ဒီေန႔အတြက္ ဖတ္စရာက႑
ဝန္ဇင္းစာခ်စ္ပရိသတ္ႀကီး မဂၤလာပါခင္ဗ် ...
ဒီေန႔မွာ ဝန္ဇင္းစာခ်စ္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္တဲ့ စာအုပ္ကေတာ့ နာမည္ႀကီး တ႐ုတ္သိုင္းဝတၳဳတစ္ခုျဖစ္တဲ့ "နဂါးႏိုင္ဓား" ဝတၳဳႀကီးပါပဲ၊ ဒါကို အပိုင္းေတြခြဲၿပီး အခန္းဆက္ဝတၳဳအျဖစ္ ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးထံ တင္ျပသြားမွာပါခင္ဗ်။
ဒီ "နဂါးႏိုင္ဓား" ဝတၳဳဟာ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး စာေရးဆရာ က်င္း႐ံုေရးသားတဲ့ Yǐ Tiān Tú Lóng Jì လို႔ေခၚတဲ့ The Heaven Sword and Dragon Saber အခန္းဆက္ဝတၳဳပါပဲ၊ ဒီစာအုပ္ကို ( ဆရာ ) တကၠသိုလ္ေနလင္းေအာင္က "နဂါးႏိုင္ဓား" အျဖစ္ ဘာသာျပန္ ေရးသားထားပါ။ မူရင္းစာေရးဆရာျဖစ္တဲ့ က်င္း႐ံု ( Jin Yong ) ဟာဆိုရင္ Wuxia လို႔ေခၚတဲ့ သိုင္းဝတၳဳမ်ိဳးေရးရာမွာ တကယ့္ ထိပ္တန္းစာေရးသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သူဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစာဖတ္ပရိတ္သတ္နဲ႔လည္း မစိမ္းလွပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ သိမ္းငွက္သူရဲေကာင္း ဝတၳဳနဲ႔ ဇာတ္လမ္းကို ဝန္ဇင္းပရိတ္သတ္ ရင္းႏွီးၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။
အခု ဝတၳဳကိုလည္း ဇာတ္လမ္းတြဲ ( series ) အျဖစ္ ၾကည့္ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္၊ အေတာ္ကိုလည္း ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ သိုင္းဇာတ္လမ္းအျဖစ္ ႐ုပ္သံၾကည့္ဖူးတဲ့သူတိုင္း သတ္မွတ္မိမွာပါ။ အခုဆိုရင္ ဒါကို ျမန္မာျပန္ထားတဲ့ ဆရာေနလင္းေအာင္ရဲ႕ ဘာသာျပန္လက္ရာကို မိမိရဲ႕ဖုန္းထဲမွာ ထည့္သြင္းဖတ္႐ႈႏိုင္ပါၿပီ။ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းကို ၾကည့္ရတာနဲ႔ ဝတၳဳအျဖစ္ ဖတ္႐ႈရတာဟာ ရသတစ္မ်ိဳးစီ ကြဲျပားတာ အားလံုးအသိပါ၊ အခ်ိဳ႕က ဝတၳဳဖတ္ရတာ ပိုႏွစ္သက္တယ္၊ အခ်ိဳ႕က ႐ုပ္သံ။ သိုင္းဝတၳဳဆိုရင္ တိုက္ခိုက္ခန္းေတြ အမ်ားဆံုး ပါဝင္ေလ့႐ွိေတာ့ ႐ုပ္သံၾကည့္ရတာကို ပိုသေဘာက်တယ္လို႔ ဆိုသူေတြ မ်ားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝတၳဳကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္ဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္၊ ႐ုပ္႐ွင္အျဖစ္ ႐ိုက္တဲ့အခါ၊ ဝတၳဳကို ဇာတ္ၫႊန္းအျဖစ္ ျပန္လည္ ျဖတ္ေတာက္၊ စီစဥ္ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္သံထဲမပါတဲ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ အခ်ိဳ႕ကို ဝတၳဳထဲမွာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္။ ဒီ့အျပင္ စာအျဖစ္ ဖတ္႐ႈရတာ အားသန္သူအဖို႔ ဒီသိုင္းဝတၳဳက ဝန္ဇင္းပရိတ္သတ္ႀကီးကို ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ ဆြဲေခၚသြားမွာ ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲခင္ဗ်။
