ေနၾကတယ္၊ အတၱကာကြယ္မႈယႏၱရား တည္ေဆာက္ေနၾကတယ္ ဆုိတဲ့ စကားမ်ဳိး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မေျပာပါရေစနဲ႔။ အႏုပညာဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ လွ်ာဖ်ားေလးနဲ႔ေျပာ ႐ုပ္ကေလးေတြ ဗန္းျပၿပီး ပုိက္ဆံရွာစားေနၾကတယ္၊ ေတာသားငပိန္းေတြရဲ႕အားေပးမႈမွာ ေက်နပ္သာယာေနၾကတယ္ဆုိတဲ့ ျပင္းထန္တဲ့ေဝဖန္စကားမ်ဳိးေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မေျပာပါရေစနဲ႔။ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ ႀကဳိးစားအားထုတ္လာၾကတာ၊ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးနဲ႔ အႏုပညာအရည္အေသြး ျမင့္မားလာၾကတာကုိ မုဒိတာစိတ္နဲ႔ လက္ကမ္း မႀကဳိဆုိဘဲ J-Virus ကုိက္ေနၾကတယ္ ဆုိတဲ့ စကားမ်ဳိးေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မေျပာပါရေစနဲ႔ေတာ့။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကသားအားလုံးကုိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပရိသတ္ေတြအေနန႔ဲ အေလးအနက္ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ လူငယ္ေတြကုိ အားေပးႀကဳိဆုိၾကပါဗ်ာ။ လူငယ္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ၫွိႏႈိင္း ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေပးၾကပါဗ်ာ။ 

အ႐ုိးခံ ေစတနာ ေမတၱာစိတ္ မုဒိတာစိတ္ေတြ အေျခခံၿပီး လူငယ္ေတြကုိ အၾကံေပးသင့္တာေပး၊ လူငယ္ေတြဆီက နည္းပညာပုိင္း စိတ္ကူးစိတ္သန္းပုိင္း သင္ယူသင့္တာ သင္ယူေပးၾကပါဗ်ာ။ အဲလုိသာဆုိရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အေမွာင္ေခတ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ Renaissance ေခတ္ အျမန္ဆုံး ထူေထာင္လာႏုိင္ၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္ဗ်ာ"

ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္
ေအာင္ရင္ၿငိမ္း
၆ ေမ ၂၀၁၈
…………. ………….
“ဒီပို႔စ္ကို ႏွစ္သက္သေဘာက်တယ္ဆိုရင္ Like နဲ႔ Share ေပးခဲ့ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔ဦး”
ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးကို ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ …. 

Related Posts