အခုမိတ္ဆက္မယ့္ "နဂါးႏိုင္ဓား" မူရင္းဝတၳဳဟာ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္မွာ ထြက္႐ွိခဲ့တယ္။ ဒီမတိုင္ခင္မွာေတာ့ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ ၆ ရက္ေန႔ကေန ၁၉၆၃ ခုႏွစ္၊စက္တင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔အထိ ေဟာင္ေဟာင္အေျခစိုက္ သတင္းစာျဖစ္တဲ့ Ming Pao newspaper မွာ ႏွစ္,ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ အခန္းဆက္ ေဖာ္ျပခဲ့တာပါ။ ဒီဝတၳဳမွာ သမိုင္းေနာက္ခံအျဖစ္ မြန္ဂိုဘုရင္ေတြ အုပ္စိုးခဲ့တဲ့ ယြန္မင္းဆက္ ( Yuan Dynasty ) ေႏွာင္းပိုင္းကာလကို အေျခခံၿပီး ေရးဖြဲ႕ထားတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
အခု ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးအတြက္ အပိုင္းမ်ားခြဲၿပီး စာစဥ္အတြဲေတြအျဖစ္ တင္ျပသြားပါမယ္။ ပထမဆံုး စာစဥ္ ( ၁ ) မွာ အခန္းေပါင္း ( ၁၂ ) ခန္းထည့္သြင္း တင္ျပထားပါတယ္။
"နဂါးႏိုင္ဓား" ဟာ တ႐ုတ္သိုင္းဝတၳဳပီသစြာပဲ ဇာတ္အိမ္ႀကီးမားၿပီး ဇာတ္ေကာင္ေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပါဝင္ေနတယ္၊ ဇာတ္အိမ္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးၿကီး ဇာတ္ေကာင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဟာကြက္မ႐ွိ၊ ဇာတ္လမ္းထဲ အံခြင္ဝင္က် ျဖစ္ေနတာက ခ်ီးက်ဴးစရာပါပဲ။
ဦးစြာ အခန္း (၁) ျဖစ္တဲ့ ခြန္လြန္ဘုရားေက်ာင္း အခန္းမွာေတာ့ ေကာ့လင္း ဆိုတဲ့ မိန္းမပ်ိဳေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပံုရိပ္ကေန ဇာတ္လမ္းကို စ,ထားတယ္။ သူမဟာ ထိပ္သီး သိုင္းပညာ႐ွင္ ေကာ့ခ်င္းနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး သိုင္းပညာ႐ွင္ စစ္႐ံုတို႔ရဲ႕ သမီးေထြးတစ္ေယာက္၊ ေက်ာ့႐ွင္းလွပၿပီး မဟုတ္မခံစိတ္နဲ႔ စပ္စပ္စုစုႏိုင္တဲ့ အေၾကာက္အလန္႔မ႐ွိသူ သိုင္းသမပ်ိဳေလး၊ ဒါ႕အျပင္ ခ်စ္သူရဲ႕ စြန္႔ပစ္ျခင္းကို ခံထားရသူလည္း ျဖစ္ေသးတယ္။ ဒီအခန္းမွာ သူမရဲ႕ စပ္စုစိတ္ေၾကာင့္ ေ႐ွာင္လင္ေက်ာင္းေတာ္က အညၾတဘုန္းႀကီး ႂကြယ္႐ႊင္တို႔ ေတြ႕ဆံုၿပီး အျခား ေ႐ွာင္လင္ကိုယ္ေတာ္ေတြနဲ႔ပါ ျပႆနာတက္ပံုကို ဇာတ္လမ္းပ်ိဳးထားတယ္။
" ေ႐ွာင္လင္ဘုရားေက်ာင္းက သိုင္းပညာကို အစပ်ိဳးခဲ့တဲ့ အရင္းခံ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီးပဲဆိုတာ လူတိုင္းလက္ခံထားၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဝါဆန္းေတာင္မွာ က်င္းပမယ့္ ဓားေရးၿပိဳင္ပြဲႀကီးမွာက်ေတာ့ ဒီေက်ာင္းက သိုင္းပညာ႐ွင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ဘာေၾကာင့္ မပါရတာလဲ၊ ဂိုဏ္းႀကီးငါးဂိုဏ္းထဲမွာ ေ႐ွာင္လင္ေက်ာင္းဂိုဏ္း တစ္ခုတည္း မပါလာတာလား၊ အင္း .. ဒီေက်ာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဟာ ႏိုင္မယ္မထင္လို႔ သြားမယွဥ္ၿပိဳင္တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အစဥ္အလာႀကီးမားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕ နာမည္ဂုဏ္သိကၡာေတြ က်သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔ပဲလား " ... ဇာတ္လမ္းအစမွာတင္ စာဖတ္သူေတြအတြက္ ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ေတြ႕စၿပီး အေၿဖမေပးထားတဲ့ ပေဟဠိေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ထားတာကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေတြ႕ရမွာပါ။ သည္အခန္းမွာတင္ "နဂါးႏိုင္ဓား" ရဲ႕ မူလဇာတ္ေကာင္လို႔ ဆိုရမယ့္ က်န္ဆန္းဖုန္းကို အနည္းငယ္ အေယာင္ျပ ေဖာ္ျပထားပါေသးတယ္။
ေနာက္တစ္ခန္းျဖစ္တဲ့ 'တစ္ကိုယ္ႏွစ္စိတ္' မွာေတာ့ ေ႐ွာင္လင္ေက်ာင္းကို လာၿပီး သိုင္းပညာၿပိဳင္မယ့္ ခြန္းလြန္ဘုရားသံုးဆူလို႔ တင္စားခံရတဲ့ က်ားထိုးေတာ္ၿပီး ဂီတတီးရင္း သိုင္းေလ့က်င့္သူ တစ္ကုိယ္ႏွစ္စိတ္ သိုင္းပညာ႐ွင္ ဟိုက်ဴးေတာက္နဲ႔ ေကာ့လင္းတို႔ ဆံုေတြ႕ပံုက မထင္မွတ္ထားစရာပဲ။ ေ႐ွ႕အခန္းက ေ႐ွာင္လင္ျပႆနာေတြကို ဒီအခန္းမွာ အ႐ွိန္ျမႇင့္ထားတယ္။ ၿပီးေနာက္ တတိယအခန္းျဖစ္တဲ့ အ႐ံႈးအႏိုင္မွာေတာ့ ေ႐ွာင္လင္ေက်ာင္းမွာ ဘာသိဘာသာေနတဲ့ ႂကြယ္ရႊင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ အံ့အားသင့္ဖြယ္ အတြင္းအားနဲ႔ ေ႐ွာင္လင္လက္သီးအေျခခံသိုင္းကို အတြင္းအားျမင့္မားစြာနဲ႔ အသံုးခ်ၿပီး ဟိုက်ဴးေတာက္ကို အႏိုင္ယူခဲ့တဲ့ ဘယ္သူမွမထင္မွတ္ထားတဲ့ က်န္ဆန္းဖုန္း၊ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြအေပၚ ေ႐ွာင္လင္ရဲ႕ အဓိပတိ ကိုယ္ေတာ္ေတြက တုန္လႈပ္အံ့အားသင့္ၿပီး စာဖတ္သူရဲ႕ သိလိုစိတ္ကို မဲျပတ္ႏိႈးဆြမယ့္ ပေဟဠိေတြကို တသီတသန္းႀကီး တင္ျပထားပါတယ္။
ႂကြယ္ရႊင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္နဲ႔ က်န္ဆန္းဖုန္းတို႔ရဲ႕ သိုင္းပညာျမင့္မားမႈက ေ႐ွာင္လင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ သမိုင္း၊အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာကိုလည္း စာဖတ္သူႀကီး ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ သည့္ေနာက္ နဂါးႏိုင္ဓားအခန္းမွာဆိုရင္ စာေရးသူက အေရးႀကီးတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္ကို အသားေပးၿပီး စာဖတ္သူရဲ႕ သိခ်င္စိတ္ကို အဆက္မျပတ္ စီးဆင္းေစပါတယ္။ ဟူတန္းဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ ( ဟူတန္းခုႏွစ္ေဖာ္ ) က်န္ဆန္းဖုန္းရဲ႕ တတိယေျမာက္တပည့္ လူငယ္ ရီတိုက္ရႊင္၊ ဟိုင္ဆားဂုိဏ္းသားေတြနဲ႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဇာတ္ေကာင္ ပိုးအက်ႌနဲ႔လူငယ္ တို႔ရဲ႕ နဂါးႏိုင္ဓားအတြက္ တိုက္ခိုက္ၾကပံု၊ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့သူဆီက ဒ႑ာရီသဖြယ္ျဖစ္တဲ့ နဂါးႏိုင္ဓားကို ရ႐ွိသြားတဲ့ ရီတိုက္ရႊင္တို႔ အေၾကာင္းဟာ အလြန္ကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းလွတာ ေတြ႕ရမွာပါ။
ထပ္မံၿပီး နဂါးႏိုင္ဓားကို လာ႐ွာတဲ့ မ်က္ခံုးျဖဴဂုိဏ္းရဲ႕ လုပ္ရပ္နဲ႔ သူနဲ႔ပတ္သက္ ဆက္စပ္ေနသူအေၾကာင္းေတြ၊ နဂါးႏိုင္ဓားဟာ မထင္မွတ္ဘဲ အလစ္ငိုက္ခံရလိုက္ရတဲ့ ရီတိုက္ရႊင္ကတစ္ဆင့္ အင္အားႀကီးဂုိဏ္းတစ္ခုထဲ ေရာက္သြားပံုဟာ ျမန္ဆန္လြန္းလွၿပီး မထင္မွတ္ထားတဲ့ ဇာတ္ကြက္အလွည့္အေျပာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ အရံဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ ႐ုတ္တရက္ေပၚလာတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြ မ်ားျပားလာၿပီး တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အခ်ိတ္အဆက္မိမိ စာေရးသူက ဘယ္လိုေဖာ္ထုတ္ တင္ျပထားတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အခု မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ စာစဥ္ ( ၁ )၊ အခန္း ( ၁၂ ) ခန္းမွာတင္ တစ္ခန္းတဲ့တစ္ခန္းရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ခ်ိတ္ဆက္မိလွၿပီး သိုင္းပညာတိုက္ခိုက္ခန္းမွာဆိုရင္ သြက္လက္လွတဲ့ အေရးအသားေတြ၊ လ်င္ျမန္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ... ဥပမာဆိုရင္ ပထမဆံုးအခန္းမွာ က်န္ဆန္းဖုန္းကို ၁၆ႏွစ္အရြယ္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားၿပီး အခန္း (၄) ေရာက္တဲ့အခါ ဟူတန္းဂိုဏ္းခ်ဳပ္ႀကီး အသက္ ၉ဝ အရြယ္ က်န္ဆန္းဖုန္းအျဖစ္ ခ်ံဳ႕ပစ္လိုက္တဲ့ ဇာတ္ကြက္ကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ ဒီလို ခ်ံဳ႕ပစ္လိုက္တဲ့ ဇာတ္ကြက္အခ်ိဳ႕ကေန အျခား အေရးႀကီးတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္လိုက္ၿပီး စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေရးသားတင္ျပသြားပံုကို ဝန္ဇင္းပရိသတ္ႀကီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မွာ အမွန္ပါပဲခင္ဗ်။
ဆက္လက္ၿပီး စာျမည္းေပးရရင္ က်န္ဆန္းဖုန္းရဲ႕ တပည့္ရီတိုက္ရႊင္ဟာ ဒဏ္ရာနဲ႔အတူ ေရႊငါးအာမခံဌာနကို ေရာက္သြားပံု၊ ခ်င္လူငယ္၊ ေ႐ွာင္လင္ထြက္ လူငယ္ တိုးတာက်င္းနဲ႔ ေတြ႕ဆံုၿပီး ေ႐ွာင္လင္နဲ႔ဟူတန္းဂိုဏ္းတို႔ ရန္စမ႐ွိေပမယ့္ အဆက္အဆံမ႐ွိပံုေတြကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ရဦးမယ္။ ေနာက္ၿပီး ဟူတန္းခုႏွစ္ေဖာ္အခန္းမွာဆိုရင္ ဟူတန္းဂိုဏ္းသား တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ မတူညီတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ၊ က်န္ဆန္းဖုန္းႀကီးရဲ႕ အေၾကာင္းနဲ႔ မထင္မွတ္ထားတဲ့ တိုက္ပြဲေတြေပၚေပါက္လာတာကို စိတ္လႈပ္႐ွားဖြယ္ ဖတ္႐ႈၾကရမယ္။
အခန္း ၁၀ နဲ႔ ၁၁ ျဖစ္တဲ့ မိန္းမေခ်ာေလး၊ ပေဟဠိဆန္ေသာမိန္းကေလး တို႔မွာ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္လမ္းေတြရဲ႕ အဓိကဇာတ္ေကာင္တစ္ဦး ျဖစ္လာဦးမယ့္ အဆင့္ျမင့္သိုင္းပညာ႐ွင္ မိန္းကေလးတစ္ဦးအေၾကာင္းကို ပေဟဠိဆန္စြာ ဝန္ဇင္းပရိတ္သတ္ႀကီး ဖတ္႐ႈခံစားရဦးမွာပါ။ အခန္း ၁၂-ဓားျပပြဲ အခန္းမွာေတာ့ နာမည္ႀကီး ဟူတန္းဂိုဏ္းက ခြန္းလြန္ဂိုဏ္းနဲ႔ ေတြ႕ဆံုပံု၊ ဒီအခန္းမွာ လူစံုတက္စံုျဖစ္ၿပီး နဂါးႏိုင္ဓား ေပၚထြက္လာပံု၊ ဒါ့အျပင္ မ်က္ခံုးျဖဴဂိုဏ္း၊ ေဝလငါးဂိုဏ္း၊ ဟိုင္ဆားဂိုဏ္း၊ လက္သီးဘုရင္ဂိုဏ္းတို႔ အသီးသီး ဓားျပပြဲကို ေရာက္လာၿပီး ျပင္းထန္တဲ့တိုက္ပြဲေတြ ......
ကဲ .. ဒီလိုဆိုရင္ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းအျဖစ္ေရာ ဝတၳဳအျဖစ္ပါ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္သိုင္းဝတၳဳႀကီးကို ဖတ္႐ႈရေအာင္ အခုပဲ ဝန္ဇင္းမွာ (၄၀၀)က်ပ္တည္းျဖင့္ ဝယ္ယူ ဖတ္႐ႈလိုက္ရေအာင္လား ခင္ဗ်ာ ...
ဖတ္ခ်င္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိေနမွာမို႔ မွ်ေ၀ဖို႔လည္း မေမ့ပါနဲ႔ဦးဗ် ... ????
အခက္အခဲ တစ္စံုတစ္ရာရွိပါက သိလိုသည္မ်ားကို Hot Line - 09252545753 မွာ ေမးျမန္းစံုစမ္းႏုိင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ။
၀န္ဇင္းပရိသတ္ႀကီးကို ခ်စ္ခင္စြာျဖင္႔ ......